Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Wat een super huisarts hebben je ouders.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Bij mijn huisarts kan je alleen in de ochtend bellen voor een afspraak. Soms vergeet je dat en bel je in de middag en word je alsnog doorverwezen naar de volgende ochtend. En tussen de middag hebben ze een uur pauze (een UUR!!). In de middag kan je dan weer bellen voor herhaal recepten. Lekker logisch.
    En bel je in de ochtend voor het maken van een afspraak dan krijg je regelmatig het bandje dat de assistentes bezig zijn in de praktijk en word je verzocht op een later tijdstip terug te bellen. En dan bel je en hebben ze weer pauze. En dan bel je na de pauze en word je naar de volgende ochtend verwezen. Ze denken werkelijk dat werkende mensen de hele dag door maar kunnen bellen ofzo.
     
    hummeltje5, dreumesje, Kaatje92 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.853
    32.732
    113
    Dat gaat hier dus precies zo en in de middag mag je bellen voor uitslagen. Laatst dus een uitslag opgevraagd, waarbij ik het advies kreeg een afspraak te maken. Moest ik serieus de dag daarop terugbellen voor een afspraak, terwijl ik de assistente op dat moment aan de telefoon had.
     
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Phoe, je klinkt als een patiënt die denkt dat wij alleen maar aan de telefoon zitten. En verder niets anders te doen hebben.

    En wat is er mis met een uur pauze?
    Wij hebben 3 kwartier, en kan je zeggen dat we die 3 kwartier nooit(!) hebben.

    Dit komt omdat er patiënten zijn die werken, en daardoor denken dat wij ons schema maar aan hen aan moeten passen. Die bellen in de pauze dus gewoon op de spoedlijn of komen ongegeneerd de priveruimte van de praktijk binnen gelopen.
     
    Gewooniemand, Cin85, Heartofhope en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.917
    5.593
    113
    Vrouw
    Even een :eek: momentje van mijn zoon die voor de verandering niét krijsend wakker wordt maar lekker staat te kletsen. Ik beweeg nog even niet anders weet hij dat ik wakker ben :roflmao:
     
    Lisette88, Ysabella, toch3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat vind ik dan weer niet patientvriendelijk. En ook niet efficiënt werken. Kost weer een extra telefoontje.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.669
    10.574
    113
    Klinkt als mijn huisarts, heel blij mee!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Wat een rare aannames doe jij zeg. Mij gelijkstellen met mensen die in de pauze de spoedlijn bellen of de privé ruimte binnen komen lopen? Reageer even normaal alsjeblieft.
    Ik verwacht helemaal niets. Ik geef alleen aan dat ik weleens vergeet dat je alleen in de ochtend kan bellen voor het maken van een afspraak en dan bel ik in de middag en word ik verwezen naar de volgende dag. Helemaal prima en terecht. Dan zeg ik oh sorry niet aan gedacht. Maar bel ik s'ochtends voor het maken van een afspraak en vraag ik meteen om een herhaalrecept dan moet ik in de middag weer terugbellen. Onlogisch en zeer patiëntonvriendelijk. En als ik dan netjes bel op de tijdstippen die worden aangegeven dan zijn heel regelmatig bij ons in de praktijk de assistentes niet bereikbaar want bezig in de praktijk. Als je zegt bereikbaar te zijn dan kan je niet ineens andere dingen gaan doen. En met 1 assistente in de praktijk zou ik mij dat nog voor kunnen stellen, er kan altijd onverhoopt iets gedaan moeten worden wat niet kan wachten, maar niet zoals bij ons met 4 assistentes. Dan mag ik inderdaad als patiënt die alleen dán mag bellen verwachten dat ik te woord word gestaan. Al moet ik een tijd in de wacht staan, dat maakt mij niet uit.
    Dus sorry, waar verwacht ik dat er wordt aangepast aan de werkende mens??? Ik verwacht alleen dat de assistentes zich dan aan de eigen regels houden zodat mensen een afspraak kunnen maken. En zeker werkende mensen hebben daar veel last van inderdaad, want die kunnen zich niet altijd constant vrij maken van hun werk om te blijven proberen maar contact te krijgen. Dat heeft niets te maken met jullie werkschema aanpassen aan de werkende mens. Dat heeft te maken met dat de praktijk zich moet houden aan hun eigen werkschema (noodgevallen uitgezonderd).

    Staan sommige van de onflexibele assistentes (en begrijp me goed zeker niet alle assistentes, maar het valt hier op dat het steeds dezelfde zijn) dat werkende mensen ook klantcontacten of drukke agenda's kunnen hebben zodat zij niet 5x op willekeurige tijden in de ochtend kunnen blijven proberen tot ze hopelijk wel te woord worden gestaan? En dat het niet correct is dat als de patiënt zich aan de regels houdt, doordat de assistentes zich niet aan de afgesproken regels houden, zij wel in de pauze of middag moeten bellen en dan alsnog de volgende dag maar weer moeten proberen? En de assistente bij ons hebben dus wel een uur pauze. Die gaan namelijk tussen de middag naar huis. Maar dit terzijde.

    Je trekt conclusies op basis van een klein stukje tekst van mij. Stelt geen enkele vraag. Projecteert het duidelijk op je eigen werksituatie. En mogelijk dat jij hele lastige veeleisende en onredelijke patiënten in de praktijk hebt. Dat kan. Maar wellicht is het goed je er bewust van te zijn dat er wel degelijk praktijken bestaan die echt slecht bereikbaar zijn en waar onlogisch wordt gewerkt en waar totaal niet na wordt gedacht hoe het ook voor patiënten prettiger en beter bereikbaar kan zijn.
     
    hummeltje5, dreumesje, juf1987 en 12 anderen vinden dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook een hele fijne huisarts die zelfs nog bevallingen doet. :)
    Assistentes zijn ook allemaal aardig. De keren dat ik voor mijn kinderen moest bellen zat ik binnen 3u al bij de huisarts.

    Wij hebben volgens geen inloopspreekuur. Assistentes handelen veel klachten al af. Zoals hoge bloeddruk, wonden, etc.
     
  10. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.917
    5.593
    113
    Vrouw
    Om dan toch in het huisartsen plaatje te blijven...

    Zat gisteren rond 16:00 in de wachtkamer en er kwam een assistente binnen die me vroeg of ik een afspraak had. Uhhhg ja, anders zou ik daar toch niet zitten?

    Zijn er serieus mensen die gewoon in de wachtkamer gaan zitten tot ze hulp krijgen? Zou niet in me opkomen :eek:
     
    Gewooniemand, Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Echt? Zo brutaal? Als er geen spoed is?

    Hier is het tussen 8.00 en 12.00 bellen voor afspraken (bij voorkeur) ben je in de middag plannen ze wel, maar liever niet.
    In de middag 13.00 -15.00 is het bellen voor uitslagen. Van 15.00 - 17.00 uur een bandje de praktijk is alleen bereikbaar voor spoedgevallen.
    Tussen 11.00 -11.30 bandje assistentes hebben overleg na 11.30 terug bellen. Voor herhaalrecepten is aan ander telefoonnummer en daar spreek je een bandje in. Voor 13.00 uur ingesproken 2 werkdagen later na 11.00 uur ophalen bij de apotheek.
    Op zich werkt dit prima, enige wat ik jammer vind is dat ik regelmatig tot 8.15 het bandje krijg met de openingstijden waarna de verbinding word verbroken.
     
  12. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Wat leuk. De huisarts heeft destijds ook nog mijn geboorte gedaan. Die beste man leeft al jaren niet meer, maar was ook een hele fijne betrokken arts.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    De mijne valt dan weer open van de reacties van sommige assistenten hier.
     
    hummeltje5, Luckyme96, Ysabella en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Waarom niet omstebeurt pauze houden zodat jullie wel gewoon bereikbaar zijn? Ik werk niet bij een huisarts, maar wij gaan niet tegelijk pauze houden om deze reden.
    Dat laatste wat je schrijft is natuurlijk absurd.
     
    Ysabella, Madelie, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hij heeft onze beide kinderen te wereld gebracht. Zo fijn.
    Hij is gelijk onze gezinshuisarts. Hij kent je door en door en je kinderen meteen vanaf het begin. :)
     
    hummeltje5 en Madelie vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn huisarts kwam wel na de geboortes van allebei de kinderen even op huisbezoek om ze te ontmoeten en te vragen hoe het met mij was.
     
    Meisje93 vindt dit leuk.
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Ja hij krijgt alles direct vanaf de geboorte mee :)

    Ik kan mij nog herinneren dat mijn moeder mij meenam naar de huisarts omdat ze dacht dat er iets met mijn gehoor was. De huisarts zette mij in een hoek aan de andere kant van de zeer grote spreekkamer. Zelf ging hij aan de andere kant van de kamer staan en fluisterde zacht iets wat ik moest herhalen. Dus ik herhaalde wat hij fluisterde.

    Diagnose: Oost-Indisch doof :roflmao:
     
    hummeltje5, Gewooniemand, Iertje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha geweldig! Zo slim.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vroeger toen dit soort dingen nog konden.
    Ik denk namelijk dat een huisarts daar nu niet makkelijk meer mee weg komt. Veel ouders hebben al van alles gegoogled voor de ze er zitten met hun kinderen.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.999
    5.823
    113
    Lijkt mij ook niet, al ben ik wel 2 keer ‘op de bonnefooi’ binnengelopen.
    1 keer om 4 uur op vrijdag, assistentes zijn vanaf 3 uur niet meer telefonisch bereikbaar, maar nog wel op de praktijk. En 1 keer vlak voor hun pauze. Beide keren overigens voor mijn kinderen, 1 keer van grote hoogte gevallen op het gezicht wat begon op te zwellen en 1 keer zo benauwd wakker geworden dat ik het niet prettig vond om zo de nacht in te gaan met haar. Maar in mijn ogen geen acuut levensgevaar (waarvoor de spoedlijn toch bedoeld is?), maar misschien wel een afspraak later op de avond op de huisartsenpost. Dat probeer ik dan te voorkomen.
    Beide keren werd ik heel netjes geholpen en werd ik alsnog gezien door een arts of assistente. En ja dan zit ik in de wachtkamer zonder afspraak. ;)
    Ondanks de in mijn ogen beperkte beltijden (8-10:30 en 13:30-15:00) is er dus altijd ruimte voor een net geen spoedgeval. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn ha-praktijk. Gouden assistentes.:thumup:
     

Deel Deze Pagina