Oké, brutaal vraagje misschien. Maar ik ben benieuwd of hier dames zijn die secretaresse zijn en wat je verdient. Ik heb echt een hele leuke baan gevonden voor 24 u per week. Wel in een andere plaats en reiskosten worden hiervoor niet vergoed. Op dit moment verdien ik minimaal en ik mis de uitdaging. Hier ben ik ook reiskosten kwijt die ze niet vergoeden. Ik wil het even met elkaar vergelijken en dan nadenken of ik ga solliciteren. Ter info: ik ben 24 en ik heb nog geen ervaring in deze branche. Alvast bedankt !
Ik ben zelf geen secretaresse, maar ik denk dat dit enorm afhankelijk is van type bedrijf/ branche waar je werkzaam bent en de afdeling/ persoon die je ondersteunt. Ik zou gewoon een brief sturen, als je ju minimaal verdient, kan het alleen maar beter worden toch? En naar je zin hebben is minstens zoveel waard!
In een ziekenhuis zal je voor 24 uur rond de €1.200 bruto verdienen (FWG 35 of 40, begin van de schaal).
Verschilt enorm per bedrijf en hoeveel ervaring je hebt. Bij mijn laatste werkgever zat ik (fulltime gezien) rond de 3000 bruto, maar zie ook wel eens functies voorbij komen die rond de 1800 bruto betalen.
De ene is de andere secretaresse niet. Het is lastig vergelijken en afhankelijk van opleiding, ervaring, branche en werkzaamheden etc. Ik ken secretaresses die 2000,- pm verdienen maar ook het tweevoudige of zelfs drievoudige. Maar bij die laatste ben je een secretaresse plus, dus ook personal assistant, manager en regelaar in een, meestal van directeur(en), ministers of rvb.
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht inderdaad al dat het afhankelijk is van het bedrijf en ervaring enz. Ik kon het ook nergens vinden op internet. Het is in de bloemen/planten branche. En uiteraard is het belangrijker dat ik het naar m’n zin moet hebben. Maar het is altijd fijn om van te voren te weten wat ik ongeveer kan verwachten
De secretaresse van mijn vriend verdient tegen de € 4000 per maand. Zij heeft een heel secretariaat aan te sturen en is niet bezig met koffie zetten en kopiëren om het zo maar te zeggen.
Je kunt een berekening doen op het Salariskompas van Intermediair. Dan krijg je wel een goede richtlijn.
Zo weinig? Echt? Dat is 850 netto ongeveer voor 12 dagen fulltime werken dus eigenlijk? Dat vind ik echt heel weinig zeg.
Ik ben net begonnen als secretaresse, met nul ervaring, dus aangenomen als Junior voor 24 uur. Krijg ruim 1250 euro bruto, maar wel ook reiskostenvergoeding etc. En daar hou je toch echt wel meer dan 850 euro aan over hoor
Weet niet hoe het bij jou zit. Maar alle parttime banen die ik heb gehad werden echt niet zo zwaar belast. Fulltime daarentegen wel.
Heb zojuist gekeken, bij mijn vorige baas had ik een bruto maandloon van €1115,- daar ging nog €112,- belasting af, dat komt neer op zn 10%. Recht op loonheffing Nieuwe baan nog geen idee, moet mijn eerste loon nog krijgen. Man werk fulltime en draagt echt vele malen meer af in percentage
@Devilschase loonheffingskorting. Bij minder salaris houd je echt wel meer over zo rond de 1000 zeker wel
Hoog inzetten; wie weet Ja bevalt me zeker! Ik kom uit de horeca, dus is wel een hele omschakeling, maar is zeker een goede keuze geweest. Veel succes met jouw keuze!!