Verhuistips....

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Over 2 maanden is het zo ver we gaan na 13 jaar verhuizen! Ik vind het lastig waar ik moet beginnen en wanneer.
    We hebben zoveel spullen...maar ik kan heel slecht dingen weg gooien. Denk dan toch dat ik het wellicht ooit nog nodig heb. Ook speelgoed van de kids vind ik lastig om weg te doen.

    Wie heeft tips?
    En zou ik nu al moeten beginnen of is het zo ingepakt allemaal?

    En wie heeft een verhuisbedrijf ingeschakelt voor de grote meubels? Op zich zijn er genoeg mensen die willen helpen maar ben zo zuinig op ons nieuwe huis dat ik bang ben dat mensen die ons willen helpen het per ongeluk gaan beschadigen.
     
  2. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Lijkt me heel lastig inderdaad!
    Ik ben iemand die het zoveel mogelijk zo snel mogelijk geregeld wil hebben, dus ik zou alvast beginnen:)

    Ik zou beginnen met de zolder, met dingen die je sowieso de komende maanden niet nodig hebt.
    Op zolder staan vaak ook dingen die weg kunnen, dus kun je gelijk een selectie maken van wat je wilt houden .

    Lastige is dat je net in de wisseling van de seizoenen zit, anders kon je alvast je winterkleding inpakken.

    Wij zitten ook al 10 jaar vast geroest hier, dus ik heb ook niet zoveel ervaring met verhuizen.
    En de laatste keer dat we verhuisden, hadden we nog geen kinderen:rolleyes:
     
    BliksemSter vindt dit leuk.
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou zeker nu al beginnen. 2 maanden is niet zo heel lang.
    Wij zijn 2,5 jaar geleden verhuisd. Ik had 1 kamer gebombardeerd tot opslagkamer, daar kwamen alle dozen. Mijn oudste heeft autisme en sorteerde onze spullen en hielp mee uitzoeken, dat was echt superhandig :):)

    We hebben het per categorie gedaan, net als Marie Kondo haha! Alleen kende ik haar methode toen nog niet. Als eerste boeken geloof ik. Op het laatst had ik 2 of 3 dozen met essentiele spullen zoals pannen, die ik daaruit haalde en na gebruik weer terugstopte. Dat ging eigenlijk prima en vanzelf.

    Maar het duurde veel langer dan ik dacht, het inpakken. Dus echt nu beginnen. En succes!
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Alles wat weg kan weg doen de rest inpakken en op de doos zetten waar het heen moet vb kinderkamer 1. Keuken ouderslaapkamer etc schijf ook erop wat erin zit vb kleding speelgoed servies etc.
    Stop ook echt alles in een doos. Losse dingen verhuizen is veel lastiger dan dozen. Verder vond ik het verhuisbedrijf hier ideaal. Haalden alle meubels uit elkaar en zetten ze ook weer in elkaar. Om 8.00 waren ze er en om 13.00 stonden alle meubels en dozen weer op zn plek. Hoefden we alleen nog maar de dozen uit te pakken.
     
  5. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik had de planken in de kasten versteld, zodat er precies verhuisdozen op de planken pasten. Dus spullen die normaal opgeborgen stonden in de kast die waren nu in de dozen in die zelfde kast. Alleen wat we echt nog nodig zouden kunnen hebben was niet ingepakt. De tip hierboven om alle dozen te labelen waar ze naartoe moeten in het nieuwe huis werkte voor ons ook echt super goed. Ik had geinformeerd voor een verhuisbedrijf, maar dat begon met 700 euro en dan hadden wij echt weinig spullen (kwamen uit een klein mini huisje). Wij hebben een bus gehuurd voor 2 dagen en alles zelf verhuisd, wel binnen de zelfde woonplaats, dat scheelt ook wel. De spierpijn had ik wel over voor die honderden euro's :)

    Voor de wijnglazen enzo hadden we deze dozen van Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00100467/ en die stonden weer ingepakt in de keukenkasten
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.677
    770
    113
    Goede voorbereiding!

    Allemaal dezelfde verhuisdozen en die niet te zwaar inpakken..wij zitten nu in een verhuizing en hebben ook heeeel veel van die transparante Ikea bakken (Samla) in diverse maten, maar wel stapelbaar
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Wij verhuizen over 3/4 mnd en zijn al begonnen met inpakken.

    Wat ik doe;
    Ik ben begonnen op zolder. Alles wat we de komende periode niet meer nodig hebben heb ik alvast ingepakt. Meteen een selectie gemaakt wat weg kan. Alles is weer terug te kopen als je het nodig hebt.
    Ik maak elke doos/bak eerst open en dan haal ik daar ook weer dingen uit voor de kringloop, stort of weggeefhoek.

    Daarna ben ik door gegaan met alles bij elkaar te zoeken in het gehele huis. Bijv,
    Doos met verpakkingdoosjes zoals telefoondoosjes, camera, horloges, Nintendo dozen. Alles vanuit het hele huis zit er nu in. Hetzelfde heb ik met spelletjes gedaan, boeken, speelauto’tjes enz enz.

    Tussendoor ben ik alvast de kasten beneden aan het opruimen. Dat zijn de spullen die ik de komende periode nog wel nodig heb. Die ga ik straks in de 4 weken voor de verhuizing echt inpakken. En ik verwacht dat dat dan zo in dozen zit. Die laat ik straks ook in de woonkamer staan want die ga ik niet eerst naar boven tillen.

    Ik maak de spullen die in de dozen gaan ook meteen schoon en selecteer ze dus. Dat scheelt straks in het nieuwe huis heel veel tijd!
     
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Oeh ik ben echt 6 keer verhuisd in hele korte periode (studententijd). Is natuurlijk minder inboedel dan een heel huis, maar daardoor hield ik wel steeds alles wat me echt waardevol was. Omdat ik het anders tevaak in mijn handen had met verhuizen steeds. Maar goed dat is voor jou wel anders na 13 jaar in hetzelfde huis, dan heb je heel wat verzameld denk ik!

    Ik zou in ieder geval alles goed inpakken en op tijd, per ruimte dozen pakken en per doos opschrijven wat er in zit. Scheelt een hoop in het nieuwe huis met uitpakken! Een verhuurbedrijf zou ik ook adviseren voor de grote meubels, is gewoon zoveel makkelijker en sneller! Scheelt stress.
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Oh ja labels op de dozen idd! Ik heb overal opgeschreven wat er in zit en waar het naar toe moet.
    Wij verhuizen alles zelf. Elke keer als we in het nieuwe huis gaan klussen dan laden we de auto vol. Mijn ouders zullen hetzelfde doen als ze komen helpen, eerst langs het oude huis.
    We huren 1 dag een grote bus voor de grote spullen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    En wij hadden 1 doos gemaakt met spullen die we in het nieuwe huis meteen nodig zouden hebben. Zeep om handen te wassen, handdoek, wc papier, koffie, thee, bekertjes enz. Die doos werd meteen open gemaakt en alles verdeeld, zodat we meteen goed op konden starten
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Direct beginnen! 13 jaar in 1 huis en slecht dingen weg kunnen gooien, betekent teveel spullen.
    Bedenk vind je alles het waard om in dozen te doen, van zolder af en dan weer 2 trappen naar boven te sjouwen en dat 200 keer. Een verhuisbedrijf betekent ook dat je extra betaald om het te verhuizen. En vaak weet je niet meer wat je op zolder hebt bewaard.

    Dus nu sorteren in weggeven, evt verkopen (weggeven gaat sneller) en bewaren.

    Wat wij ook deden tijdens het klussen: Is de kamer klaar, dozen meenemen, kast uit elkaar en weer in elkaar zetten en gelijk inruimen. Dan is op de verhuisdag het zo voo elkaar. Maar goed ik ben al bijna 20x verhuisd in mijn leven.

    En overigens een vriendin de tip gegeven: ze was alleen met de kinderen. Verhuisde naar iets kleiner huis.
    Moest ook nog allemaal op 1 dag.Een verhuisbedrijf kostte al gauw bijna 3000. Geef alle meubels weg, gooi heel veel weg. En koop nw meubels voor je nieuwe huis. je budget is dan 3000. Ze hield 2 auto’s met aanhangers over aan spullen. En ze zit in een opgeknapt huis met meubels die passen bij die woning.
     
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou als ik jouw was gisteren al beginnen. Het is namelijk altijd meer werk dan gedacht.
     
  13. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Haha dat gaat niet meer lukken maar heb net mijn eerste doos ingepakt . En heb wat zooi weg gegooid (kleine dingen om langzaam in te komen )
     
    MiniMe81 en Luna86 vinden dit leuk.
  14. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We krijgen over een week de sleutel van ons nieuwe huis. Ik ben een paar maanden geleden toch al wel op zolder begonnen met inpakken. En dan steeds nadat iets voor het laatst plaats had gevonden in het huis werd dat ingepakt (laatste verjaardag, kerst, carnaval, etc). Ik heb bananendozen gebruikt, die vind ik het makkelijkste tillen. Voor de boeken bananendozen voor biologische bananen, die zijn iets kleiner en die dozen worden echt zwaar.
    Daarnaast heb ik de dozen op kleur en met letters gelabeld. Voor elke etage een andere kleur en een letter of cijfer voor de ruimte op die etage.
    We hebben heel veel weg gedaan, maar ook in etappes. Van een vriendin kreeg ik de tip om met de kinderen naar het speelgoed te kijken en dan te bepalen of ze er nog mee willen spelen, dat het leuk was maar dat nu iemand anders er blij mee gemaakt kan worden of dat het toch echt nog bewaard moest worden. Dit moet ik voor de mega hoeveelheid knuffels nog wel doen met de oudste..
    Verder komen er verhuizers voor de grote spullen. Een van de kledingkasten hebben we vorige week alvast uit elkaar gehaald. Een boekenkast die leeg was gehaald hebben we ook uit elkaar staan al.
     
  15. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik was een maand of 3 voor de verhuizing begonnen. Begonnen met vooral veel wegdoen. Alles wat ingepakt was en naar het nieuwe huis kon, gelijk meegenomen en in de juiste ruimte gezet en als dat niet kon erop geschreven waar het heen moest (in ons geval bijv zomerkleding kon al in de kasten in het nieuwe huis, we hebben hier inbouwkasten dus dat was makkelijk). De laatste week had ik echt alleen nog het hoognodige in huis. 1 koffer met kleding voor ons 4en, een doos keukenspullen als servies en pannen etc. En op de dag van verhuizing waren we zo over. Om 9u begonnen we met een bakkie koffie in het nieuwe huis, om 16u waren alle spullen over en ingeruimd en waren alle apparaten als televisie, pc etc ook aangesloten op stroom en internet enzo. Ging supersnel zo! We waren met zn 5en dus ook niet heel veel ofzo, ik vond het heel goed te doen
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ben zodra we wisten dat we gingen verhuizen alvast ingepakt. Zo kon ik ook spullen sorteren wat weg kon en wat naar de stort kon.

    Ik begon met spul wat we helemaal niet meer nodig waren. En zo langzaam alles inpakken tot in de laatste week er alleen maar "leefspul" over bleef.

    Zo hoefden we op de verhuisdag enkel het grote spul mee te nemen en de laatste spulletjes.

    Geen verhuisbedrijf. Ik vond dat zo belachelijk duur.
    Post nl verhuisservice zou ik je wel aanraden. In laten gaan zodra je je nieuwe huis in bezit hebt en dan kun je de post die nog bij je oude huis komt zelf aanschrijven.
     
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Ik begon al maanden van te voren met uitzoeken. Weggooien en opruimen scheelt al heel veel.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik verhuis ong elk 1,5 jaar (niet leuk, komend weekend is de laatste x haha want huis gekocht) dus voor mij is inpakken peanuts. Ook kan ik heel makkelijk dingen weggooien dus ik ben altijd zo klaar. In jouw geval zou ik toch al een begin maken met spullen uitzoeken en opruimen. Waarschijnlijk heb je heel veel wat weg kan!
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit doen wij ook
     
  20. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Zoveel mogelijk nu al inpakken en echt realistisch naar spullen kijken. Heb je het echt nog nodig. Zodra je de sleutel hebt, neem je telkens in je auto zoveel mogelijk dozen mee naar je nieuwe huis. Dan hoef je tijdens de echte verhuisdag weer wat minder te sjouwen. Ik had ook al zo'n 20 dozen over gebracht en was daar achteraf zo blij mee dat we die al hadden gedaan.
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina