Reis geannuleerd; geld kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.617
    1.157
    113
    Kan t reisbureau t telefoon gesprek en evt mail contact niet nakijken en luisteren? Dan is t toch 100% duidelijk waar en bij wie de fout ligt en waar een evt vergoeding vandaan moet komen?

    Lijkt me heel simpel t probleem opgelost... moet alleen telefoon gesprek opgenomen zijn...
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  2. Heeft het reisbureau al gereageerd?
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Het was een pakketreis dit had ze al vermeld.
     
    Ysabella en jessy77 vinden dit leuk.
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ze gaan aankomende week in gesprek met de manager.
     
    einad, Lisa280887, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hopelijk komt er iets positiefs uit voor jullie!
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  6. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dankje..hoop ik ook!
     
    einad vindt dit leuk.
  7. Queen

    Queen Fanatiek lid

    11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik snap jullie gedachtengang niet.

    Jij vraagt meerdere keren aan neef of annuleringsverzekering geregeld is, en hij bevestigt dat.

    Nu gaan jullie reisbureau aanklagen omdat zij het niet gevraagd zouden hebben.
    Als ze het wel gevraagd zouden hebben, zou neef wederom bevestigend geantwoord hebben.

    Dus wat zou de toegevoegde waarde zijn geweest?

    Voor mijn gevoel “misbruiken” jullie nieuwe wetgeving om er beter van te worden.

    Het is vervelend wat er gebeurd is, maar de schuld ligt bij neef (en in mindere mate bij jullie door alles klakkeloos aan te nemen zonder bewijs te hebben gezien).
     
    suus1983, zara1983, Celika en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik weet met boekingen via de telefoon dat ze ook horen te vragen naar een annuleringsverzekering voor alle personen die met de reis meegaan.
    Jullie geven aan dat het reisbureau dat niet heeft gedaan en alle telefonische boekingen worden opgenomen dus neem aan dat het reisbureau dat gaat afluisteren.
    Ik vraag me ook echt af dat mocht het reisbureau erna gevraagd hebben wat neef zou antwoorden (wist hij dat zijn verzekering alleen gezinsleden op hetzelfde adres dekte)
     
  9. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dat antwoord is ergens te vinden in de tig post die ik al getypt heb:)
     
    Lisa280887 en DQueen vinden dit leuk.
  10. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En ook hier ben ik al heel duidelijk in geweest. Mijn gedachtengang wordt in meerdere post door mij uitgelegd. Dat jij dat niet snapt mag natuurlijk:)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  11. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Oh hier staat het inderdaad allemaal netjes uitgelegd.
    Als je een reis bespreekt met een reisbureau komen alle soorten verzekering voorbij.
    Als neef aangeeft dat het niet te sprake is geweest dan heb je zeker een punt!
    Maar ik vind neef ook zeker erg makkelijk.
    Je krijgt een offerte waar dus ook alle verzekering opstaan?!? Neef heeft dus via een eigen verzekering een annuleringsverzekering lopen.
    Als ik neef was had ik zeker even gekeken hoe en wat met mijn polis vind niet dat het reisbureau hem daarop moet wijzen.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    9.045
    16.559
    113
    Ik dacht even dat jij dit was @DQueen. :roflmao: Gelukkig bleek jij het niet te zijn. :oops:
     
    DQueen en jessy77 vinden dit leuk.
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    #173 DQueen, 11 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2019
    Nee haha ik ben voor #teamjessy77 in dit verhaal :roflmao:
     
    Cindy1977, Lisa280887, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    Hebben je man en neef inmiddels al ene gesprek gehad bij het reisburo?
     
  15. Al meer bekend?
     
  16. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ook benieuwd wat er besproken is :)
     
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #177 jessy77, 14 sep 2019
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
    We gaan een kwart van het bedrag terugkrijgen.

    Ze gaf toe dat ze als reisbureau steken hebben laten vallen met name in de mondelinge communicatie en dat ze het recht op inzage niet hebben gerespecteerd.
    Maar angezien er ook een waarschuwing stond op de nota (daar stond in dat er geen annuleringsverzekering was afgesloten) kon ze niet meer bieden dan dat..en terecht vind ik!

    Wijzelf hebben de nota helaas nooit gezien want anders was er bij ons meteen wel een alarmbel afgegaan. Helaas heeft neef daaroverheen gekeken.

    Ik ben iig blij dat het reisbureau ons serieus heeft genomen en dat ook heeft laten blijken. We voelen ons gehoord en dat waarderen we enorm!

    Daarnaast hebben we ons lesje ook wel geleerd. Voortaan, als we iets uit handen geven (gok alleen dat dat niet zo snel meer zal gebeuren) zullen we er niet meer zomaar blindelings op vertrouwen en wil ik daar dus ook het bewijs van zien.
     
    Lexie74, Evanesco, dina88 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wat fijn! Is er door neef nog een woord gerept over het delen van zijn vergoeding na het annulering?
     
    Bailey07, Ysabella, jessy77 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee;)
     
  20. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Jammer, maar je hebt iets terug en een wijze (maar helaas dure) les geleerd dus dit gebeurt jullie nooit meer. Ben echt blij voor je dat er nog een deel is terug gekomen, dat geeft in ieder geval een gevoel dat je goed gehandeld hebt door niet gelijk op te geven!
     
    Ysabella, Juul75 en jessy77 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina