Ik verkocht pas een draagzak aan een moeder in België. In overleg verzonden met track and trace. Pakket netjes weggebracht, code doorgestuurd. 2 dgn later stuurt ze mij bericht dat er iets mis lijkt te gaan. Pakket staat als retourzending. Ik heb helaas m'n adres er niet opgezet. Postnl gebeld, zou bij afgifte punt liggen. Daar naartoe, niks te vinden. Weer contact postnl, excuus, ze weten niet waar 't is. Moeten afwachten tot 't gescand wordt als on bestelbaar en dan weten ze waar 't is. Ik voel me rot tegenover de koper. Ik twijfel of ik 't geld terug over moet maken. Maar andere kant, wellicht komt 't pakket uiteindelijk bij haar. En zo niet, ik ben ook m'n pakket kwijt. Of zal ik voorstellen helft vd kosten terug over te maken? Of hoef ik niks te doen zolang er geen nieuws komt vanuit postnl en is dat 't risico van dit soort dingen? Wellicht komt 't gewoon goed, maar misch ook niet.
Ik zou nog niks terugstorten zolang het niet duidelijk is wat er nu aan de hand is. Hoe lang is het pakket nu "onderweg".
Ik zou postnl blijven lastig vallen hierover. Is hun fout. Sowieso is het daar een zootje volgens mij, hier ook pakketten veel later bezorgd, na 2 dagen op afhaalpunt al weer retour gestuurd etc...
Ik zou even afwachten. Ik heb dit helaas ook een keer gehad met een marktplaatspakketje. Postnl heeft een ‘onderzoek’ ingesteld, hiervan heb ik de koper op de hoogte gesteld en beloofd haar op de hoogte te houden. Zodra ik bericht kreeg dat ze het pakketje nergens meer konden vinden, heb ik wel aangeboden om het bedrag terug te storten (was maar €10). Maar dat hoefde niet van haar. Persoonlijk voelde ik me daar prettiger bij, maar ik vind het ook niet gek als je het risico bij de koper laat. (Misschien ook afhankelijk van de hoogte van het bedrag.)
Ja er is nu indd een onderzoek ingezet. Maar stel 't is weg, krijg je dan nog vergoeding door postnl? De draagzak kost nieuw 80 euro, ik heb 'm verkocht. Voor 25.en dan 13 euro verzendkosten
Wij hebben een keer meegemaakt dat er iets fout ging in de codering van de scanticket. In plaats van bij ons, werd het pakket bezorgd bij een boekenhandel 55km verderop. Die mensen hebben 4 dagen achter elkaar het pakket teruggestuurd, en hij werd dag later toch weer bij hen bezorgd. Ik heb 10x met postnl aan de telefoon gehangen, uitgelegd dat de oplossing HEEL simpel is, ons adres staat namelijk gewoon op het pakket. Ze hoefden alleen maar een ander sticker op te plakken. Maar "dat kon niet zomaar". Uiteindelijk met die winkelier gebeld (man lag helemaal in een deuk), en afgesproken dat hij het pakket daar houdt, we hebben hem maar zelf opgehaald. Reiskosten heb ik gedeclareerd bij postnl.
Volgens mij alleen als je hem verzekerd verzendt. Ik had hem gewoon verzonden, dus behalve excuses kreeg ik niks.
Je krijgt idd niks aan vergoeding. Dan had je hem verzekerd moeten versturen (wat uiteraard meer geld kost).
13 euro verzendkosten? De koper kan hier ook niets aan doen natuurlijk. Jij ook niet. Hopelijk wordt het opgelost!
Ja.. Maar België met track en trace is 13 euro. En inderdaad, we kunnen er beide niks aan doen. Daarom. Twijfel ik wat ik moet doen. Misch dat ik voorstel helft vd kosten terug over te maken. En dan uitga van eerlijkheid. Dat ze 't terug overmaakt als 't bij haar komt en andersom ik naar haar als ik 't terug krijg
Ik zou vragen of ze akkoord gaat met nog 1 week afwachten wat de post doet. En als ze niet akkoord gaat dan voorstellen allebei de helft te betalen. Je hebt bewijs dat je t op de post gedaan hebt toch.
Als je je pakket bij de balie afrekent is het automatisch tot 500 euro verzekerd. Pakketten naar belgie vanuit nl zijn tot 700 euro verzekerd. Althans dat was tot voor kort het geval. Wilde je voor meer dan moest je bijbetalen. Edit: regels zijn idd veranderd.
Het blijft een risico voor de koper vind ik en hoef je niets terug te storten. Maar ik vind het wel schappelijk als je als verkoper aanbied om de helft terug te storten. Wij hebben dit laatst ook gehad. Mijn man had iets verkocht en de koper wilde enkel verzending met track and tracé. Na een paar dagen bleek er iets fout te zijn gegaan met het pakketje, onderzoek in laten stellen, maar onvindbaar en geen vergoeding mogelijk vanuit post NL. Mijn man heeft de koper aangeboden om de helft van het geld terug te storten. Maar de koper vond het niet nodig en was zijn eigen risico geweest.
Je bent als verkoper verplicht om het pakketje bij de koper te bezorgen. En als het dus niet aankomt moet je het bedrag ook terug storten. Helaas zelf mee gemaakt met 150 euro aan Efteling kaarten. Weg kaarten en weg geld. Ik verstuur niks meer zonder extra verzekering
Klopt als de kopende partij eist en het risico weet is het voor de kopende partij. Maar als je gewoon track en tracé afspreekt dan ben je als verkopende partij aansprakelijk
Wat apart, de koper beslist toch zelf dat hij t wil laten verzenden? Hij mag t ook gewoon komen halen maar kiest voor verzenden. De track&trace vind ik bewijs van verzenden dus als t niet aankomt is t het risico van de koper geweest en vind ik niet dat je als verkoper geld hoeft terug te betalen.
Nou eerlijk gezegd vind ik dat ook. Ik heb deze afspraak met haar gemaakt.. Zij kiest voor verzenden op deze manier. Ze reageert niet op mijn voorstel voor helft terugbetalen. Ze doet ook soort boos tegen mij. Ja ik vind 't heel rot maar ik kan er net zo weinig aan doen denk ik dan. Ik denk eerlijk gezegd dat 't pakketje ook nooit meer ergens opduikt.
Is het via Facebookgroep/pagina ? In dat geval even een admin inschakelen. Nog geen geld terugstorten sowieso, pas als het onderzoek is afgerond en je de claim kunt indienen bij postnl als het pakket definitief zoek is.