Wij hebben geen gewone tv meer, alleen Netflix dus krijg geen reclames meer te zien. We hebben ook een nee-nee sticker dus ook geen reclamefolders. Ik kijk altijd in de Ah app of er dingen in de bonus zijn die we op dat moment nodig hebben, maar dus toch altijd al gebruiken. Qua kleding ook niet: zoiets als een dierenprint ga ik echt niet ineens mooi vinden. Op instagram volg ik wel vanalles. Maar met name dingen die ik toch al mooi vond. Dat zal me vast wel overhalen iets te kopen/te doen, maar dat past dan toch al in Mn straatje
Nee, dat herken ik niet. Ik vind iets mooi of niet, dat verandert niet door reclame of mode. Ik heb altijd al een hekel gehad aan dierenprintjes, komt er hier echt niet in, ook al wordt je er mee doodgegooid momenteel.
Ik herken het niet ,ik koop alleen wat ik nodig heb.Mocht ik kleding nodig hebben dan wacht ik wel tot de uitverkoop en dan probeer ik ook in te slaan voor een seizoen erna omdat mijn zoon nog in de groei is.Ik vind woonprogramma's niet leuk om te kijken ,dat scheelt ook!
Heel erg herkenbaar. Ik heb vorige week een gouden aapje en cactus en een tijgerprint jurk gekocht. En ik vond goud en dierenprints ooit echt afschuwelijk.... We hebben ook recent een nieuwe zwarte keuken gekocht. Zonder Qooker, dat dan weer wel
Grappig dat de voorbeelden hier vooral over mode en aanbiedingen gaan. Reclame is vaak ook veel minder duidelijk. Stel, ik heb een bedrijfje in avocado's. Dat heb ik jullie niet verteld. En ik kom hier voortdurend posten met allerlei tips. In elk recepten draadje post ik iets met avocado, in draadjes over gezichtsverzorging vertel ik hoe fijn een creme op basis van avocado is, ik toon mijn knutsels met avocadopit... Of ik verkoop babyvoeding, en onderhoud een "informatiecentrum" van waaruit ik advertorials plaats in bladen voor ouders, en heb een telefoonlijn en website waar ik adviseer over babyvoeding. En ik weet toevallig wel wat goede producten als voorbeeld. Of van die services die je maar heel af en toe nodig hebt. Stel, je hebt morgen een sterretje in je ruit of wil je auto verkopen. Gaaf kans dat er dan een bekende reclameslogan in je hoofd oppopt, en je als eerste kijkt bij de aanbieder van de reclame.
Ik vond tijgerprint echt afschuwelijk Nog steeds voor mezelf maar heb nu voor m'n dochter toch iets gekocht want dat was wel erg leuk Naar bv sommige mode vind ik echt spuuglelijk zoals de jumpsuit voor vrouwen laatst daar veranderd bij mij dan niks aan
Idd, en ook die sluikreclames in bv films en series, mensen die even een blikje cola van een bepaald merk open trekken; zoiets gaat in je hoofd zitten, en je koopt niet meteen dat merk, maar op een dag zit je op een terrasje en floept dat merk ineens in je hoofd.
Ja dat is precies hoe reclames werken. Ik vind dat dus echt vreselijk... maar ik zet me de laatste jaren bewust af tegen de consumptiemaatschappij.
Ik denk zeker dat je onbewust beïnvloed wordt door reclame. Al is het maar dat de mensen in je omgeving dingen kopen/eten/drinken waardoor je nieuwsgierig wordt. En wat er in de winkels ligt beïnvloed je ook, je kan niet kopen wat er niet is.
Ik merk wel dat mijn smaak veranderd en dat ik 'wen' aan dingen. Zoals het voorbeeldje van de dierenprints. Ik vind het lang niet zo afschuwelijk meer en in bepaalde modellen/stofjes etc zit dan ook verschil dus voor de kinderen kan ik het nu toch kopen (dochter vind het fantástisch!) . En ik raak sowieso wat sneller uitgekeken op dingen. Verder dúrf ik meer te proberen nu ik ouder ben en dan blijken dingen in je huis of een kledingstuk als je het draagt; tóch ineens wel erg leuk te zijn. Modetrends/straatbeeld, helpt daar zeker wel bij, omdat je het dan meer gewend bent en het minder apart is. Verder passen sommige dingen bij de reclame sowieso écht bij mij en dan helpt die reclame zeker om het te gaan halen. Ik ben wel redelijk prijsbewust: Bij de kruidvat nu de oploskoffie die ik altijd koop voor 1,69/1,79 - is nu ineens 2,29 máár: 3 voor 5 euro! Dan ga ik wel even zitten rekenen en neem ik het niet klakkeloos mee omdat het een aanbieding is. Ik ben inmiddels wijzer
Gewone reclame doet mij niet zo veel. Dat heb ik vrij snel door. Goede prijzen ben ik wel gevoelig voor. Ik koop zelden iets wat ik niet nodig heb. Maar daardoor koop ik het wel eerder of leg ik een voorraad aan.
Ja dat heb ik ook wel. Als ik niet op mijn vast tijdstip boodschappen ga doen en ik heb op dat moment honger dan gaat er meer het mandje in. Wel koop ik dan alleen producten die gegeten worden alleen niet op die ene dag terwijl ik in alles tegelijk zin had. Gelukkig maar. Dat ook ja. Dat zijn de reclames waar iedereen in trapt en zoals ik in een vorig bericht las verborgen reclames in series en films. Mond op mond reclames zijn ook heel goed. Ik koop bijvoorbeeld veel nieuwe vegan producten. Hoor ik iemand praten over vegan slagroom en ik race naar de albert Heijn terwijl ik nooit slagroom eet. Nu gebruik ik deze wel als vervanging van melk in mijn koffie.
Ik kijk bijna geen tv, dus tvreclames gaan aan me voorbij. Maar banners over leuke jurken of verre reizen daar klik ik graag op. Als ik iemand hoor vertellen over een vakantie dan wil ik er vaak ook heen. Qua mode zijn er dingen die ik minder lelijk ben gaan vinden met de tijd. Zoals die gele vesten die nu zo hip zijn. 3 maanden geleden vond ik ze nog raar en nu ben ik er aan gewend. Maar ik hoef er zelf nog steeds geen.
Ik ben er wel gevoelig voor. Gelukkig kijk ik nooit tv, dat mis ik dus gelukkig. Ik ben gevoelig voor de 1+1 inslaan een echte hamster. Als je lid word en je krijgt er iets bij, vind ik ook aantrekkelijk. Gelukkig ben ik wel scherp met alles optijd weer opzeggen. En ik ben ook verkocht aan de dierenprintjes. Oh ja de flair broeken komen hier eeeecht niet in. Super lelijk!
Mensen die zeggen dat ze niet beinvloed worden snappen het niet. Iedereen wordt beinvloed door reclames. Of dat nu op de radio, tv, billboards, folders of in de winkels zelf is. Als je niet zelvoorzienend bent in een hutje op de hei zal het je hoe dan ook beinvloeden.. Tuurlijk is de 1 er gevoeliger voor dan de ander en blijven sommige qua smaak for ever in de jaren 80 hangen maar toch.. het zal je altijd beinvloeden.
Zag deze van iemand passeren op insta met als caption "good old days", moest direct aan dit topic denken
Mijn dementerende tante is 100 procent ongevoelig voor reclame hahaha, maar goed ze koopt dan ook niets zelf Vind het ook fascinerend hoe een winkel subtiel je humeur beïnvloed door een briesje wind, bepaalde muziek of een subtiel geurtje dat mensen daardoor eerder geneigd zijn tot kopen.