Reis geannuleerd; geld kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    Precies, er is nooit aan te tonen dat zij dit nagelaten hebben. Voorafgaande zij de offerte hebben gestuurde kan de vraag best gesteld zijn aan betreffende neef en deze kan goed gezegd hebben toen het reisburo navraag deed over de verzekering van TS haar man dat dit niet hoefde omdat hij alle benodigde verzekeringen heeft.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    Nogmaals ik denk dat jullie hier beter gezamenlijk over uit moeten zien te komen dan net reisburo erbij te betrekken. En vraag ook eens na waar het geld is wat je niet kwijt bent omdat je nog voor vertrek geannuleerd hebt. Je man krijgt ook altijd nog wat terug. Tot een dag voor vertrek krijg je altijd nog geld terug ongeacht wat de reden van annuleren is.

    Betreft het overigens een pakketreis? Of is het een los vliegticket en los hotel?
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Behalve dat neef echt geen leugenaar is en ik op zijn woord vertrouw wanneer hij zegt dat daar met geen woord over gerept is wil hij, wanneer hij volgende week samen met mijn man en de manager om tafel gaat zitten, graag de desbetreffende medewerker er ook bij hebben. Als ie daarover zou liegen dan had ie er haar ook niet zo graag bij hebben gewilt denk ik.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #104 jessy77, 8 sep 2019
    Laatst bewerkt: 8 sep 2019
    Nogmaals mijn man had dus geen annuleringsverzekering dus geen geld terug. En die van neef dekt alleen gezinsleden.

    Het betreft idd een pakketreis.

    En de reden dat we het reisbureau er bij in betrekken is omdat zij overduidelijk ook eea hebben nagelaten.
    Ze hoeven mijn heus niet het hele bedrag terug te geven, echt niet, maar ik vind wel dat ze ons best tegemoet kunnen komen omdat ook zij niet alles correct hebben afgehandeld.
     
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    ⁸⁸
    precies vraag even of hij je het stukje polisvoorwaarden mbt annuleren wilt mailen / door sturen dan kun je dat zelf nog even checken. Of vragen welke maatschappij het is en dan de vraag algemeen neerleggen dus een stel dat situatie en niet de situatie met jullie namen.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  6. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Die heeft ie idd doorgestuurd en het is idd zoals hij al aangaf.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Vaak worden dit soort gesprekken opgenomen. Tenminste bij Dreizen en luchtvaartmaatschapijen wel als je telefonisch boekt. Mischien is daar nog een stukje winst te behalen TS.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dat is een goede! Ik denk alleen niet dat het zover zal komen. Als neef de waarheid verteld daarover..waar ik dus geen seconde aan twijfel..dan kan ik me haast niet voorstellen dat medewerker daar wel over zou liegen als de gesprekken inderdaad worden opgenomen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  9. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Oh ik bedoelde ook niet dat neef zou liegen hoor! Maar meer als hard bewijs dat ze steken hebben laten vallen voor als het een welles nietes verhaal zou worden. Succes ermee in ieder geval, hoop dat je in ieder geval niet met dit rotgevoel blijft zitten en nog ergens een bevredigend antwoord krijgt.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  10. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee ik weet dat je het niet zo bedoelde:)Maar in een eerdere post van iemand leek het er op alsof dat werd gesuggereerd toen er werd gevraagd hoe dat aan te tonen viel. Dus eigenlijk was het ook meteen een antwoord daarop.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Ik weet 100% zeker dat de gesprekken opgenomen worden, dus daar kan zeker iets te halen zijn.

    Vervelende kwestie!
     
    DQueen en jessy77 vinden dit leuk.
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Okee.. ja inderdaad wat hiervoor al gezegd is: gesprekken worden opgenomen en daar kan je vast wat mee!

    Maar toch vraag ik mij af wat je er allemaal uit kan halen. Als de neef dus een annuleringsverzekering heeft waarbij niet alle reizigers gedekt zijn, wat kan je dan nog? Ja achter het reisbureau aan, maar hoeveel zal dat opleveren? Allicht een les voor het reisbureau voor een volgende keer. Maar qua compensatie naar jullie toe vraag ik het mij af.

    Al met al een nare situatie! Ik hoop dat jullie eruit komen!
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    als ze wettelijk verplicht zijn je te wijzen op verzekeringen en dit niet gedaan hebben denk ik dat daar best nog een compensatie tegenover kan staan.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Of er iets te halen valt weet ik natuurlijk niet maar ik vind het zeker wel de moeite waard om aan te horen wat het reisbureau er zelf van vind dat ook zij een paar steken hebben laten vallen.

    Dankje! Ik hoop het ook en zo niet dan is het niet anders. We hebben iig ons lesje wel geleerd; we geven niks meer uit handen!
     
    Lisa280887 en DQueen vinden dit leuk.
  15. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dat zijn ze idd wettelijk verplicht sinds 1 juli vorig jaar en zo ook je op je rechten te wijzen tijdens een wijziging of annulering van de vakantie (bv optie omboeken). Hebben ze ook niet gedaan. Dus ja weet je..ik ben gewoon ook erg benieuwd naar wat ze daarover te zeggen hebben.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    Je krijgt altijd tot de dag van vertrek een bepaald bedrag terug. Ongeacht of je een annuleringsverzekering hebt of niet. 6 weken voor vertrek 25%, 30 dagen voor vertrek 15%, etc. Etc. 1 dag voor vertrek krijg je nog ik noem maar wat 10% terug en hier hoef je geen verzekering voor te hebben. Dit is gewoon een annuleringsvoorwaarde van de reisaanbieder.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Daar hebben ze niets over gezegd dus zal het eens navragen!
     
    DQueen vindt dit leuk.
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    0DEDB52E-BB3D-43E2-ACF8-A8948AD70DCB.png

    Zoals je hier bij bijvoorbeeld Eliza Was here ziet is dat je zelfs tot de dag van vertrek nog 10% terug krijgt. Hiervoor heb je geen verzekering nodig en volgens mij hebben alle reisaanbieders dit.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  19. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Bedankt voor de tip, zal er naar informeren!
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    Zeker doen hoor want zit bijvoorbeeld even bij TUI te kijken en hebben dezelfde voorwaarde. Voor het geld wat je dan uiteindelijk kwijt bent heb je een verzekering nodig wil je dat terug krijgen.
     
    jessy77 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina