Ik kreeg net een mailtje dat we alvast stoelen konden reserveren voor in het vliegtuig zodat je zeker weet dat je samen kan zitten. Zit een kleine vergoeding aan verbonden. Is dit noodzakelijk? We vliegen met zn 3tjes. Ik heb het nooit gedaan volgens mij, maar kan me ook niet herinneren dat ik bij voorgaande vakanties vooraf stoelen kon reserveren.
Als je 100% zeker naast elkaar wilt zitten moet het inderdaad. Een kind onder dacht ik 12 wordt altijd naast 1 vd ouders geplaatst. Wij doen het op lange vluchten altijd. Op korte vluchten niet. Op korte vluchten tot nu toe toch naast elkaar of met gangpad ertussen gezeten,of stoel voor ons.. Nooit aan andere kant van het vliegtuig in ieder geval..
Bedankt voor je reactie! Mijn dochter is inderdaad 5 en daar ging het me vooral om. Het is een vlucht van 3,5 uur dus valt opzich mee.
Oja, het nieuwe verdien model van de vliegtuig maatschappij. Ik zou het doen, want je hebt idd kans dat je partner 5 rijen verderop zit. En zelf zou ik dat niet tof vinden. Vriendin van mij had het met baby. Ging er vanuit dat ze wel naast partner geplaatst zou worden nou mooi niet.... Dik stennis in vliegtuig staan maken hoe belachelijk het is. Maarja ook zij had een keuze van bij betalen wat ze niet gedaan had
Ik heb 12 jaar geleden al op een vlucht van 12u 20 rijen uit elkaar gezeten .maar dat was wel zonder kinderen
Ik zou het wel doen. Ik heb een keer een kind naast mij gehad waarvan de vader in de rij ervoor zat. Wel dicht bij elkaar maar dus niet naast elkaar zoals je wel zou verwachten met kinderen. Vond het heel sneu voor dat kindje en heb me er dus wat over ontfermt maar eigenlijk zou dat niet de bedoeling moeten zijn. Zelf heb ik vorige week met drie volwassenen gevlogen en wij zaten echt 10 rijen uit elkaar allemaal en om me heen zag ik ook allerlei mensen gesplitst die best samen konden zitten. Ze doen het duidelijk expres om geld te verdienen.
Ik zou het zeker doen. Je hebt anders kans dat jullie niet allemaal bij elkaar zitten. Dat komt namelijk steeds meer voor omdat veel mensen op voorhand de stoel boeken en er dan gewoon niet zoveel keus meer overblijf.
Wij hadden dat niet gedaan en kregen vlak voor vertrek een mail dat we online konden inchecken. Ivm een verjaardag 's avonds pas tijd daarvoor. Bleek dat we niet meer bij elkaar konden zitten en over het hele vliegtuig verspreid moesten zitten. Ook wij hebben 2 kinderen. Hebben toen gebeld met Transavia, maar die zeiden dat een kind naast een volwassene moet zitten, maar dat dat niet noodzakelijk een ouder hoeft te zijn. Hij adviseerde het op de luchthaven te melden en te overleggen wat mogelijk was. We hebben toen niet online ingecheckt, omdat het de laatste stoelen waren. We gingen de volgende dag enigszins met lood in ons schoenen naar het vliegveld in de hoop dat er aardige mensen zouden zijn met wie we eventueel konden ruilen. Toen we onze bagage in gingen checken op de luchthaven werd ons gevraagd waar we wilden zitten en kregen we 4 stoelen naast elkaar. Denk dat ze dus stoelen achterhouden voor mensen die niet online in kunnen of willen checken. Overigens hebben wij de vlucht erna wel stoelen van tevoren vastgelegd, al voelt het als enorme geldklopperij.
Bedankt voor alle reacties! Ik heb het maar gedaan, meer voor mijn dochter inderdaad, het is niet veel geld maar het is inderdaad zeker geldklopperij.
Dan heb je nog geluk gehad. En natuurlijk, denk dat de meeste mensen graag willen ruilen want niemand wil naast een kind van een ander zitten waar geen ouders van in de buurt zijn. Maar het geeft gewoon stress, dus die paar euro is het me dan wel waard. Je moet tegenwoordig voor alles betalen, bagage, zitplaatsen, zelfs handbagage word uitgemolken. En dat is niet alleen bij de Ryanair en Easyjets. Zelfs KLM doet het meer en meer.
Als je in de kleine lettertjes kijkt staat er waarschijnlijk dat je niet 100% recht hebt op de door jou gereserveerde stoelen. Wij hadden een paar jaar geleden een vlucht en daar werden mensen van een andere gecancelede vlucht bijgestopt en iedereen met een gereserveerde stoel had pech. Dus het is een handig verdienmodel, maar puntje bij het paaltje heb je geen zekerheid.
Ik zou het wel doen. Wij konden dat niet meer doen en toen zat ik mooi 9 uur lang alleen richting Amerika. Terwijl mijn zus een aan de andere kant zat. (We zaten allebei in het midden op dezelfde rij) Nog gevraagd aan de mensen die aan het gangpad zaten of ze misschien wilde switchen. Bleek dat ze de 2 gangpadstoelen hadden gereserveerd.
Bij klm moet je per enkele reis per persoon op langere vluchten 25 euro betalen, voor ons gezin heen en terug is dat 200 euro. Nou dat is best veel euro’s. Wij gaan zodra we kunnen inchecken, online in checken en proberen dan ieder naast 1 kind te zitten. Lijkt mij wel haalbaar.
Bij KLM plaatsen ze gezinnen bij elkaar. Wij vlogen afgelopen herfstvakantie met ze en we hebben dit niet zelf hoeven te regelen of betalen.
Hmm, ik zou het niet doen juist en altijd op tijd online inchecken. En inderdaad, vaak is het voorste deel vh vliegtuig al ‘bezet’ maar dan heb je meestal gewoon plaats naast elkaar bij inchecken op de luchthaven. Ik vind trouwens dat ze voor gezinnen met kinderen een uitzondering moeten maken en bij het boeken meteen gratis de mogelijkheid moeten geven om naast elkaar te zitten. Zo jaag je ouders op kosten en onzekerheid. Mss eens een klacht indienen
Als je bij Ryanair incheckt en je blijkt niet naast elkaar te zitten kun je er alsnog voor kiezen tegen betaling je stoel om te wisselen. Bij Ryanair zou ik dus nooit op voorhand hiervoor betalen.
Dat proberen we, maar zonder stoel reservering is er nog steeds geen garantie. Ik ben toch regelmatig wel bezig met mensen verplaatsen..
Bij transavia reserveer ik altijd stoelen, vaak genoeg gezien dat kinderen van een jaar of 8 inderdaad alleen moeten zitten. Zolang ze naast een volwassen persoon zitten mag het namelijk, dit hoeft dus niet een van de ouders/begeleiders te zijn. Met easyjet, flybe en Ryanair heb ik dit nog nooit gezien en is mijn ervaring dat je standaard met de gehele boeking bij elkaar zit.