Als iedereen 100 rijdt, is het echt geen rotsnelheid meer. Op korte afstanden heb je zelfs kans om er in reistijd op vooruit te gaan; op lange afstanden is het slechts een paar minuten meer. Het levert veel op qua vermindering uitstoot, toestand wegdek en voordelen voor omwonenden. Ik snap niet dat je niet voor de maatregel kan zijn
Ik zal het gevoel wel missen van snel optrekken op de toerit om zo in te kunnen voegen met 120/130, bij 100 is dat toch minder haha
Dat vraag ik me af. Ik denk juist eerder meer omdat er minder opgelet wordt. Alleen de gevolgen minder erg kan ik wel begrijpen.
Ik hoef maar een 20 minuten te rijden, dus mij maakt het niet zoveel uit. Mijn man moet bijna elke dag 1,5 uur rijden. Dat is gewoon echt gigantisch k u t voor hem want het scheelt gewoon echt qua tijd. Wel vind ik 100 echt een waardeloze snelheid, helemaal in een wat nieuwere auto rij ik toch meestal een stuk harder. Maar goed, Flitsmeister aan en zorgen dat ik niet boven de 150 kom
Ik vind 130 ook fijner dan 100. Om nog maar niet te spreken van de kosten doe er (wéér) aan zitten om te veranderen
Volgens de berekeningen is het stikstof voordeel slechts te verwaarlozen en kunnen bouwprojecten met deze maatregel straks waarschijnlijk evengoed niet doorgaan. Je moet natuurlijk ook wel 100 gaan rijden in de hoogste versnelling, iets wat niet iedereen doet en zo heeft de maatregel helemaal geen zin. En zolang de landen om ons heen (waar een groot deel van het stikstof probleem ook vandaan komt) heeft het helemaal weinig zin. Bovendien ben ik zelf bang dat het juist gevaarlijker op de wegen zal worden. Bij een lagere snelheid worden mensen sneller afgeleid en gebruiken dus de telefoon vaker. Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit. Mijn auto is niet zuinig en rij daardoor al nauwelijks 130 en vaker 100. Ik heb nl een hekel aan tanken. Een voordeel lijkt me wel het geluid. Ik woon redelijk dicht bij een snelweg en ondervind daar zeker geluidshinder van. Nu nog vliegverkeer aanpakken!
Ik vind het prima. Rijd bijna altijd 100, scheelt gewoon benzine en de "extra" tijd valt reuze mee. Had laatst gelezen dat het hooguit 10 minuten kost.
10 minuten op wat? Een uur? Mijn man zal een 15/20 minuten per keer langer onderweg zijn. Zeg een half uur per dag. 5 dagen per week 2,5 uur per week extra reistijd. Ik vind dat niet ‘reuze’ meevallen, maar vooral ontzettend klote voor hem ( en voor ons als gezin ). En als het stikstof probleem hier in het noorden daardoor plotseling ineens een stuk minder wordt, oké, maar ik heb nog geen 1 onderzoek gezien waar dat uit blijkt.
Scheelt wel mijn enorme ergernis. Die mensen die met 100/110 een vrachtwagen inhalen (of erger, meerdere vrachtwagens) op een stuk waar je 130 mag. Echt veeg me op, wat kan ik me dáár over opwinden Da's dan mooi verleden tijd en heb ik geen andere keus dan meehobbelen met de rest..
Meende inderdaad te hebben gelezen op een uur. Ik kan me voorstellen dat als je langer dan een uur in de auto zit X 5 dagen per week dat het ruk is, maar in mijn geval vind ik het reuze meevallen en vertrek ik gewoon 10 minuten eerder.
Tja lang leve Flitsmeister app Zwaar irritant inderdaad maar wat nog erger is dat is een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt op een 2 baans snelweg... En dat maak ik 9 van de 10x mee als ik auto rij...
Sorry maar waar de meeste mensen dan gewoon 100 rijden, vind je het normaal om dan bijna 50 km per uur harder te rijden? Lekker aso. Iedereen past zich gewoon aan, maar sommige mensen menen de uitzondering te mogen zijn. Waarom ben jij die uitzondering? Ik rij ook liever 130 maar ja, dit is nu eenmaal de nieuwe wetgeving
Hoe je niet voor de maatregel kan zijn?? Nou omdat het een idiote snelheid is op de SNELweg. Je kan amper nog een vrachtwagen inhalen en al die milieuvoordelen schijnen echt reuze mee te vallen. Het kost vooral weer veel geld om alles aan te passen.
Ze zal in deze niet alleen de uitzondering zijn hoor... Of denk je echt dat heel nederland zich er aan gaat houden? Dit is toch alleen maar de zoveelste truc om meer geld in het laatje te krijgen dmv boetes. Als of wij al een van de kleinste landen überhaupt een verschil kunnen maken.
Je weet wel dat het mbt stikstof in eerste plaats gaat om de omstandigheden in Nederland? Verder leven we in Europa, en zijn er afspraken gemaakt omtrent stikstof en het terugdringen hier van. Dat doe je dus samen. En ja, het maakt een verschil, zeker dus op landelijk/provinciaal niveau. Had jij verder dan nog suggesties over het beheersen van het stikstof probleem? Mij is verder eigenlijk weinig bekend over dat het toch niet gaat opleveren wat men oorspronkelijk had berekend https://www.tudelft.nl/stories/articles/vooral-veel-voordelen-van-100-kilometer-op-de-snelweg/ En nee, natuurlijk gaat niet heel Nederland zich er aan houden. Maar om al van te voren te zeggen: ik ga op de limiet rijden... Ik vind het gewoon aso. We dragen allemaal ons steentje bij. Maar nogmaals, sommige mensen menen altijd dat zij de uitzondering zijn.
Onpopulaire mening maar ik ben er blij mee. Ik vind 130 zo snel gaan haha. Voel me beter bij 100. Maar dat zal maar voor erg weinig mensen gelden denk ik xD!
Als Europa zich gaat houden aan 100 misschien wel maar waar wij wonen zijn we binnen 5 minuten in Duitsland en daar mag je zo hard je wilt. Daarom zie ik het nut er niet van in als alleen wij als nederland 100 gaan rijden.
In Duitsland zijn ze ook bezig bezig om op alle snelwegen een snelheidslimiet in te voeren. Hoorde ik laatst op tv.