Hier werkt het helaas niet. De kinderen hier zijn toe aan duidelijkheid. Dus ik weet niet wat gemener is.
Ik hou van jouw berekeningen enzo, haha. Ik weet dus niet hoe je dat percentage moet uitrekenen. Het wordt echt spannend!
Mee eens.. En het is ook dubbel. Wat is nou meer schadelijk voor de kinderen? 1 keer zeggen dat ze 2mnd niet naar school kunnen, of 3x moeten vertellen dat ze een paar weken niet kunnen, en dan weer een paar weken enz Er zijn heel veel kinderen die nu toe leven naar die 6 april. Want tegen hen is gezegd "school gaat dicht voor 3 weken". Als dan op 6 april verlenging komt en de kinderen boodschap krijgen "school gaat toch niet open, maar over 2 weken misschien wel", en dat vervolgens ook niet uitkomt... Ik denk dat die klappen op deze manier nog harder aankomen bij kinderen, plus dat het vertrouwen schaadt.
Stijging van 112 is 15% van het aantal bezette bedden van gisteren (afgerond). De stijging van gisteren was 18% van het aantal bedden van eergister enz.
Ja snap hoe je het bedoelt. Maar ik heb geen idee hoe je uitrekent hoeveel procent zoiets is. Ben niet zo goed met cijfers, haha.
Eens, maar ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe je het tegen je kind zegt. Want er is nooit gezegd dat ze vanaf 6 april wel weer naar school kunnen. Ik heb hier dus gezegd dat de school voor 3 weken dicht is en ze tegen die tijd bepalen of ze weer opengaan of het gaan verlengen. Hoe dan ook blijft het voor kinderen heel lastig en onzeker.
Wat betreft de scholen, ik verwacht echt niet dat die nu meteen tot 1 juni dicht gaan. Het is nog steeds wachten op de onderzoeksresultaten van het RIVM. Dus ik verwacht nu weer een aantal weken sluiting, totdat in ieder geval dat onderzoek klaar is. En op basis van dat onderzoek wordt de sluiting dan mogelijk weer verlengd, is mijn verwachting.
Ja dat snap ik, wij zijn überhaupt heel eerlijk tegen de kinderen in deze situatie. Dus hier zijn ze voorbereid op uitstel. Maar ik ken mensen die zelf echt vanuit gaan dat 6 april de kinderen weer naar school zullen gaan (want dat is zo gezegd), en dat ze zelfs met Pasen weekend weg zullen gaan ("want voor alles geldt datum 6 april, alleen geen concerten tot 1 juni"). En dat denken die kinderen ook.
Dit denk ik ook. Wel vraag ik me af hoe ze gaan besluiten dat scholen wel weer open kunnen. Want sluiten is één maar weer open doen gaat niet zo makkelijk lijkt me. Stel de komende tijd wordt het alleen nog maar erger dan zullen ze de scholen zeker niet open doen. Maar stel er is op een gegeven moment een daling te zien dan zullen ze toch alsnog niet gelijk de scholen open doen?
En niet alleen voor de kinderen, ook voor onszelf. Alles in 1 klap verlengen tot 1 juni dan krijg ik wat denk ik.
Ja dat ook inderdaad, ik hoor het zelf ook liever stap voor stap om toch nog een beetje hoop te hebben. Stiekem hoop ik ook nog steeds dat Rutte dinsdag zal zeggen dat de scholen toch open mogen. *ik weet het, niet realistisch*
Op de persconferentie van zondag (ik verwacjt dat deze blijven doorgaan) aankondigen dat scholen weer open mogen en daar een week overgangsperiode voor geven? Ik roep maar wat..
Wat een brave tekst wordt er geroepen. Ik moest meteen denken aan Ali B./Judeska met hun "Kom niet in m'n aura, bitch!" Laat ze dat omroepen op het strand, dat zal meer indruk maken.
Onze oudste zoon zit op het mbo en die scholen zijn dus definitief dicht tot 1juni. Ik zou het heel gek vinden als de basisschool open zou blijven..
Weet niet of deze al gedeeld is: https://www.bd.nl/oss-e-o/zorgcentrum-de-wellen-in-oss-neemt-24-coronapatienten-over-van-ziekenhuizen~acf1223d/
Dit inderdaad. En andersom als je zegt ‘de scholen blijven 2 maanden dicht’ en na 5 weken blijken ze weer open te kunnen... dat is ook niet ‘handig’. Dan liever iedere 2-3 weken een update... En het is niet leuk, het is onduidelijk, ze kunnen geen zekerheid geven, want dat is er niet... en dat is ook goed, je mag hier bv ook verdrietig over zijn, of juist blij in sommige gevallen - niemand hoeft dit meteen te kunnen plaatsen en ‘normaal’ te vinden. Het is zeer uitzonderlijk, dat mag je tijd geven.