Omdat we het vertikken onze werkwijze aan te passen voor het asociale gedrag van patiënten. Vragen worden op dat moment ook niet beantwoord. We wijzen patiënten er op dat we er om 13.30 weer zijn. Mogen ze op wachten, later terugkomen of bellen is ook prima.
Gelukkig is die weer boven water. Je schrikt je wezenloos. Mijn jongste was ik eens kwijt in de Hudson Bay in Den Haag, ze was toen bijna 5 jaar. Ik stond echt te janken maar ook direct allerlei hulp van mensen en ze werd omgeroepen. Gelukkig vond een lieve mevrouw haar een verdieping lager, was ze met de roltrap naar beneden gegaan omdat ze ons even niet meer zag. Toen ook een hartig woordje met haar gesproken
Doen wij ook hoor. Pauze van 12.15 tot 13 uur en die is ons heilig. Je staat er over verbaasd hoe onbeschoft mensen kunnen zijn, op het raampje tikken omdat ze een urinepotje willen hebben om hun plas op te vangen, verwijzingen ophalen en andere niet urgente bezigheden. Staat ook een bord met de tijden maar zullen wel analfabeet zijn
Ja klopt, wij hebben ook eens gesproken over het rouleren van de pauzes zodat we openblijven maar wij vinden de werksfeer onderling erg belangrijk. We werken in een klein team en daarom is een goede werksfeer erg belangrijk. In de pauzes proberen we werk gerelateerde onderwerpen ook zoveel mogelijk te vermijden.
Wij hebben onder het bord waar de tijden op staan ook een afbeelding van een klok hangen. Die geeft aan hoe laat we er weer zijn. Ik weet dat je in deze een grapje maakte. Maar het speelt wel mee. Dr afgebeelde klok maakt bij ons echt een verschil.
echt he, je schrikt je helemaal kapot! Zo’n winkel is inderdaad ook zo’n verdwaalplaats. Met al die kleding rekken, zie je ze ook niet meer!
Hier hebben we een automaat buiten hangen. Als er iets voor je klaarligt (herhaalrecept) dan krijg je een sms met code en kun je dat invullen met je geboortedatum en hop, het komt uit de automaat. Automaat is 24/7 te bereiken, ideaal dus
Dat kan helaas niet. Én omdat de we voor spoed, bezorger apotheek, koerier zkh e.d. wel open moeten zijn. En we zitten in een medisch centrum. Dus ook andere praktijken maken gebruik van dezelfde ingang.
Dat is niet handig ivm spoed. Ben zelf ook wel eens tijdens de pauze geholpen. Had mijn hand gesneden aan glas, nou heb ik dat wel vaker gehad, maar dit keer heel diep en bloedde enorm. Toen heeft de arts mij gelijk gehecht.
Wij hebben ook een automaat, maar dat is alleen voor herhaal recepten etc. Dus bij betalingen en incidentele medicatie moet je wel naar binnen. Onze apotheek heeft 1 voordeel, zelfde pand als huisarts. Nadeel, de openingstijden, tussen 08:00 en 17:00. Mijn man werkt ft, die kan dus nooit zijn medicijnen halen. We overwegen over te stappen, onze vorige apotheek was tot 1800 uur open en op aterdag tussen 10:00 en 12:00.
Als je voor een dienstverlenende baan kiest zoals doktersassistente lijkt het me wel handig als het ook een beetje in je zit om behulpzaam te (willen) zijn. Ik kom vrij weinig bij de huisarts. Dus ik ken die openingstijden niet uit mn hoofd. Laatst wilde ik iets vragen en ik was toevallig in de buurt op dat moment. Dus ik liep even langs de balie. Was het ook pauze. Maar gelukkig dat onze assistente dan wel de moeite neemt om me te woord te staan ipv me weg te sturen met het verzoek te bellen of langs te komen na haar pauze.
Bij ons heb ik heb apotheek gemachtigd voor automatische machtiging dus de medicatie komt gewoon in de kluis en 2 maand later krijg ik bericht dat ze t gaan afschrijven. Wat wel super rot is, als je medicatie niet krijgt of niet hebben dat ze dan niet eerst bellen maar ze een briefje in de kluis doen.... als je dan vrijdag om 18:00 medicatie uit de kluis pakt kun je niet overleggen grrr
Dus omdat ik waarde hecht aan mijn pauze ben ik niet behulpzaam? Ik denk dat een goede pauze juist belangrijk is voor het teamgevoel en rust om er na je pauze weer tegenaan te kunnen.
Ja, als jij de enige zou zijn die dit deed, dan zou dat voor niemand een probleem zijn. Wat als er 15 mensen 'even' iets komen vragen?