Fout webwinkel

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 8 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    20190708_095013.jpg

    Hoihoi
    Dit ontving ik afgelopen weekend.
    Gaat om een pakketje van een website, wat ik dus allang ontvangen heb. Wat zouden jullie doen?
    Gewoon negeren? Het is niet mijn fout. Daarbij stond er op de achterkant van het pakket een postcode plus huisnr van de afzender. Dus wat nou onbekend??
    Weet in ieder geval wel dat ik daar nooit meer iets bestel.
     
  2. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Negeren, ja.
     
  3. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik zou het opsturen/mailen naar de webwinkel
     
  4. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik zou niks betalen. Ik zou wel nog een mailtje naar PostNL doen en aangeven wie de afzender was, maar ik ga niet betalen voor de fout van een ander.
     
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Negeren heeft geen zin. Je krijg over een week of wat gewoon weer een nieuwe herinnering. Ik zou dus even contact opnemen met de webwinkel en vragen wat te doen.
     
  6. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Was het een kleine webwinkel? Dus geen groot bedrijf als zalando, bol etc? Dan zou ik gewoon even de webwinkel mailen met deze foto. Dikke kans dat het gewoon een foutje was en dat de webwinkel de kosten alsnog betaald. Kan gebeuren he, zeker bij een kleine ondernemer. Zijn ook maar mensen ;)
     
    Evanesco en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, en daarna niks meer, want ze kunnen dat uiteraard niet op de ontvanger verhalen.
     
    Prettykitty en LizMe vinden dit leuk.
  8. Bones

    Bones Actief lid

    12 jun 2015
    281
    80
    28
    Gewoon negeren. Dan hoor je er niks meer van.
    Met gewone post heb ik dit ook al een aantal keer gehad.
     
  9. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Negeren,je gaat er toch niet iets van weer horen.

    Post dat naar ons was gestuurd was niet voldoende gefrankeerd,of we €2,50 wilden overmaken. Ik heb het papiertje weggegooid en nu 3 weken later nog steeds niks van gehoord.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik snap niet dat mensen dat maar gewoon negeren... Kleine moeite om even contact op te nemen met de webwinkel en het door hun te laten oplossen.
     
    mamavanmimi, Sado, Paardenbloem en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Hier hebben we het gehad van een uitnodiging van bruiloft. Bijna de hele familie xD negeren dan krijg je nog 1x een brief vaak en dan is het klaar.
     
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ach kan toch gebeuren, gelijk nooit meer bij die shop willen bestellen vind ik echt zwaar overdreven. Je krijgt deze naheffing ook wanneer een brievenbus pakketje tijdens het transport wat uitzet. Kan gebeuren als iets los in een envelop zit bijvoorbeeld. Of als het pakje net een cm te breed was.

    Gewoon de webshop even mailen. Dan wordt het vast netjes opgelost.
     
    Sado, bloem82, chrystel73 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je bent als ontvanger absoluut niet verplicht dit te betalen, de verzender moet voldoende frankeren. Ik zou dit doorsturen naar de webwinkel, dit eventueel doorgeven aan postNL, maar zéker niet zelf betalen - jij hebt bij je bestelling al betaald voor verzending.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Wat een hoog bedrag zeg. Klopt dat wel?
     
  15. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat de afzender onbekend zou zijn klopt dus niet, als ik het goed lees. In dat geval zou ik een bericht sturen naar PostNL. Als zij te beroerd zijn om gewoon de afzender te contacteren, dan is dat hun probleem. De plicht om voor verzending te betalen ligt nu eenmaal niet bij jou. Luiheid niet belonen hoor!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Als je inlogt kan je de specifieke reden vinden.
    Vaak is het pakketje iets te groot.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    22.320
    10.286
    113
    Contact opnemen met de webwinkel maar niet betalen. Je kan nog een tweede kaart ontvangen maar daarna niet meer.

    Wel vervelend maar zou ook niet betalen voor een fout van een ander
     
  18. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Gelijk niet meer bestellen bij het bedrijf is een beetje heel erg overdreven vind ik. Het is misschien niet eens een fout van het bedrijf maar kan ook een fout van postnl zijn.

    Ik heb als bedrijf zijnde ook een keer zo’n kaart gehad met een hoog bedrag terwijl hetgene wat ik verstuurde niet eens zulke hoge verzendkosten had en ik het gewoon juist gefrankeerd had.


    Ik zou gewoon even een mailtje sturen naar de webwinkel.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Negeren inderdaad, het is een verzoek, geen vereiste. Jij bent hun klant niet (zoals je duidelijk zult merken als je zending eens zoek is :rolleyes:) dus ze mogen jou niks opleggen Als je zoals nu weet dat het van een bedrijf kom kun je altijd even contact zoeken, maar je bent nergens toe verplicht.
     
  20. Negeren...? Maar het wel raar vinden als postzegels en verzendkosten alsmaar hoger worden?
     
    Zwierezwaai en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina