Na alle positieve topics, even een tegengeluid. Vorige week was ik nog heel positief over mijn dyson, maar ben erg teleurgesteld in de klantenservice nu. Net buiten de garantie hier (2 jaar en 3 maanden) en de accu is niet goed meer en kan gewoon een nieuwe accu kopen voor 91 euro, op een stofzuiger van bijna 700 euro (dyson v8 absolute pro, was toen het nieuwste type, dus een stuk duurder dan nu). Ik vind dat belachelijk, zeker omdat de stofzuiger niet eens zo intensief is gebruikt, omdat mijn man meestal de miele pakt en hij in die tijd vaker heeft gestofzuigd ivm rugklachten van mij. Dikke duim naar beneden voor dyson. Ik denk dat ik een huismerk accu ga kopen trouwens, want ik vind de stofzuiger op zich wel fijn. Mijn vraag is dus: Hebben anderen dezelfde ervaring met de accu en heeft iemand een vervangende accu gekocht van een ander merk en daar goede ervaringen mee? Ik zit te kijken naar de accu van 123accu, deze is 55 euro en heeft verder volgens mij dezelfde capaciteit.
Oh wat jammer zeg! hier juist erg tevreden over de klantenservice van Dyson. Staat er niet toevallig eentje op mp met een ander defect?
Ik verwacht niet een v8 voor minder dan die 91 euro te vinden op marktplaats (volgens mij zijn accu’s van een ander type ook niet uitwisselbaar en als ik het goed begrijp ook de normale v8 en de v8 absolute pro niet, maar dat weet ik niet zeker, ik zag een waarschuwing ergens dat je goed naar het typenummer moet kijken bij bestellen). En zelfs als, dan is de accu misschien ook niet zo goed meer. Ik denk dat ik dus zo’n ander merk accu koop, ik hoop dat anderen misschien dezelfde ervaring hebben met de accu en hem hebben vervangen met beter resultaat. Het is ook niet zo dat ik nu zonder zit hoor, maar de accu zit zeg maar meteen op 2 streepjes ipv 3 en is op de max stand na 3 minuten leeg nu. Volgens de klantenservice is het niet goed om de max stand te veel te gebruiken, nou dat vind ik best wel belachelijk, dan maak je een apparaat met een accu die een van de standen niet goed trekt en dan geef je de klant de schuld omdat ze het aparaat in een van de opties meer hebben gebruikt dan de andere opties..... Het staat verder niet in de handleiding dat de max stand er alleen voor de show op zit toch? Het gaat me niet eens erom dat ik nu een nieuwe accu moet kopen, maar dat ze niet uit coulance hebben aangeboden om die accu met flinke korting aan te bieden, gezien dat het echt net buiten de garantie is. Ik vind gewoon niet dat die zo snel stuk zou moeten gaan. Ach ja, ben best geïrriteerd erover, haha.
Ze heeft 2x gebeld ook net buiten de garantie periode en 2x kreeg ze meteen een nieuwe aangeboden. Heb je wel je apperaat geregistreerd bij ze?
Ik heb mijn stofzuiger rechtstreeks bij dyson gekocht zelfs. Misschien komt het doordat ik gemaild heb, maar ze zijn vanwege corona niet telefonisch bereikbaar. Ik denk dat ik gewoon pech heb met hoe het nu loopt. Ik kreeg dus eerst een bericht dat ik een nieuwe accu nodig had, binnen garantie kosteloos en buiten dus 91 euro. Toen heb ik teruggemaild dat ik dat wat zuur vond, omdat hij echt net buiten de garantie valt nu. En toe kreeg ik van iemand anders echt een heel supersuf antwoord. Ach, ik vind het sowieso stom dat die accu’s zo kort meegaan, als je zus al 2x een nieuwe nodig had?
Zus heeft 2 toestellen (1 boven 1 beneden) en beide na 2 jaar een gratis nieuwe accu. Ik zou als ik jou was even wachten en bellen als ze straks weer bereikbaar zijn hoor.
Wij dus ook laatst, garantie verlopen maar was geen het probleem. Gewoon nieuwe accu gekregen. Gratis.
Ik hoefde mijne pas na 6 jaar te wisselen. Maar dat is wel uitzonderlijk voor wat ik hoor. Daarna heb ik op Amazon(.de) een andere gekocht omdat er geen originele meer worden verkocht en die doet het hardstikke goed! Bestaan zelfs extra grotere accu etc.
Ik zou het gewoon nog een keer proberen en melden dat je van kennissen hebt begrepen dat zij wel kosteloos een nieuwe accu kregen buiten de garantietermijn om, en dat je het heel erg zou waarderen als ze dat ook voor jou kunnen regelen.
Weet jij nog van welk merk die accu was? Ik zie bij 123accu ook accu’s met meer capaciteit (die zijn wel weer wat duurder), maar dan heb je wel ook een nieuwe lader nodig staat erbij. De laders zijn niet zo duur, dus is nog wel te overwegen misschien, want dan kun je wel een poos langer stofzuigen op max. Ik ga er even vanuit dat ik geen nieuwe ga krijgen, ik ga het nog wel een keer proberen denk ik, misschien via live chat ipv mail. Wie weet hoe lang het nog gaat duren voordat ze weer telefonisch bereikbaar zijn....
Elk bericht is ook van een ander persoon, dus dat schiet natuurlijk ook niet op. Vandaar dat ik het nog eens via de chat ga proberen denk ik.
Of probeer het via facebook. Op social media (openbaar) gemelde problemen worden door meeste winkels/bedrijven veel beter opgelost.
Het is voor een accu ook niet goed om veel stil te staan. En zeker niet als hij daarna vol power aan de bak moet. Dus daar heeft klantenservice wel gelijk in. Maar of dit invloed heeft op wel/niet garantie weet ik niet
O, maar veel stil staan, heeft hij niet gedaan hoor. Ik pakte hem sowieso tenminste om de dag voor de banken, je wil niet weten wat voor een puinhoop mijn kinderen daarvan maken . Ik bedoelde met niet zo intensief dat ik dan ivm mijn rug niet het hele huis ermee stofzuigde meerdere keren per week, maar gewoon waar dringend nodig. Mijn man pakte dan de miele om wel het huis helemaal te doen.