Ik heb onlangs een kleed geretourneerd via PostNL aan FonQ. Echter, door hectiek, geboorte etc etc ben ik gewoon het bewijs van verzending kwijt. Echter, het pakket is schijnbaar niet aangekomen en FonQ wil hier niets in betekenen. Het gaat om 130 euro. Wat kan ik nu doen? Ik wil weten waar het pakket is en ik wil mijn geld terug.
Heb je ook geen emails gehad over de verzending, met daarin het tracktrace nummer? Want dan kan je toch bij postnl aankaarten of ze je zending terug kunnen vinden. Maar ik ben bang dat je kan fluiten naar je geld. Helemaal als je het niet verzekerd hebt verzonden, en je ook geen tracktrace nummer hebt.
Niks ben ik bang. Ook als je het verzendbewijs nog wel had ben ik bang. Standaard verzending is niet verzekerd. Dan zou je geluk moeten hebben qua webwinkel.
Staat jet niet in je fonq account? Bol.com heeft bijv in de account staan als je iets retouneert incl track en trace
Bij dhl heb ik wel s een refund gekregen toen ze pakket kwijt waren geraakt, misschien heeft postnl ook zon protocol online staan...
zonder track en trace code kun je vrees ik niet zoveel doen, dan heb jij geen bewijs dat het is verstuurd, en post nl kan je dan ook. niet verder helpen, omdat die dat ook nodig hebben volgens mij. ik zou echt al mijn tassen en mijn portemonnee doorzoeken of ik niet nog ergens dat papiertje zou hebben.
Ik heb het een tijdje terug gehad met een kleding pakket van de Only. Alles geretourneerd, bonnetje kwijt en toen kwam het pakket ook niet aan.. Ik had wel achteraf betalen gedaan en dat kan je dan nog een tijdje uit laten stellen, maar het pakket werd niet gevonden helaas! Uiteindelijk hebben we toch maar betaald. En vorige maand kregen we opeens het bedrag op onze rekening wat we toen betaald hadden. Is het pakket waarschijnlijk toch weer terecht. We kregen daar verder geen mail of iets over. Ik vind het alleen vreemd, zeker met de technieken van nu dat je niet naar de winkel kan waar je het pakket af heb gegeven. En dat hun de track en tracé niet kunnen checken. Ik hoop ook voor jou dat het pakket terecht komt. Is toch zonde van het geld..
Ik heb post NL gebeld, het post NL punt maar niemand zegt dat ze iets kunnen. Ik vraag mij echt af hoe dit kan. Daarom zit er toch een referentie aan? Ik snap dat de code van mij is en dat ik die moest bewaren. Maar hectiek door de geboorte van mijn jongste heeft er gewoon voor gezorgd dat ik het helaas kwijt ben geraakt. Shit man. Dit kan toch niet?! 130 euro
Misschien dat je nog bij de winkel waar je het verstuurd hebt kunt checken of ze het verzendbewijs nog een keer kunnen printen? Als je gepind hebt zie je precies de dag en tijd.
Misschien loont het toch eens heel goed te zoeken thuis? Al je tassen nakijken, jassen etc ? Hier dachten we een pakketje kwijt te zijn. Al twee weken kondne we het ophalen bij het postpunt maar het lag er niet. Gisterochtend weer geweest. Toen maar Postnl gebeld in de middag. Werd ik in de wacht gezet terwijl de mevrouw contact op nam met het postpunt en bleek ie daar gewoon te liggen. Hoe dan?!
Heb je kosten van Fonq iets terug gezonden of op jouw eigen kosten? Wij hadden een pakket van wehkamp dat kwijt is geraakt met kleding met een waarde van boven de €200,-. Omdat wehkamp de terugzending regelde/betaalde, waren zij de verzender en kwamen de kosten niet voor mijn rekening.
En je hebt het track en trace nummer niet toevallig bij je PostNL app ingevoerd om de zending te volgen? Dat doe ik meestal namelijk als ik een pakketje terugstuur, dan kan ik het zelf in de gaten houden.
Nee was antwoordnummer. Het stomme is, is dat ik mijn hele bestelling nooit heb kunnen terug vinden in mijn account. Daarom heb ik telefonisch toen het pakket retour gemeld. Van hen kreeg ik toen het retour adres en retourcode. Er heerst een vloek op dit pakket denk ik. Het zit me totaal niet mee. Post NL zegt niks voor me te kunnen doen als ik vraag of ze op adres en datum willen zoeken. Te veel hits. Dat snap ik, maar vast niet vanuit dat specifieke post NL punt. Het post NL punt zegt: eenmaal hier weg, dan verdwijnt het uit het systeem en hebben we geen gegevens meer (lijkt me sterk). Wat baal ik. Want ik heb daar nog speciaal bubbel plastic voor gekocht om het pakket weer mooi te verpakken (had de originele doos nl niet meer).
Precies dit heb ik nu niet gedaan omdat we net een baby hadden etc. Zal wel los lopen dacht ik. Heb onlangs hetzelfde met een pakket van de Xenos gehad maar dat kon ik via deze weg dus nog wel traceren!
Echt ontzettend zuur! Ik hoop voor je dat het pakket alsnog terecht komt, maar dan wat later. Volgens mij is het nog steeds een zooitje bij PostNL na alle drukte. Brievenbuspost komt hier ook al later aan dan anders.
Same here. Ohhh ik hoop het ook joh. Als het nou 30 euro was (alsnog zonde) kon ik er wel mee leven.. zucht.. Oké. Ik ga even als een kip zonder kop hier de boel nog eens doorzoeken..
Helaas kan je niks anders doen dan afwachten en hopen dat het pakket nog terecht komt. Ik werk in een winkel met postnl punt en als winkelier zijnde kan je echt niks betekenen voor de klant als je geen t&t meer hebt. Wij kunnen ook niks terug zien in het postnl systeem.