Kan t reisbureau t telefoon gesprek en evt mail contact niet nakijken en luisteren? Dan is t toch 100% duidelijk waar en bij wie de fout ligt en waar een evt vergoeding vandaan moet komen? Lijkt me heel simpel t probleem opgelost... moet alleen telefoon gesprek opgenomen zijn...
Ik snap jullie gedachtengang niet. Jij vraagt meerdere keren aan neef of annuleringsverzekering geregeld is, en hij bevestigt dat. Nu gaan jullie reisbureau aanklagen omdat zij het niet gevraagd zouden hebben. Als ze het wel gevraagd zouden hebben, zou neef wederom bevestigend geantwoord hebben. Dus wat zou de toegevoegde waarde zijn geweest? Voor mijn gevoel “misbruiken” jullie nieuwe wetgeving om er beter van te worden. Het is vervelend wat er gebeurd is, maar de schuld ligt bij neef (en in mindere mate bij jullie door alles klakkeloos aan te nemen zonder bewijs te hebben gezien).
Ik weet met boekingen via de telefoon dat ze ook horen te vragen naar een annuleringsverzekering voor alle personen die met de reis meegaan. Jullie geven aan dat het reisbureau dat niet heeft gedaan en alle telefonische boekingen worden opgenomen dus neem aan dat het reisbureau dat gaat afluisteren. Ik vraag me ook echt af dat mocht het reisbureau erna gevraagd hebben wat neef zou antwoorden (wist hij dat zijn verzekering alleen gezinsleden op hetzelfde adres dekte)
En ook hier ben ik al heel duidelijk in geweest. Mijn gedachtengang wordt in meerdere post door mij uitgelegd. Dat jij dat niet snapt mag natuurlijk
Oh hier staat het inderdaad allemaal netjes uitgelegd. Als je een reis bespreekt met een reisbureau komen alle soorten verzekering voorbij. Als neef aangeeft dat het niet te sprake is geweest dan heb je zeker een punt! Maar ik vind neef ook zeker erg makkelijk. Je krijgt een offerte waar dus ook alle verzekering opstaan?!? Neef heeft dus via een eigen verzekering een annuleringsverzekering lopen. Als ik neef was had ik zeker even gekeken hoe en wat met mijn polis vind niet dat het reisbureau hem daarop moet wijzen.
We gaan een kwart van het bedrag terugkrijgen. Ze gaf toe dat ze als reisbureau steken hebben laten vallen met name in de mondelinge communicatie en dat ze het recht op inzage niet hebben gerespecteerd. Maar angezien er ook een waarschuwing stond op de nota (daar stond in dat er geen annuleringsverzekering was afgesloten) kon ze niet meer bieden dan dat..en terecht vind ik! Wijzelf hebben de nota helaas nooit gezien want anders was er bij ons meteen wel een alarmbel afgegaan. Helaas heeft neef daaroverheen gekeken. Ik ben iig blij dat het reisbureau ons serieus heeft genomen en dat ook heeft laten blijken. We voelen ons gehoord en dat waarderen we enorm! Daarnaast hebben we ons lesje ook wel geleerd. Voortaan, als we iets uit handen geven (gok alleen dat dat niet zo snel meer zal gebeuren) zullen we er niet meer zomaar blindelings op vertrouwen en wil ik daar dus ook het bewijs van zien.
Jammer, maar je hebt iets terug en een wijze (maar helaas dure) les geleerd dus dit gebeurt jullie nooit meer. Ben echt blij voor je dat er nog een deel is terug gekomen, dat geeft in ieder geval een gevoel dat je goed gehandeld hebt door niet gelijk op te geven!