Bestellingen die wij niet gedaan hebben

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 16 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zal dit ook in de gaten houden ja, stond benoemd dat deze mail zou komen, dus ik hou hem in de gaten en kijken dat ik het meteen zo kan regelen
     
  2. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Jeetje wat vervelend dit zeg.
    Hoop dat je het opgelost krijgt. Ga wel even langs de politie en doe aangifte van identiteitsfraude. In principe doet de politie er verder niets mee, maar daarmee sta je in geval van problemen met Zalando sterker.

    Wij hadden het net iets anders. De nieuwe bewoners van ons oude adres hadden wat besteld. Op de een of andere manier werd dat aan mijn account gekoppeld. Erachteraan gebeld, maar moest een aangifte bewijs tonen van de politie. Pas dan zouden ze de rekening van mijn account verwijderen. Want die nieuws bewoners waren blijkbaar was laks in het betalen. Maar de fout lag uiteindelijk in het systeem van de webshop.
    In jullie geval gaat het denk ik toch om identiteitsfraude.
    Sterkte.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Politie zei mij juist het te melden bij het fraudehelpdesk. Aangifte heeft ze het niet genoemd, maar ze zou het op de juiste plek melden. Ik heb het bij het fraudehelpdesk melding gedaan. En natuurlijk met een zalando gebeld. Dus hoop dat het zo voldoende is. Ik hou het pakket in elk geval in de gaten tot bezorging en retournering, en alle accounts en wachtwoorden worden nagelopen. Pfff wat een werk is dat zeg!
     
  4. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Zal al met al op hetzelfde neerkomen. Als het ergens gemeld staat, heb je bewijs.
    Maar ik denk dat het wel goed komt. De nieuwe bewoners weten er van, Zalando weet er van..... Komt echt goed.
    Het veranderen van alle wachtwoorden is inderdaad een rotklus, sterkte ermee.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had het ook, helaas kwam ik er pas achter toen de deurwaarder bij mij kwam aankloppen met een dagvaarding:(
    Mijn huisadres en mail adres waren aangepast dus ik had geen idee.

    Ik zou direct contact opnemen om dit te laten annuleren en jouw wachtwoorden veranderen.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Eeehh, als bewoner móet je juist toestemming geven om hem neer te zetten. Als jij met een briefje op de deur duidelijk maakt dat hij niét neergezet mag worden is de postbezorger gewoon nalatig in zn werk.

    Jij als klant bepaald. Niet de postbezorger.

    Dit is tevens ook mijn tip. Brief op de deur dat ze het pakket weer mee moeten nemen.
     
    Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ga ik ook mee bezig. Tot nu toe nog geen verzendbevestiging ontvangen. De mail van gisteren zei 20 februari dus nog even afwachten. En op donderdag ben ik altijd thuis. Dus dan thuisblijven
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Maar als het pakket de 20e bezorgd moet worden dan kan Zalando het pakket toch nog makkelijk tegenhouden? Dan zou pakket dinsdag of woensdag verstuurd moeten worden..
    Als het pas rond de 20 gebracht wordt dan houdt dat waarschijnlijk in dat er een besteld artikel niet aanwezig is of dat het heel erg druk is. Dan lijkt me toch dat het pakket nog bij Zalando of hun partners is?
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Mooiste zou zijn als pakket gewoon bezorgd wordt en de dader het op komt halen en hij op heterdaad betrapt wordt. Jammer genoeg heeft de politie hier geen tijd voor...
    Persoonlijk zou ik erg nieuwsgierig zijn en willen zien/weten wie dit op mijn naam besteld heeft.ik zou nog net niet bij het afleveradres in de bosjes liggen zodat ik erachter zou komen wie het is.:oops:
     
    Rosa5, Whoopy, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Net de verzendbevestiging van zalando? Binnen gekregen. Wel externe partner maar het verzendingsbewijs komt van hun.... 1 a 2 werkdagen zeggen zij nu, ben benieuwd.

    @Damay77 het afleveradres is onze oude woonadres, huidige bewoners weten dat het eraan komt en dat ze het mee terug aan de bezorger moeten geven, alleen zijn zij overdag bijna niet thuis. En zeiden ze tegen ons, het word meestal in de achtertuin gelegd door de bezorger. En ik heb zondag idd meteen zalando gebeld alleen zeiden ze daar het pakket niet tegen te kunnen houdenvanwege de externe partner. Ik snap er niks meer van in elk geval...

    Alle accounts die we niet gebruiken zijn in elk geval opgezegd of de inloggegevens zijn veranderd. Wat een klus was dat zeg! :confused:
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @mamavanmimi nav jouw bericht (en het feit dat ik het recent ook al eens van iemand hoorde) heb ik ook mn hele Zalando account eruit gegooid. Het lijkt hier in zweden veiliger, vanwege de (uitgesteld of niet) betalingen met digi-d. Maar toch.
    Wel een bizar ontmoedigend beleid waarbij ze je account alleen opzeggen als je een oud bestelnummer, klantnummer, factuuradres én afleveradres opgeeft. En natuurlijk je e-mailadres. Ze zeggen om “zeker te zijn dat jij het bent”. Zouden ze beter een keertje extra controleren bij aankopen met uitgesteld betalen - want als iemand anders je account opzegt lijkt me dat toch minder ingrijpend dan wanneer iemand doet wat jullie nu meemaken.
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook gehad dat was in 2017 geloof ik. Dure spullen met afterpay. Gelijk met de webshop contact gehad en met afterpay, alles geblokkeerd en direct bij de politie aangifte gedaan van identiteitsfraude, zo stopte het gelukkig na een tijd toen er niets meer te bestellen viel.
     
  13. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoe gooi je je zalando account eruit ?
     
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
  15. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik las laatst op fb dat dit veel gebeurt op het moment bij zalando. Zij zijn ook bekend met dit probleem.
    Gelijk zalando bellen inderdaad en als ze hem niet meer kunnen annuleren post nl.
    Alle wachtwoorden veranderen raden ze ook aan las ik.
     
  16. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb zalando gebeld voor overleg, en om te kijken dat het pakketje nog gestopt kon worden. Daarbij ook gezegd dat het account zelden gebruikt word en er eigenlijk geen gebruik meer van wil maken, daarna hebben zij het stopgezet.
     
  17. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier nav dit topic ook bezig mijn account op te zeggen wat een ontmoedigend beleid zeg. Ik moet mijn klantnummer geven echter die is op heel zalando niet te vinden! Ja op de factuur zeggen ze maar die hebben ze voor het gemak niet in mijnzalando staan. Ben nu al 6 mailtjes verder en nog niet verwijderd.

    Snap niet wat er zo frauduleus is om een account op te zeggen!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou precies dit dus. Zie mijn eerdere post. Gelukkig kon ik in mijn account bij “oude bestellingen” een bestelnummer vinden. Je moet dan wel naar een ander jaartal bladeren.
    Ze wilden van mij een bestel- OF een klantnummer hebben.

    Als het niet lukt, moet je een GDPR request doen. Ze zijn dan verplicht al je gegevens te verzamelen en met je delen. Daarna kun je dus eisen dat ze dat allemaal verwijderen.

    Persoonlijk vind ik het een idioot beleid en alleen hierom word ik zeker nooit meer klant daar.
     
  19. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ze zijn eindelijk zover, maarrrrrr ik moet nog tot eind mei wachten dan zijn de 100 dagen retour om. Dit terwijl ik de schoenen die ik laatst besteld heb niet retour meer kunnen omdat ze al gebruikt zijn. Maar net op 29 mei verwijderen ze pas mijn account. Dit was de 1e en laatste keer dat ik zaken met ze doe.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  20. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @Young Flower

    Ik wilde wat zeggen, maar klopt natuurlijk niet. Bestelnummer hadden ze van mij omdat ik over een bestelling belde.....:rolleyes:
    Ik zou zeggen, bel ze even omdat je je eigen gegevens niet kan vinden. Op postcode en huisnummer kunnen ze je account ook vinden toch?
     

Deel Deze Pagina