Ja dit dus, wij hebben ook weleens een onterechte rekening gestuurd. Waar het dan mis gaat? Geen idee maar altijd weer op kunnen lossen. Ik hoop toch niet dat daar ook topics over geopend gaan worden
Maar de tandarts heeft daar toch helemaal geen tijd voor. Om jullie te stangen voor maar 21 euro. Daarnaast als je ze belt of mailt is dat toch niet met hem, maar met een assistente.
Dat zou ik in normale gevallen wel denken. Alleen niet bij deze man. Hij verhuisd van de ene stad naar de ander, en creëert overal mega chaos. Zowel bij patiënten als bij collegas. Geeft collega's aan bij het tuchtcollega, doet aangifte tegen mensen om niks. Bezorgt dus veel mensen hoofdpijn en gedoe. Om niks. Wij zijn wegegaan toen wij al die informatie lazen in diverse kranten in onze regio. En kregen daar een heel gedoe mee. Ik werd zelfs door hem gebeld en gemaild dat ik hem de namen moest geven van de tandartsen die wat hadden gezegd zodat hij die mensen vooe het gerecht kon dagen ect. Zelf is hij om zn gedrag in mei of juni voor een halfjaar geschorst om hem te straffen voor zn gedrag. Dus. Is het een redelijke man? Ik denk t niet. En ik denk dat ik dit ook beter in het begin verhaal had kunnen zetten, dan hadden mensen het allicht wat beter begrepen waarom ik gelijk zo panisch wordt van 1 factuur. Maargoed. We gaan het afwachten wat er gebeurd. Ik heb hem gisteren een mailtje teruggestuurd dat we geen patiënt meer zijn en dus niks hebben afgenomen en ik dus niet betaal dus we gaan het zien.
Dan nog. Wat is nou 20 euro voor een tandarts en hij doet vast niet zelfs zn financiele administratie .
Mocht hij iets terug sturen, dan moet je nogmaals aangeven dat dit een betwiste factuur is. Dan kan hij er ook niets mee. Zeker zo'n man niet gaan betalen! Wat een ...
Maar het voor de tandarts niet waard om tegen iemand in te gaan die aangeeft dat het een onterechte factuur is, toch? Als hij het opzettelijk doet, weet hij ook dat het niet klopt en onmogelijk kan hard maken dat het wél klopt - dat gaat hem dan juist geld kosten uiteindelijk. Maar sowieso nooit een rekening betalen die niet klopt, ook als is het ‘maar’ €20,-
Of hij het zelf doet geen idee. Misschien zn vrouw wel, die is net zo en ook al meerdere malen gewaarschuwd en geschorst. Zo niet dan werken zn medewerkers dus mee aan zn gekkigheid. En.het gaat ook niet om 1 keer 20 euro. Maar wie zegt dat hij het over een maand of 6 niet weer doet. En weer. En weer. En bij mn man? En bij iedereen. Jij betaald in de supermarkt toch ook niet voor boodschappen die je niet meeneemt?
Ik wil hem ook vragen om bewijs als hij straks zegt dat ik er wel was. Ze hebben cameras. Dus laat hem maar laten zien dat ik binnenliep. Ik ga hem ook echt niet betalen, ondanks wat sommigen hier zeggen. Lijk wel gek. Maargoed. Ik ben dus nog wel zoekende in hoever dit op kan lopen, stel hij houdt vol. En hoe ik dat dan kan voorkomen dat het bij een deurwaarder ofzo eindigt. Maargoed. Daar ga ik dan wel naar zoeken als het zo ver is, hier heb ik dat antwoord nog niet gevonden.
Ik snap gezien de context ook heel goed dat je hiervan schrikt! Hopelijk is een mailtje gewoon al genoeg en hoef je verder geen stappen te ondernemen!
Er stond hier laatst een topic over wat mensen van broccoli vonden. In het spectrum van levensveranderende onderwerpen is dit geen gekke vraag hoor.
Gezien het bedrag (de tandarts verdient nog meer als ie zn neus snuit) zou het heel goed een no show tarief kunnen zijn, dus een boete voor een afspraak waarop je niet bent verschenen, mogelijk na een automatisch geplande afspraak. (Als ik iemand over bijvoorbeeld een half jaar wil terugzien, gaat die afspraak op een wachtlijst, en wordt dan zo'n 3 maanden van tevoren ingepland, dat gebeurt deels automatisch). Dan is het nog niet jouw probleem, je hebt jezelf actief uitgeschreven dus de tandarts had alle aankomende afspraken moeten annuleren, plus je hebt blijkbaar geen bericht gehad. Maar dit zou een scenario zonder opzet kunnen zijn.
Volgens mij geld bij een rechtszaak ‘wie eist die bewijst’. Dus laat hem maar bewijzen dat jij er wel was die dag.
voor 21 euro gaan ze echt geen incassobureau sturen. Je hebt gereageerd en daarmee ligt de bal weer bij hun.
Het is wel het normale tatief. En tis maar een consult he. Dus 10 minuten. X 6. Is ruim 120 per uur. Mag toch hopen dat t niet meer kost bij jullie tandarts Staat ook duidelijk consult bij tevens. Niet "niet op komen dagen" ofzo
Idd. Hoeveel mensen zijn er wel niet die zonder na te denken een rekening gewoon betalen. Als deze tandarts 100 patiënten heeft en ze allemaal een rekening van 20 euro stuurt.. laten we zeggen dat ongeveer de helft zonder na te denken gewoon betaald, want het is van een bekende, dan is dat wel mooi 1000 euro voor nop. Een deel van de patiënten is wel verzekerd voor de tandarts dus die rekening gaat rechtstreeks naar de verzekeraar, die gaat echt niet eerst aan zijn klant vragen of hij/ zij wel echt bij de tandarts is geweest voor ze uitbetalen.