Wij zijn ook bereikbaar tot 17 uur maar van 4 tot 5 enkel voor spoedgevallen en dat zijn gewoon de praktijkregels.
Joh troost je ik loop al jaren met hoge rugpijn tussen de schouderbladen dus zeker niet nodig om vrijdagmiddag om half 5 te gaan bellen.
Ik kreeg ooit een bos bloemen thuis gestuurd, dus ik bedankte mijn man bleek het niet van hem te zijn. Ik weet nog steeds niet wie de afzender is.
Wij zijn de hele dag bereikbaar. Patiënten kunnen van 8 tot 17 afspraken maken. En ook nog eens via de website. Avond spreekuur beginnen we niet aan. Ik vind het van de zotte dat mensen dit zo willen. Voor mij hoeft die 24uurs economie niet zo.
Ik had ook liever dat ze telefonisch beter bereikbaar zijn (of een online afspraken planner) dan dat avond spreekuur. Maar denk dat veel werkende mensen er wel heel blij mee zijn. De assistentes werken trouwens niet tijdens het avondspreekuur. De huisarts is dan alleen.
Dat is bij ons sowieso geen optie. We zijn nooit alleen, altijd met minstens 3 man. En er is altijd zicht op de patienten, dat kan niet als een arts alleen werkt.
Ik kan 24 uur per dag een afspraak inplannen bij mijn huisarts via de app. Super makkelijk!! (App:"uw zorg online") o.a. afspraak inplannen, herhaal recept aanvragen.
Ik heb altijd bij werkgevers gewerkt waar je een x aantal uur per jaar kortdurend verzuimverlof kon opnemen. Vind ik veel beter dan een praktijk buiten kantoortijden openen. Dat lijkt me toch best veel extra druk voor huisartsen en assistentes.
Hier ook hoor, hele dag kunnen ze afspraken maken maar van 4 tot 5 zijn we enkel voor spoed bereikbaar. Wij hebben 2x per week avond spreekuur en dan is er ook een assistente, zij heeft dan ook haar eigen agenda. Hier kunnen ze ook via Mgn een afspraak inplannen, Econsult aanvragen, afspraken online afzeggen, recepten inspreken of per mail, lijkt me meer dan genoeg.
Hier ook avond afspraken. Ik ga naar een duopraktijk dus daar is sowieso iedere avond een dokter. Bij ons vragen ze ook niet voor wat je een afspraak wil. Je maakt online een afspraak en moet niets doorgeven (het kan maar moet niet). Of dat nu voor diaree, een etter oog of voorschrift voor medicatie is dat maakt niemand uit. Onze oudste had ooit een ferme snee na een val en als je dan belt, mag je onmiddelijk gaan en word je er tussen genomen. Is hij niet in de praktijk aanwezig dan ga je via de spoed in het ziekenhuis. Onze dokter doet ook iedere dinsdag namiddag zijn ronde in het ziekenhuis en bezoekt daar iedereen die patiënt is in zen praktijk. Huisbezoeken worden hier ook nog steeds gedaan.
Als wij avondspreekuur doen starten we overdag ook later dus opzich valt dat wel mee. Je maakt niet meer uren anders zou het niet vol te houden zijn. Hier vinden de artsen het geen probleem, ze kunnen na de file vertrekken in de ochtend en in de avond ruim na de file weer naar huis,
Dit vind ik al veel hoor. Wij zijn de hele dag bereikbaar, en je kunt via de website een afspraak maken. That's it. En dat vind ik ook voldoende.
Onze huisarts(en) hebben ook een inloopspreekuur van 8 tot 9 elke werkdag. Daar kun je voor kleine dingen terecht. Ik ben er weleens om een minuut voor 9 binnengelopen en dan word je ook gewoon nog geholpen. Dat betekent wel dat het zo kan zijn dat je om kwart voor 10 pas binnen mag komen maar so be it. Ik vind dit echt ideaal.
Tenenkrommend wat er gewoon overdag bij ons op de seh komt binnengelopen.... Ja ik liep voorbij en ik ging ineens zweten! JA ZWETEN! Dat kan niet goed zijn! Ik heb NU een arts nodig! ....en boos zijn als er een auto ongeluk voor gaat...
Ja ik vind het ook ruim voldoende maar nog blijven ze regelmatig zeuren en snappen ze niet dat we in het weekend dicht zijn en ook feestdagen vinden ze maar gek dat we dicht zijn. Mensen denken soms echt dat het 24/7 is, alsjeblieft niet zeg