Dag dames, even jullie hulp nodig. Ik ben nu enkele jaren secretaris bij een huurdersvereniging en ik maak onder andere de notulen van de jaarvergaderingen. Nu heb ik deze discussie al eens eerder gehad met 1 van de leden (niet mn bestuur maar een lid) en nu heeft hij vandaag wederom een van mijn bestuursleden gezegd dat iets niet goed is. En ik ben in de volste overtuiging dat IK het wel goed heb. Het gaat hierom. Op 22 april 2019 houden we de jaarvergadering. Hier ga ik notulen voor maken. Deze notulen noem ik dan, Notulen jaarvergadering 2019. Klopt dit? Of moet dit Notulen jaarvergadering 2018 zijn? Het jaarverslag staat idd wel 2018 bij, omdat deze over 2018 gaat. Maar de jaarvergadering vind plaats op 22 april 2019, dus is dat toch de datum op het verslag? Of ben ik nou gek?
Neehoor jij bent volgens mij niet gek. Jij maakt de notulen van de vergadering gehouden op die en die datum. Dat er daarin het jaarverslag van 2018 besproken wordt, komt in de notulen zelf wel naar voren toch?
Jazeker! En dat is de 'discussie' ook niet. Volgens hun moet ik de notulen, die ik vorig jaar in 2018 heb gemaakt, notulen 2017 noemen (en zo dus alle jaren ervoor) Volgens hun is dit nu verwarren.d En ik begrijp oprecht niet wat er verwarrend aan is. Gehouden in 2018, dus de notulen van 2018..
Ik zou zeggen notulen jaarvergadering 2018. Ik vergelijk het met een jaarrekening. Deze wordt in 2019 opgesteld, maar gaat over boekjaar 2018. Daarboven staat ook “jaarrekening 2018”.
Zo zien hun het dus ook, maar dat vind ik echt onlogisch. Dat van die jaarrekening snap ik, net als het jaarverslag, die gaat letterlijk over het jaar 2018. Maar de begroting die we nu goed willen laten keuren gaat over 2020. Die noem ik toch geen 2019? Dus waarom zou ik dan de notulen, gehouden in 2019, 2018 noemen?
Pff wat vermoeiend iemand die daarover gaat miepen.. Volgens mij kun je er verschillend naar kijken, bijv. als de vergadering Jaarvergadering 2018 heet (omdat ie over t jaar 2018 gaat) zou ik Notulen Jaarvergadering 2018 best logisch vinden. Maar als t de jaarlijkse vergadering in 2019 is, waarin bijv. naast zaken uit 2018 ook lopende zaken uit 2019 aan bod komen, dan kan ik me wel vinden in Notulen Jaarvergadering 2019.
Ik zou het hele probleem omzeilen en het zo noemen: Notulen jaarvergadering En dan als een soort van ondertitel: Datum vergadering: 22 april 2029 Overigens ben ik het met jou eens. Ik notuleer maandelijks meerdere keren en daar staat altijd: notulen “onderwerp” en dan datum van de vergadering. Maar ik heb zo’n vermoeden dat dit van die mensen zijn die niet voor rede vatbaar zijn . Vandaar mijn alternatieve optie.
Jij hebt gelijk hoor, het gaat om de naam van de notulen die je hebt gemaakt/gaat maken en niet om het onderwerp, wat jaarrekening 2018 is.
Maar ik neem aan dat er tijdens de vergadering in 2019 niet enkel wordt gesproken over zaken uit 2018 maar ook over het nu en de toekomst. Dan is jaarvergadering 2018 absoluut niet logisch en dekt de lading ook niet. Dat is bij een jaarrekening heel anders.
Wat een gemiep om niks haha. De jaarvergadering IS in 2019, ongeacht wat het onderwerp is. Dus noem je de notulen jaarvergadering 2019. Als het onderwerp de mislukte verbouwing van 2007 is, staat er ook niet boven "jaarvergadering 2007" als de vergadering in 2019 is. Zo beredeneer ik het..
Gaat de jaarvergadering alleen over het jaarverslag 2018? Zo ja, dan zou ik het “Notulen jaarvergadering 2018” noemen. Of eigenlijk zou ik het dan “Notulen vergadering jaarverslag 2018” noemen, als het toch alleen daar over gaat. Worden er allerhande zaken besproken die gaan over het jaar 2019 én wordt ook het jaarverslag 2018 besproken, dan zou ik het “Notulen jaarvergadering 2019” noemen.
Wij geven de notulen geen naam, gewoon ‘notulen van de vergadering op 22 januari 2019’... en dan wordt vanzelf wel duidelijk dat bv het jaarverslag van 2018 is besproken en alvast is nagedacht over groot onderhoud in 2020 bijvoorbeeld.
Dat wordt dan weer lastig, want op onze website staan alle notulen van voorgaande jaren, zodat dit makkelijker op te vragen is voor de huurders ipv dat ze mij moeten mailen.. en ondertitel zoals iemand hier aanraadde kan helaas niet
Klopt. Er wordt dit jaar besproken Jaarrekening 2018 Jaarverslag 2018 Notulen jaarvergadering 2018 Begroting 2020 Benoeming bestuur en nieuw lid. Dus 3 verschillende jaren komen aan bod. Dan zou ik gewoon zeggen, het wordt gehouden in 2019, dus heet 2019. Geen gedonder
Ik zou zeggen of Notulen jaarvergadering 2019 of Notulen jaarverslag 2018. Afhankelijk van de verdere inhoud van de vergadering.
Vind ik ook ja.. Mn bestuursvergaderingen elke maand gaan ook over de vorige maand, maar de datum is toch echt de datum van de vergadering zelf.. Maar damn, ik word elk jaar weer stapelgek van die vent die hier nu ook over zeikt. Man man, die man moet echt een andere hobby zoeken