Precies, er is nooit aan te tonen dat zij dit nagelaten hebben. Voorafgaande zij de offerte hebben gestuurde kan de vraag best gesteld zijn aan betreffende neef en deze kan goed gezegd hebben toen het reisburo navraag deed over de verzekering van TS haar man dat dit niet hoefde omdat hij alle benodigde verzekeringen heeft.
Nogmaals ik denk dat jullie hier beter gezamenlijk over uit moeten zien te komen dan net reisburo erbij te betrekken. En vraag ook eens na waar het geld is wat je niet kwijt bent omdat je nog voor vertrek geannuleerd hebt. Je man krijgt ook altijd nog wat terug. Tot een dag voor vertrek krijg je altijd nog geld terug ongeacht wat de reden van annuleren is. Betreft het overigens een pakketreis? Of is het een los vliegticket en los hotel?
Behalve dat neef echt geen leugenaar is en ik op zijn woord vertrouw wanneer hij zegt dat daar met geen woord over gerept is wil hij, wanneer hij volgende week samen met mijn man en de manager om tafel gaat zitten, graag de desbetreffende medewerker er ook bij hebben. Als ie daarover zou liegen dan had ie er haar ook niet zo graag bij hebben gewilt denk ik.
Nogmaals mijn man had dus geen annuleringsverzekering dus geen geld terug. En die van neef dekt alleen gezinsleden. Het betreft idd een pakketreis. En de reden dat we het reisbureau er bij in betrekken is omdat zij overduidelijk ook eea hebben nagelaten. Ze hoeven mijn heus niet het hele bedrag terug te geven, echt niet, maar ik vind wel dat ze ons best tegemoet kunnen komen omdat ook zij niet alles correct hebben afgehandeld.
⁸⁸ precies vraag even of hij je het stukje polisvoorwaarden mbt annuleren wilt mailen / door sturen dan kun je dat zelf nog even checken. Of vragen welke maatschappij het is en dan de vraag algemeen neerleggen dus een stel dat situatie en niet de situatie met jullie namen.
Vaak worden dit soort gesprekken opgenomen. Tenminste bij Dreizen en luchtvaartmaatschapijen wel als je telefonisch boekt. Mischien is daar nog een stukje winst te behalen TS.
Dat is een goede! Ik denk alleen niet dat het zover zal komen. Als neef de waarheid verteld daarover..waar ik dus geen seconde aan twijfel..dan kan ik me haast niet voorstellen dat medewerker daar wel over zou liegen als de gesprekken inderdaad worden opgenomen.
Oh ik bedoelde ook niet dat neef zou liegen hoor! Maar meer als hard bewijs dat ze steken hebben laten vallen voor als het een welles nietes verhaal zou worden. Succes ermee in ieder geval, hoop dat je in ieder geval niet met dit rotgevoel blijft zitten en nog ergens een bevredigend antwoord krijgt.
Nee ik weet dat je het niet zo bedoeldeMaar in een eerdere post van iemand leek het er op alsof dat werd gesuggereerd toen er werd gevraagd hoe dat aan te tonen viel. Dus eigenlijk was het ook meteen een antwoord daarop.
Ik weet 100% zeker dat de gesprekken opgenomen worden, dus daar kan zeker iets te halen zijn. Vervelende kwestie!
Okee.. ja inderdaad wat hiervoor al gezegd is: gesprekken worden opgenomen en daar kan je vast wat mee! Maar toch vraag ik mij af wat je er allemaal uit kan halen. Als de neef dus een annuleringsverzekering heeft waarbij niet alle reizigers gedekt zijn, wat kan je dan nog? Ja achter het reisbureau aan, maar hoeveel zal dat opleveren? Allicht een les voor het reisbureau voor een volgende keer. Maar qua compensatie naar jullie toe vraag ik het mij af. Al met al een nare situatie! Ik hoop dat jullie eruit komen!
als ze wettelijk verplicht zijn je te wijzen op verzekeringen en dit niet gedaan hebben denk ik dat daar best nog een compensatie tegenover kan staan.
Of er iets te halen valt weet ik natuurlijk niet maar ik vind het zeker wel de moeite waard om aan te horen wat het reisbureau er zelf van vind dat ook zij een paar steken hebben laten vallen. Dankje! Ik hoop het ook en zo niet dan is het niet anders. We hebben iig ons lesje wel geleerd; we geven niks meer uit handen!
Dat zijn ze idd wettelijk verplicht sinds 1 juli vorig jaar en zo ook je op je rechten te wijzen tijdens een wijziging of annulering van de vakantie (bv optie omboeken). Hebben ze ook niet gedaan. Dus ja weet je..ik ben gewoon ook erg benieuwd naar wat ze daarover te zeggen hebben.
Je krijgt altijd tot de dag van vertrek een bepaald bedrag terug. Ongeacht of je een annuleringsverzekering hebt of niet. 6 weken voor vertrek 25%, 30 dagen voor vertrek 15%, etc. Etc. 1 dag voor vertrek krijg je nog ik noem maar wat 10% terug en hier hoef je geen verzekering voor te hebben. Dit is gewoon een annuleringsvoorwaarde van de reisaanbieder.
Zoals je hier bij bijvoorbeeld Eliza Was here ziet is dat je zelfs tot de dag van vertrek nog 10% terug krijgt. Hiervoor heb je geen verzekering nodig en volgens mij hebben alle reisaanbieders dit.
Zeker doen hoor want zit bijvoorbeeld even bij TUI te kijken en hebben dezelfde voorwaarde. Voor het geld wat je dan uiteindelijk kwijt bent heb je een verzekering nodig wil je dat terug krijgen.