Gelukkig klikte het heel goed met mijn zoon en had hij er helemaal geen last van. Maar wel even een waarschuwing naar TS dat het dus gewoon gebeurt en dat ze daar in het vliegtuig niks aan kunnen doen. Ja ik had vrijwillig mijn gezin kunnen opsplitsen, maar ik had niet de behoefte om te ‘boeten’ omdat iemand anders te laks was met het regelen.
Nou absoluut. Maar ik snap ouders niet die dat dus zo doen. Dat is echt niet leuk voor een kind. Ondanks dat het nu goed uitpakte, zou ik mijn zoon echt niet aan de andere kant van het vliegtuig zetten.
Je hebt verschillende 'economy' tickets, economy light is zonder bagage, een duurder vliegtickettarief heeft vaak weer wel bagage inbegrepen. Dus links om of rechts om betaal je eigenlijk altijd voor je bagage, of apart of in het duurdere tarief. Wil je alleen handbagage, is het natuurlijk een ander verhaal.
Wij moeten met KLM ook bijbetalen voor de koffers. Jaar geleden al geboekt. We hebben nog geen stoelen gereserveerd maar ze geven aan dat jonge kinderen altijd naast een volwassene zit die met hun meereist. Dus we gaan het zien. Dochter reist sowieso op schoot en als ze een 4 jarige alleen willen laten zitten in het vliegtuig moeten ze dat doen maar als het goed is wordt daar rekening mee gehouden. Ook uit het oogpunt van veiligheid.
Hoezo niet leuk voor het kind? Ik vlieg 2x per jaar met mijn dochter naar hongarije. Ik betaal tegenwoordig niet meer voor de stoel keuze. Ik heb haar gevraagd of ze het erg zou vinden als ik niet naast haar zat en ze gaf aan dat ze dat niet erg vind. 9 van de 10 keer zit ze toch een spelletje te spelen tijdens de vlucht. Tot nu toe hebben we nog altijd 'geluk' dat we naast elkaar zitten. Maar afgelopen keer gaf ze aan dat ze wel eens alleen wou vliegen. Ze is pas 8 lol
Dat is toch logisch? Of je betaald weinig voor de vlucht en extra voor de bagage. Of een hogere ticketprijs met daarbij de bagage. Ze krijgen de inkomsten echt wel.
Klm is nu ook al met bagage prijzen begonnen. Tickets die je nu koopt, moet je bijbetalen tenzij je een duurdere ticket neemt. Ik ben toevallig aan het kijken om volgend jaar met onze dochter naar New york te gaan een weekje. 1 koffer is 50 euro enkele reis....en daarbij komt nog 25 euro stoelreservering p.p enkele reis!
Ik dacht ook een keer die gok te nemen....mooi dat we niet bij elkaar zaten. Neem die gok nooit weer!
Ik vind dat je als ouder verantwoordelijk bent voor je kind. Als het een rotvlucht is dan moet je je kind toch gerust kunnen stellen of kunnen helpen als nodig. Maar goed ik ben sowieso al niet van het budget reizen. Als ik de vakantie/vlucht die ik wil niet kan betalen ga ik gewoon niet.
Vlieg je regelmatig en ben je flying blue member? Want het kan zijn dat je dan een bepaald niveau hebt waarbij de koffer wel gratis is.
Nee 2e keer KLM! Maar ben dan net optijd voor die regeling geweest of het is nog niet ingevoerd op deze vlucht oid.
Sja dat heb je als je met budget maatschappijen vliegt. Snap sws nooit dan mensen welke met kleine kinderen vliegen daar op bezuinigen... vliegen met klein kind is al een hele onderneming. Dus als je het doet, doe het dan goed of niet. Ik vind niet kunnen dat je je kind ergens anders laat zitten langs andere volwassenen omdat jij geen 18 euro over hebt om stoel te reserven. Maar goed dat is mijn mening en zullen wel mensen beledigend vinden
Klm plaatst sowieso kinderen naast 1 vd ouders. Dus om die rede reserveer ik geen plaatsen. Dat ik of man dan elders zit dat is dan maar zo. Als onze zoon dan maar naast 1 van ons zit.. Bij de low budget maatschappij betaal ik dan weer wel de stoel reservering want hun beloven niks mbt kinderen..
Nee hoor, ik ben niet beledigd en wil er als opener van dit topic best op reageren. Voor ons is vliegen zoals de bus nemen. We vliegen meerdere keren per jaar en voor de kinderen is het dus geen hele onderneming. Maar ik zou ze toch wel graag naast me willen hebben. Vind het dus heel vreemd dat zo'n "lowbudget" maatschappij een 2jarige niet in de buurt van 1 van de ouders zet. En natuurlijk gaat mijn man of ik daar dan zitten als ze het dus echt zo laten. En ik vind het absurd wat de kosten zijn van zogenaamd lowbudget.
Voordat je boekt en ok klikt kun je toch alle kosten zien? Bedoel, ik vind t ook absurd hoor sommige prijzen en dat je voor elke "extra" "dienst" moet betalen. Maar voordat je boekt en betaald is alles inzichtelijk. Je maakt op dat moment de keuze om wel of niet te gaan inclusief de extra kosten. Snap dan dat achteraf gebrom nooit zo goed. Wij vliegen ook meerdere keren per jaar, vaak een low budget maatschappij omdat die een directe vlucht hebben vanaf het dichtstbijzijnde regionale vliegveld. Klm en andere maatschappijen vanuit Schiphol moeten we vaak overstappen. Eerlijk ik ben niet echt goedkoper uit low budget, en dan hebben we geen drankjes en eten aan boord. Maar het gemak van een directe vlucht vanaf een kleiner vliegveld telt voor mij zwaarder.