Hallo dames, Deze week intake gehad van de kraamzorg. Er werd mij toen verteld dat er vanwege drukte/tekorten 24 uur gegarandeerd kan worden, terwijl we geïndiceerd zijn op 49 uur. Dat is dus maar de helft. Ondanks dat dit het tweede kindje wordt en we een en ander al weten, vind ik dit wel veel uren die we moeten missen. Zeker als ik me bedenk dat ik na de bevalling van mijn dochter niet heel mobiel was. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Kan ik hier nog iets mee? Ze gaven overigens aan dat het hier in de regio bij andere kraambureau's ook zo is.
Geen ervaring mee. Maar ik zou mijn ziektekostenverzekering bellen denk ik. Of de huisarts of je vk. Ik vind het echt belachelijk. Succes!
Is mijn angst omdat begin juli uitgerekend ben... Maar in april? Snap het ook niet zo goed, dan hebben ze toch veel teveel zwangeren aangenomen? Een dag minder kan ik best begrip voor hebben, maar de helft zou ik met m'n bekkeninstabiliteit ook echt niet waarderen... Hoewel mn man dit keer gelukkig langer vrij heeft. Welke regio/ kraambureau is het? Ik zou elk mogelijk bureau of zzp-er bellen of je over kan stappen naar iemand die wel volledige zorg kan bieden...
Hier was dat bij mijn 4e ook zo (die is van juli) er was wat misgegaan met mijn aanmelding (bij het bureau, hun fout) en ze konden me bij gratie Max 3 uur per dag bieden en niet elke dag dezelfde kraamverzorgende. Nou was het nr 4, dus ach, dat zou wel goed komen. Maar toen ik dat tegen de vk zei heeft ze meteen geregeld dat ik 5 uur op een dag zou krijgen en dezelfde kraamverzorgster, ze vond dat het minimale omdat ook nog een bijna 2-jarige had rondlopen. Dus soms helpt een ‘professioneel’ telefoontje wel .
Is het niet zo dat overstappen nu geld kost? Ik ben namelijk net na aanmelding van een ander bureau overgestapt naar deze. Dit was kosteloos, maar na 2 bedenkweken zou dit geld kosten. Ik ga in ieder geval eens met de verloskundige overleggen! Want het gaat toch wel om veel uren.
Ik zou een zzp kraamzorg regelen, die hebben ook een achterwacht meestal als dat moet . Heb ik ook gedaan, en erg blij mee want in mijn omgeving hoorde ik ook van mensen dat ze gekort werden qua uren. Ik heb gewoon alle uren kraamzorg kunnen krijgen.
Ik weet het niet zeker... Zoiets staat wel in hun leveringsvoorwaarden, als ik dat zo zie hebben alle organisaties dat ongeveer hetzelfde. Maar er staat in dat als je voor de 5e maand hebt aangemeld, je kraamzorg krijgt volgens indicatie en na 5e maand aangemeld, alleen wettelijk minimum gegarandeerd. Daar voldoen hun nu dus niet aan. Ervan uitgaande dat je op tijd hebt aangemeld. Dus ik zou inderdaad eerst eens kijken of je vk meer uren los kan peuteren, en anders toch eens bellen hoe dat zit met annuleren en rondbellen of een ander wel meer uur zou kunnen leveren. Want er staat wel een kopje onder opzegging, dat je kan opzeggen met wederzijds schriftelijk goedkeuren zonder dat je annuleringskosten moet betalen. Dus dat zou ik dan proberen, dat ze afzien van die kosten omdat hun niet voldoen aan levering van uren volgens LIP, ondanks aanmelden voor 5e maand.
Ik vermoed dat alle zzpers al wel vol zitten hoor. Tenminste de paar die ik ken wel, dat gaat heel snel. Voor een eventuele volgende zwangerschap wel een tip om een zzper te vragen, dan heb je dit niet maar daar heeft ze nu helaas niks aan. Wat een rotsituatie, TS, maar je hoort het inderdaad steeds meer en dus niet alleen bij dit kraamburo. Heel naar dat je het ook pas zo laat hoort. Ik zou zelf gaan kijken voor een oplossing vanuit je netwerk zoals ouders of vriendinnen oid.
Hier helaas ook gehad bij beide kinderen ook nog eens. Nu daarom een ander kraambureau ingeschakeld wederom maar het minimum aantal uur. En beide keren een keizersnede dus baalde hier heel erg van. Wel verlenging gekregen, maar dat was dan nog steeds het minimum dus nog geen halve dag. Onze zoon was prematuur plus dat ik daarvoor een lange zkh opname had en totaal geen conditie had plus bloedtransfusie en nog heel wat dingen had het bij ons wel zo handig geweest. Ik kreeg daarna een zgn enquête en heb daarin ook aangegeven gezien onze situatie ik daar vriendelijk gezegd niet heel blij mee was. Ze namen dit toevallig wel serieus want ze hebben me er zelfs nog over gebeld en hebben daar nog een lang telefoongesprek over gehad. dus als ze dat nu al aangeven echt kijken of je nog wat anders kan etc.