Pakket niet geleverd post NL

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik verkocht pas een draagzak aan een moeder in België. In overleg verzonden met track and trace. Pakket netjes weggebracht, code doorgestuurd.
    2 dgn later stuurt ze mij bericht dat er iets mis lijkt te gaan. Pakket staat als retourzending. Ik heb helaas m'n adres er niet opgezet. Postnl gebeld, zou bij afgifte punt liggen. Daar naartoe, niks te vinden. Weer contact postnl, excuus, ze weten niet waar 't is. Moeten afwachten tot 't gescand wordt als on bestelbaar en dan weten ze waar 't is.

    Ik voel me rot tegenover de koper. Ik twijfel of ik 't geld terug over moet maken. Maar andere kant, wellicht komt 't pakket uiteindelijk bij haar. En zo niet, ik ben ook m'n pakket kwijt. Of zal ik voorstellen helft vd kosten terug over te maken? Of hoef ik niks te doen zolang er geen nieuws komt vanuit postnl en is dat 't risico van dit soort dingen? Wellicht komt 't gewoon goed, maar misch ook niet.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou nog niks terugstorten zolang het niet duidelijk is wat er nu aan de hand is.
    Hoe lang is het pakket nu "onderweg".
     
    Huismuisie en Ukkie1 vinden dit leuk.
  3. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik zou postnl blijven lastig vallen hierover. Is hun fout. Sowieso is het daar een zootje volgens mij, hier ook pakketten veel later bezorgd, na 2 dagen op afhaalpunt al weer retour gestuurd etc...
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik zou even afwachten. Ik heb dit helaas ook een keer gehad met een marktplaatspakketje. Postnl heeft een ‘onderzoek’ ingesteld, hiervan heb ik de koper op de hoogte gesteld en beloofd haar op de hoogte te houden. Zodra ik bericht kreeg dat ze het pakketje nergens meer konden vinden, heb ik wel aangeboden om het bedrag terug te storten (was maar €10). Maar dat hoefde niet van haar.
    Persoonlijk voelde ik me daar prettiger bij, maar ik vind het ook niet gek als je het risico bij de koper laat. (Misschien ook afhankelijk van de hoogte van het bedrag.)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja er is nu indd een onderzoek ingezet. Maar stel 't is weg, krijg je dan nog vergoeding door postnl?

    De draagzak kost nieuw 80 euro, ik heb 'm verkocht. Voor 25.en dan 13 euro verzendkosten
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben een keer meegemaakt dat er iets fout ging in de codering van de scanticket.

    In plaats van bij ons, werd het pakket bezorgd bij een boekenhandel 55km verderop. Die mensen hebben 4 dagen achter elkaar het pakket teruggestuurd, en hij werd dag later toch weer bij hen bezorgd.
    Ik heb 10x met postnl aan de telefoon gehangen, uitgelegd dat de oplossing HEEL simpel is, ons adres staat namelijk gewoon op het pakket. Ze hoefden alleen maar een ander sticker op te plakken. Maar "dat kon niet zomaar".

    Uiteindelijk met die winkelier gebeld (man lag helemaal in een deuk), en afgesproken dat hij het pakket daar houdt, we hebben hem maar zelf opgehaald. Reiskosten heb ik gedeclareerd bij postnl.
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Volgens mij alleen als je hem verzekerd verzendt. Ik had hem gewoon verzonden, dus behalve excuses kreeg ik niks.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je krijgt idd niks aan vergoeding.
    Dan had je hem verzekerd moeten versturen (wat uiteraard meer geld kost).
     
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    13 euro verzendkosten?

    De koper kan hier ook niets aan doen natuurlijk. Jij ook niet.

    Hopelijk wordt het opgelost!
     
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja.. Maar België met track en trace is 13 euro. En inderdaad, we kunnen er beide niks aan doen. Daarom. Twijfel ik wat ik moet doen. Misch dat ik voorstel helft vd kosten terug over te maken. En dan uitga van eerlijkheid. Dat ze 't terug overmaakt als 't bij haar komt en andersom ik naar haar als ik 't terug krijg
     
  11. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik zou vragen of ze akkoord gaat met nog 1 week afwachten wat de post doet. En als ze niet akkoord gaat dan voorstellen allebei de helft te betalen. Je hebt bewijs dat je t op de post gedaan hebt toch.
     
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja zeker, track en trace bonnetje. En heb alle contact met postnl aan haar doorgestuurd.
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je je pakket bij de balie afrekent is het automatisch tot 500 euro verzekerd.
    Pakketten naar belgie vanuit nl zijn tot 700 euro verzekerd.


    Althans dat was tot voor kort het geval. Wilde je voor meer dan moest je bijbetalen.

    Edit: regels zijn idd veranderd. :(
     
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Het blijft een risico voor de koper vind ik en hoef je niets terug te storten. Maar ik vind het wel schappelijk als je als verkoper aanbied om de helft terug te storten. Wij hebben dit laatst ook gehad. Mijn man had iets verkocht en de koper wilde enkel verzending met track and tracé. Na een paar dagen bleek er iets fout te zijn gegaan met het pakketje, onderzoek in laten stellen, maar onvindbaar en geen vergoeding mogelijk vanuit post NL. Mijn man heeft de koper aangeboden om de helft van het geld terug te storten. Maar de koper vond het niet nodig en was zijn eigen risico geweest.
     
  15. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Je bent als verkoper verplicht om het pakketje bij de koper te bezorgen. En als het dus niet aankomt moet je het bedrag ook terug storten. Helaas zelf mee gemaakt met 150 euro aan Efteling kaarten. Weg kaarten en weg geld.
    Ik verstuur niks meer zonder extra verzekering
     
    merah vindt dit leuk.
  16. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Klopt als de kopende partij eist en het risico weet is het voor de kopende partij. Maar als je gewoon track en tracé afspreekt dan ben je als verkopende partij aansprakelijk
     
  17. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wat apart, de koper beslist toch zelf dat hij t wil laten verzenden? Hij mag t ook gewoon komen halen maar kiest voor verzenden. De track&trace vind ik bewijs van verzenden dus als t niet aankomt is t het risico van de koper geweest en vind ik niet dat je als verkoper geld hoeft terug te betalen.
     
    G89 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Nou eerlijk gezegd vind ik dat ook. Ik heb deze afspraak met haar gemaakt.. Zij kiest voor verzenden op deze manier.

    Ze reageert niet op mijn voorstel voor helft terugbetalen. Ze doet ook soort boos tegen mij. Ja ik vind 't heel rot maar ik kan er net zo weinig aan doen denk ik dan. Ik denk eerlijk gezegd dat 't pakketje ook nooit meer ergens opduikt.
     
  19. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maar jij bent vergeten jouw adres erop te zetten voor retour zending?
     
  20. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Is het via Facebookgroep/pagina ? In dat geval even een admin inschakelen. Nog geen geld terugstorten sowieso, pas als het onderzoek is afgerond en je de claim kunt indienen bij postnl als het pakket definitief zoek is.
     

Deel Deze Pagina