Maar het was niet buiten kantooruren, ze hebben geen camera inspectie gedaan en ook maar 1 apparaat gebruikt. Ik snap heus wel dat de kosten wat hoger kunnen zijn als ze zeggen een spoed bedrijf te zijn. Dit staat trouwens ook niet op de site. Niet dat ik foutloos schijf maar hun site is echt zwaar prut, net als de overige contacten enz enz. Die hoge prijzen kunnen ze nergens uit halen, zo’n beste service is het niet Als het een top bedrijf was geweest helemaal dikke prima dat je zulke prijzen vraagt. Ik ben nog net niet uitgescholden door de telefoon
Hoe je het noemen wilt.. dit is het advies van het andere bedrijf hè? Ze zijn bezig met een grote zaak en alles kan helpen. Als iedereen het maar laat dan stoppen die gasten nooit
Ja dat hebben wij zelf gedaan onder de grond. Die gasten hadden we alleen maar nodig om met meer kracht de boel door te spoelen.
Oh dat, ja klopt. Ze hebben de pot niet goed terug gezet. Gelukkig heb ik een handige pa en hij heeft het gedaan. We zaten zonder wc en konden dit zelf sneller oplossen. Moesten alleen even wat dingen halen bij de bouwmarkt.
Nee dat heb ik niet nagekeken nee. Ik heb gezien dat hij hem vast zette. Dat hij niet goed zat was pas te zien nadat de eerste naar de wc was geweest. Alles liep eronder vandaan. Misschien moet ik dat duidelijker zeggen maar onder de pot zit een buis en die is niet goed terug gezet. Ook kon je de pot zo weg schuiven nadat er overal water zat.
Oh dan heb ik je op verkeerd gelezen en begrepen. Wij hebben zeg maar naast de reguliere site diverse domijnnamen en websites die na kantooruren zichtbaar worden op google (als ik ze aanzet). Als mensen in en rond amsterdam zoeken op riool ontstoppen, verstopping oplossen enz. plus amsterdam dan komen we op google met drie verschillende sites bovenaan te staan. We zijn denk ik in Amsterdam maar met 10 bedrijven totaal die 24/7 ontstoppen, dit geeft je in een soort monopoly positie om prijzen te vragen die normaal veel lager liggen. Op de websites staan de prijzen vanaf, maar dit zijn wel de prijzen die gerekend worden onder kantoortijden, daar komen nog avond/weekend toeslagen bovenop. Als we gebeld worden geven we de basisprijs en toeslagen door en geven we aan dat dmv de camera inspectie de totaalprijs gemaakt word maar die basiskosten zijn dan al gemaakt. en moeten betaald worden. 7 vd 10 keer zit het probleem hoog in de leiding en kunnen we de basisprijs + toeslagen hanteren maar soms zit het probleem dieper, en komt daar de extra meter prijs bovenop en zit je ook snel aan de €500.
Ik denk alleen dat je qua aangifte geen poot hebt om op te staan. Dat je ze hooguit kunt aangeven van slechte service. Je hoeft niet gediplomeerd en geregistreerd te zijn om het beroep loodgieter uit te mogen voeren. Ik ben met je eens dat ze je flink genaaid en misleid hebben maar dat valt niet te bewijzen. Dat bedrijf die door hun naamvoering gedupeert is zal er misschien wat mee kunnen en zal jullie verklaring kunnen gebruiken maar ik denk dat de politie hier geen officiele aangifte van zal maken.
@DQueen als er idd zo gewerkt zal worden dan begrijp ik maar al te goed dat re prijs hoger zal uitvallen. In dit geval hebben de jongens geen prijsindicatie gegeven. De fout lag bij ons maar wij dachten dus dat andere bedrijf te hebben en daar hadden we de prijs al van gezien. We dachten idd wel aan een kleine 400 euro en misschien dat we daarom niet direct ingegrepen hebben.. Het totaal plaatje van de jongens, het bedrijf, de website.. dit zijn gewoon vage gasten.. Doen jullie de btw ook achteraf berekenen? Hier dus wel.. jullie hebben dus ook een bouwbedrijf, zal ik de naam plus het factuur is pb’en?
Ik snap niet zo goed wat je met dit laatste wil bereiken. Weet je wat het is? Je hebt verschil tussen vinden dat je gelijk hebt en gelijk krijgen. Ik snap goed je strijdvaardigheid. Die heb ik vaak op zo’n momenten dat ik vind dat ik gelijk heb, ook. Maar uiteindelijk bereik je (ik) er meestal niet het gewenste resultaat mee.
Ik moet zeggen dat ik er vandaag nog niet echt aan gedacht had en het boze gevoel ik wel gezakt. Ik heb ze vanmiddag nog eens gebeld maar ze zeggen telkens dat ze me terug laten bellen door de monteur of de leidinggevende. Dat doen ze natuurlijk niet En ik hoef niet perse gelijk te hebben hoor . Ik weet dat het zaakje niet klopt en ik vroeg om die reden ook advies over de stappen die ik kan nemen. Gelukkig heb ik daar ook advies over gehad en dat hou ik in gedachte/ lees ik nog eens terug. We zijn nu gewoon ontzettend druk in ons nieuwe huis en we blijven er tussendoor gewoon een beetje bovenop zitten. Wie weet krijgen we nog wat voor elkaar bij ze en anders was het een hele dure les voor ons
Ja dat doe ik idd ook. Ze hebben van mij een mail en het factuur. Wekelijks krijgen ze meerdere keren met ze te maken dus ik hoop ze iets kunnen.. alle beetjes helpen dan hopelijk wel.
Er zijn uitzonderingen op de regel maar Ja bij een verstopping berekenen we na de camera inspectie pas de prijs (daarvoor weet je gewoon niet altijd hoe diep en/of hardnekkig de oorzaak is). Maar wel voor het oplossen van het probleem, klanten tekenen voor we starten met oplossen van de verstopping de opdrachtbon met de prijs die daar voor staat. Is ook een garantie voor ons dat er achteraf geen getouwtrek komt. Soms komt het voor dat de jongens in 1 oogopslag al zien wat het probleem is en dan voeren we alsnog de camera inspectie uit, en betaalt de klant dat, dat is voor ons namelijk net dat beetje extra waardoor het voor ons aantrekkelijk blijft 24/7 diensten te leveren. Voor het voorrijden, en de camera inspectie (en eventuele avond/weekend toestlag) staat een vaste prijs. Die prijs staat uitgekleed op de website, namelijk zonder de toeslagen. Dat omdat klanten anders bij voorbaat denken te duur en doorklikken dus in dat opzicht is dat een klein beetje misleiden zodat ze niet naar de volgende gaan, dit vertellen we pas als mensen bellen. Mijn ervaring is dat als mensen je eenmaal spreken, je dit toelicht en aangeeft meteen te komen die klant niet snel zegt "ik zoek nog even verder want de prijs valt me tegen", klanten zijn dan opgelucht dat je hun probleem direct kan oplossen. Je mag een pb doen hoor ben wel nieuwsgierig geworden namelijk.
In dit specifieke geval zijn eigenlijk alleen jullie zelf die fout hebben gehandeld: 1. Je hebt zelf dat bedrijf gebeld, ze hebben niet jullie benaderd en gedaan alsof ze een ander bedrijf zijn. Er is dus geen sprake van misleiding of zich anders voordoen; 2. Jullie hebben geen prijs gevraagd of op enige manier een prijsafspraak gemaakt. 3. Ze hebben de werkzaamheden uitgevoerd, en jullie hebben het werk zelfs geaccepteerd EN de factuur voldaan. Hiermee ga je in principe akkoord met het verrichte werk. Dat staat zelfs op de factuur die betaald is. 4. Jullie hebben een mankement gezien maar NIET gemeld, maar zelf aan geknutseld. Op basis van enkel feiten is nergens sprake van misleiding. Jullie zijn zelf hartstikke nalatig geweest en DAT is niet hun schuld. Dat jullie de prijs te hoog vinden kan, maar zoiets beoordeel je vooraf en niet achteraf.
Nav je pb's nog hier een reactie van mij, bij ons was je hetzelfde kwijt geweest in totaatarief. De kosten waren anders verdeeld (uurtarief lager, wel camers inspecitie erbij). Onze service was alleen beter geweest. Het enige wat dit bedrijf aan te rekenen is zijn, slechte service, een hoog uurtarief, en verkeerde naamkeuze (hoogstwaarschijnlijk bewust) om zich voor te doen als het grote bekende bedrijf. Wil je laten weten hoe het met de politie is afgelopen? daar ben ik heel benieuwd naar.