Reis geannuleerd; geld kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ze zouden gisteren vertrekken. Die reis is er niet meer..
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Met de informatie die je geeft in het topic is er geen antwoord te geven. Te veel onduidelijkheid. Ik zou gewoon even het bezoekje aan het reisburo afwachten.

    Als een annuleringsverzekering echt voor het hele reisgezelschap afgesloten is op 1 polis, krijg je dat ook voor het hele reisgezelschap terug. Ik vermoed dat het dus iets anders in elkaar steekt. Wellicht had neef deze zelf al doorlopend en heeft hij deze alleen voor je man afgesloten. Dan kan het idd zo zijn dat je man geen recht op vergoeding heeft bij annulering. Maar op het reisburo zullen ze alles kunnen vertellen.

    Heeft neef overigens wel de reis geannuleerd vóór het oorspronkelijke vertrek? Want ga je niet (ongeacht de reden) en annuleer je pas na de vertrekdatum, dan heb je volgens mij ook nergens recht op.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja ik denk ook dat er idd niets anders op zit dan afwachten wat ze morgen hebben te vertellen.
    De reis is 2 dagen vóór vertrek geannuleerd.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  4. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bekijk bijlage 627077
    Dit absoluut.
    En als het reisbureau zelf niet op de hoogte is van de exacte polisvoorwaarden dan moeten ze dat ook aangeven dat er gewoon contact moet worden opgenomen met de verzekeringsmaatschappij.

    Denk dat dat nu het beste is. Even uitpluizen wat er dus is afgesloten. Is het een doorlopende reisverzekering. Zijn de mede reisgenoten automatisch meeverzekerd, of niet.

    En ik wil je ook het advies meegeven om echt die polis even uit te pluizen.
    De medewerkers van het reisbureau verkopen vaak gewoon die verzekeringen erbij, maar echt exacte inhoudelijke kennis van de polisvoorwaarden is er niet altijd.
     
    Ysabella, jessy77 en DQueen vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Zoals eerder gezegd, indien de polis op de reis is afgesloten, dan zou de annulering voor het hele reisgezelschap vergoed moeten worden. Is de polis op naam van 1 persoon afgesloten, dan heeft alleen deze persoon recht op een vergoeding.

    Indien jullie geen vergoeding krijgen, lijkt het mij zeker de moeite waard om verder te onderzoeken wat er nog mogelijk is (inderdaad polis uitpluizen, maar ook klacht indienen dat jullie niet correct zijn geïnformeerd). Ik zou het er niet zomaar bij laten zitten, het gaat om veel geld en jullie waren geïnformeerd dat dit zou volstaan, indien dit op de mail staat vanuit de reisorganisatie sta je zeker sterk.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wist je wel dat (reis)verzekeringen met een privé creditcard geen zakelijke reizen dekken, en andersom? En zit op die creditcard ook een dekking voor aanvullende medische kosten buitenland? Op die van ons niet.

    Je schtijft trouwens 'we gingen er van uit' en 'we vertrouwden erop'. Dat bedoelde ik met naief. Dit soort dingen moet je checken bij degene die geboekt heeft. Maar dat zal je de volgende keer vast wel driedubbel doen ;)
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  7. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #27 jessy77, 6 sep 2019
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
    Die reizen die hij maakt voor zijn werk worden niet als zakelijke reizen geboekt. Mijn man schiet het bedrag voor en declareert deze vervolgens bij zijn werkgever. En jazeker zit daar een dekking op voor hulpverlening en medische kosten in het buitenland.

    Ik heb meerdere malen aangegeven dat ons werd verteld dat alles inbegrepen was en dus niet extra nodig was, hij hoefde zich niet extra te verzekeren, alles was al geregeld. Dat houdt in dat we idd navraag hebben gedaan bij degene die geboekt heeft en wij dus op dat antwoord vertrouwden;)
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    *dubbel*
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind het eigenlijk wel een beetje logisch, ook al was alles goed verzekerd etc. Je man had namelijk geen gezondheidsprobleem o.i.d. dus hij had persoonlijk geen ‘geldige’ reden om te annuleren op basis van de voorwaarden van de reisverzekering. De neef in kwestie wel. Zou dat het niet gewoon zijn?
    Wel lullig dat hij niet gewoon heeft kunnen gaan dan en dat eerst verteld is dat jullie alles gewoon terugkrijgen door die neef.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook eens een vakantie moeten annuleren omdat mijn man in het ziekenhuis lag. Ik had met de kinderen kunnen gaan, maar kon gewoon kosteloos annuleren.
     
    jessy77 en suus1983 vinden dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik vind het niet logisch. Als jij met je gezin op vakantie gaat, gaan zij toch ook niet zonder je als je annuleert? Dan wordt het ook vergoed.
     
    jessy77 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind het niet zo logisch. Vooral omdat ik na de annulering heb gevraagd of we dan wel het geld terugkregen of dat mijn man anders alleen zou gaan. Toen is er gezegd dat we ons geen zorgen hoefde te maken want het volledige bedrag zou terug komen aangezien de hele reis verzekerd was op 1 polis.
     
  13. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mar het IS wel een zakelijke reis. Mijn man reist ook maandelijks naar het buitenland voor zijn werk op deze manier. Schiet het vliegticket en hotelkosten voor vanuit de creditcard en declareert dan. Maar als er wat gebeurt tijdens een reis is hij niet gedekt door onze privé reis- en annuleringsverzekering, daarom heeft het bedrijf zakelijke reisverzekeringen. Ik heb ook de module zakelijke reizen aanstaan als ik voor mijn reisblog naar het buitenland ga.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #34 jessy77, 7 sep 2019
    Laatst bewerkt: 7 sep 2019
    Dan zal mijn man het ongetwijgeld ook zo geregeld hebben. Alles wat ik weet is dat hij met zijn creditcard volledig verzekerd is. Zakelijk of privé dat maakt allemaal niet uit, hij is gewoon verzekerd. Mijn man is alles behalve naïef hoor geloof me, die zorgt wel dat zijn zaken goed geregeld zijn.

    Alleen in dit specifiek geval zijn het anderen geweest die alles geregeld hebben. En misschien hadden wij minder goed van vertrouwen moeten zijn en na de boeking alsnog moeten controleren of alles daadwerkelijk zo goed geregeld was maar eerlijk gezegd vind ik dat ik er ook van uitgaan mag gaan dat iemand die de boeking doet zijn vak verstaat en dus juiste informatie doorspeelt. Maar goed, (duur) lesje voor de volgende keer dat we besluiten iets uit handen te geven.
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vermoed dat neef het verprutst heeft, dat hij geen idee had van hoe het in zijn werk gaat. En wellicht is het hem wel uitgelegd, maar heeft hij het gewoon niet gesnapt.
     
  16. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Maar als dat zo is komt het gewoon in orde lijkt mij. Tenzij er in de polis iets anders over staat natuurlijk.
    Laatst een verhaal gehoord van iemand dat de vakantie van 1 persoon werd geannuleerd buiten medeweten om van de persoon zelf (was met 5 meiden een vakantie). Het was een heel getouwtrek geweest over en weer, omdat dat meisje zelf niet de hoofdboeker was (net als je man ook niet de hoofdboeker is). Ze kregen ook geen info van het reisbureau omdat ze geen hoofdboeker waren. Het geld wat teruggestort zou worden ging ook naar de hoofdboeker. Uiteindelijk heeft het meisje zelf via rechtsbijstand geld terug gekregen, omdat ze van de hoofdboeker niks meer hoorden.
     
    jessy77 en DQueen vinden dit leuk.
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou we zijn terug van het reisbureau en wat blijkt? Ze hebben het beide verprutst..zowel reisbureau als neef. Vast niet expres maar toch.

    Er is dus geen annuleringsverzekering afgesloten. Neef is daar vaste klant en heeft dus al een doorlopende verzekering omdat ie regelmatig op vakantie gaat . Hij is er vanuit gegaan dat zijn verzekering de hele reis wel zou dekken dus ook mijn man zijn deel maar dat wordt het dus niet.
    En het reisbureau heeft verzaakt te informeren naar de verzekering van mijn man tijdens de boeking.
    Degene die ons vandaag te woord stond zei het erg kwalijk te vinden van haar collega want zoiets hoor je toch echt wel standaard te vragen, ook aan vaste klanten en zeker als het om groepsreizen of vriendenreizen gaat.

    En dan nog een dingetje..al had mijn man alleen gewild dan nog had dit niet gekund. Neef heeft de hele reis geannuleerd waardoor mijn man zijn deel ook is komen te vervallen. Had mijn man alleen gewild dan hadden ze nl dat gedeelte om moeten boeken naar mijn man zijn naam. Maar ook daar totaal geen informatie over gekregen vanuit het reisbureau.

    Ik baal ontzettend want voel me een beetje genaaid. Ik heb echt meerdere malen gevraagd of we nog iets af moesten sluiten. Nee dat hoefde niet, alleen de visum moesten we zelf regelen. Nou prima. En dan dit.

    Wat me nog het meeste steekt denk ik is de manier waarop er door neef (en nicht) wordt gereageerd. Een beetje lauw.
    Ze vinden het allemaal heel naar hoor maar reageren eigenlijk ook beetje verbaasd.; 'Ow heeft hij geen reisverzekering?:eek:' eeeh duhh ..nee...want dat hoefde allemaal niet, weet je nog? Alleen de visum moest geregeld worden werd ons verteld.
    Ze geven wel aan dat ze zelf ook hadden gedacht dat alles vergoed zou worden via neef zijn verzekering maar dat hebben ze dan verkeerd begrepen. Ja fijn.
    Mijn man had neef gisteren gevraagd om dan vandaag samen naar het reisbureau te gaan en daar werd ook al met een kort 'ja is goed' op gereageerd. Vandaag, zonder het door te geven aan neef, toch besloten om alleen te gaan maar een apje of een belletje van goh hoe laat wilde je gaan hebben we ook nog niet gekregen. Hoe naar voel je je dan?
    Het voelt een beetje als..joh wij hebben ons geld en kijk maar hoe je je deel terug krijgt, succes he!
    Mijn man zei al..kreeg meer medeleven van de medewerker van het reisbureau dan van neef en nicht.

    Het is gewoon balen maar vind het het ergst voor mijn man. Hij kijkt hier al zo lang naar uit en dan 2 dagen voor vertrek valt alles in duigen. Door een volkomen geldige reden hoor maar dan ook nog eens moeten toezin hoe alles weg is en hoe koeltjes daar op gereageerd wordt..tja..vind ik echt zo sneu voor hem.

    We zullen neef en nicht heus niet opeens afschrijven, zo zijn we niet, maar een vakantie met en van hun gaat 'm ook niet meer worden. En een volgende keer denk ik niet dat we nog zo makkelijk iets uit handen zullen geven.
     
  18. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat is wel heel slordig! Ik zou bij het reisbureau vragen hoe zij deze slordigheid financieel denken te compenseren. Ze zijn vast bij de ANVR aangesloten en wellicht kun je daar een officiele klacht indienen als het reisbureau niet meewerkt.
     
    Fuddey, Ysabella, Mamalove2014 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vind wel dat je het gesprek aan mag gaan met neef en het reisburo. Jullie zijn door hun toedoen de benadeelden. Ze mogen daar best financieel in bijdragen. Ik vind het namelijk wel een hoop geld en zou dat er niet zomaar bijlaten zitten.
     
    bloem82, DQueen, Rosa5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Denk dat het idd de moeite van het proberen waard is! Bedankt voor de tip!
     

Deel Deze Pagina