Hoihoi Dit ontving ik afgelopen weekend. Gaat om een pakketje van een website, wat ik dus allang ontvangen heb. Wat zouden jullie doen? Gewoon negeren? Het is niet mijn fout. Daarbij stond er op de achterkant van het pakket een postcode plus huisnr van de afzender. Dus wat nou onbekend?? Weet in ieder geval wel dat ik daar nooit meer iets bestel.
Ik zou niks betalen. Ik zou wel nog een mailtje naar PostNL doen en aangeven wie de afzender was, maar ik ga niet betalen voor de fout van een ander.
Negeren heeft geen zin. Je krijg over een week of wat gewoon weer een nieuwe herinnering. Ik zou dus even contact opnemen met de webwinkel en vragen wat te doen.
Was het een kleine webwinkel? Dus geen groot bedrijf als zalando, bol etc? Dan zou ik gewoon even de webwinkel mailen met deze foto. Dikke kans dat het gewoon een foutje was en dat de webwinkel de kosten alsnog betaald. Kan gebeuren he, zeker bij een kleine ondernemer. Zijn ook maar mensen
Gewoon negeren. Dan hoor je er niks meer van. Met gewone post heb ik dit ook al een aantal keer gehad.
Negeren,je gaat er toch niet iets van weer horen. Post dat naar ons was gestuurd was niet voldoende gefrankeerd,of we €2,50 wilden overmaken. Ik heb het papiertje weggegooid en nu 3 weken later nog steeds niks van gehoord.
Ik snap niet dat mensen dat maar gewoon negeren... Kleine moeite om even contact op te nemen met de webwinkel en het door hun te laten oplossen.
Hier hebben we het gehad van een uitnodiging van bruiloft. Bijna de hele familie xD negeren dan krijg je nog 1x een brief vaak en dan is het klaar.
Ach kan toch gebeuren, gelijk nooit meer bij die shop willen bestellen vind ik echt zwaar overdreven. Je krijgt deze naheffing ook wanneer een brievenbus pakketje tijdens het transport wat uitzet. Kan gebeuren als iets los in een envelop zit bijvoorbeeld. Of als het pakje net een cm te breed was. Gewoon de webshop even mailen. Dan wordt het vast netjes opgelost.
Je bent als ontvanger absoluut niet verplicht dit te betalen, de verzender moet voldoende frankeren. Ik zou dit doorsturen naar de webwinkel, dit eventueel doorgeven aan postNL, maar zéker niet zelf betalen - jij hebt bij je bestelling al betaald voor verzending.
Dat de afzender onbekend zou zijn klopt dus niet, als ik het goed lees. In dat geval zou ik een bericht sturen naar PostNL. Als zij te beroerd zijn om gewoon de afzender te contacteren, dan is dat hun probleem. De plicht om voor verzending te betalen ligt nu eenmaal niet bij jou. Luiheid niet belonen hoor!
Contact opnemen met de webwinkel maar niet betalen. Je kan nog een tweede kaart ontvangen maar daarna niet meer. Wel vervelend maar zou ook niet betalen voor een fout van een ander
Gelijk niet meer bestellen bij het bedrijf is een beetje heel erg overdreven vind ik. Het is misschien niet eens een fout van het bedrijf maar kan ook een fout van postnl zijn. Ik heb als bedrijf zijnde ook een keer zo’n kaart gehad met een hoog bedrag terwijl hetgene wat ik verstuurde niet eens zulke hoge verzendkosten had en ik het gewoon juist gefrankeerd had. Ik zou gewoon even een mailtje sturen naar de webwinkel.
Negeren inderdaad, het is een verzoek, geen vereiste. Jij bent hun klant niet (zoals je duidelijk zult merken als je zending eens zoek is ) dus ze mogen jou niks opleggen Als je zoals nu weet dat het van een bedrijf kom kun je altijd even contact zoeken, maar je bent nergens toe verplicht.