Oh en over die distributieriem. In de gaten houden, maar zou een auto er niet gelijk om afwijzen. Zo duur is dat ook niet
Zou mijn man kunnen zijn, het is dat zn jetta geen gordels achterin had en dat dus niet zo praktisch was met een kind... Onze vw oldtimer uit 1968 keam ervoor terug, als 3e auto voor de zondag ritjes
Haha ja ergens snap ik dat wel. En zeker als je het je elke drie jaar kan permitteren om een nieuwer model te kopen zou ik dat zeker doen. Ik ben eigenlijk nog steeds super blij met mijn auto. Maar ik heb zo’n piep hekel aan die kleine bergruimte. Lekker op vakantie gaan met de auto zit er niet echt in zonder de halve achterbank vol te bouwen.
Maar voelt een auto uit 91 nog een beetje degelijk en stevig aan? En als ik dan lees 9,1 L/100km dat vind ik echt veel te veel. In die zin is het jammer dat de elektrische auto’s nog zo duur zijn.
Ik denk dat dat ook net is wat je gewend bent en wat je uit kan geven aan een auto. Voor de een is een tweedehands auto van 2000 euro al veel en de ander legt er rustig 20.000 euro voor neer.
Ja dat is ook weer zo. Beetje afhankelijk van wat je verdient ook. Misschien wil ik ook wel teveel voor het budget dat ik heb
Maar koop je deze dan of via lease? Want dat scheelt natuurlijk wel in de portemonee. Niet iedereen kan ineens zeg maar 20.000 euro voor een auto neer tellen
Hier inmiddels onze 5e Kia; ik rijd zelf nog een picanto uit 2018. Man heeft eerst 2x een Rio gereden (toen een uitstap gemaakt naar Peugeot wat niet beviel) terug naar een Rio uit 2017 en nu sinds mei rijden we de nieuwe XCeed phev. Wat een fantastische auto. Wij zijn dus ook wel echt Kia liefhebber haha. . De Rio heeft an sich echt al veel meer ruimte dan de picanto. Wij hebben ook nog gekeken naar een Niro. Die zijn er inmiddels ook voor een leuk bedrag, wellicht is dat iets voor je? Wel iets heel anders dan een Ceed reeks maar weet niet waar je specifiek naar op zoek bent dus sorry als ik nu iets geks zeg haha
Het liefst een elektrische Niro. Maar die valt zwaar buiten budget De cee’d serie gelukkig wel en die hebben gewoon veel meer bergruimte. De nieuwe xcee’s is ook echt heel erg gaaf! Snap dat je daar veel plezier van hebt
Niet afwijzen maar ik zou het wel meenemen in het totaal plaatje. Ik vind een paar honderd euro overigens wel veel geld. Maar dat ligt er aan hoe groot je beurs is.
Wij hebben 9000 euro uitgegeven aan een Renault uit 2011 waar 5 volwassen mensen goed in kunnen zitten. Tussen de 80. En 90. Duizend km op de teller. Weet ik niet meer. Meer geld voor een auto was voor mij nu geen optie. Het is onze eerste tweedehands auto en ik had ook graag zonder auto verder geleefd, maar de ritjes naar familie zijn toch wel erg gemakkelijk nu. Voor een volgende auto zou ik alleen meer investeren als het een hybride of elektrische is. Ik las dat jij voor ongeveer.14.000 wilt kopen. Dat moet er toch vast wat te vinden zijn?
We kopen ze. Bij de laatste wel lease overwogen omdat het voor ons een grote uitgave voor een auto was en ik voor mijn vorige auto weinig terug kreeg qua inruilwaarde. De overweging was geld veilig op de rekening laten staan en maandelijks betalen in een financial leasevorm of geld van de rekening aanbreken en minder daarop overhouden voor niet noodzakelijke dingen (gewoon veilig een grote buffer hebben). Na het uitrekenen van de rente over die periode van 3 jaar financial lease toch besloten om de auto zo te kopen want dat vond ik best veel geld en voor mijn gevoel was dat weg gegooid geld omdat het niet nodig was en we er geen andere dingen voor hoefde te laten. Edit. Ik heb wel de mazzel gehad dat ik voor mijn rijbewijs en verjaardag van mijn ouders mijn 1e auto (een nieuwe vw golf) kado heb gekregen en door het elke 3 a 4 jaar inruilen met weinig kilometers ik altijd (op de laatste auto na) een goede inruilwaarde van mijn auto's had waardoor kopen ook altijd goed te doen was bij auto's waar net de kop vanaf was. Deze auto was de eerste echte hele dure auto (voor mijn doen) en dat met weinig inruilwaarde voor de voorganger maakte dat ik even getwijfeld heb.
Ik ben zo een type die heel merk trouw is. Begon in een splinter nieuwe VW golf 4 toen ik 18 was. Daarna een golf 5. Toen kreeg ik mijn ongeluk en durfde ik niet meer in een kleine auto te rijden. Toen hebben mijn man en vader samen als verassing een KIA sorento gekocht met het idee in een grote auto durft ze wel weer. Dat klopte ook zeker want voelde me er veilig in maar qua bouw, interieur en kwaliteit was de Kia op geen enkel vlak te vergelijken met de VW. Lichte deuren, dun stuurtje, deskboard wat er uit zag als goedkoop plastic. Gewoon in alles minder robuust en stevig. Dus daarna weer terug naar VW omdat ik weer kleiner durfde te rijden. Dat werd een VW Polo diesel. De Kia had een V6 motor en die zuipte benzine (geloof 1 op 8). Voor mijn gevoel reed ik echt letterlijk van tankstation naar tankstation dus wilde ik daarna een super zuinige auto en die diesel variant van de polo reed 1 op 33. Geweldig vond ik dat, van 2x per week tanken ging ik naar 1x per 2 maanden tanken. Met 2 kinderen werd de polo toch aan de kleine kant met het gezin dus gingen we als we als gezin weg gingen alleen nog maar in de bus van man op pad. Dus toen hebben we besloten dat mijn volgende auto wel qua ruimte een familie auto moest worden. Ik wilde eigenlijk nog steeds voor VW gaan (omdat ik zo merktrouw ben) maar man had zijn zinnen gezet op een Mercedes C klasse. Na een proefritje en het horen van alle veiligheidsopties op deze auto (je moet bijna je best doen wil je een botsing krijgen) was ik helemaal om. En heb er nog geen dag spijt van gehad. Hij rijd heerlijk en denk dat de volgende auto over een jaar of 2 weer een Mercedes word. Alleen dan hoop ik een wat minder benzine slurpend en groter model.
wij eentje met 580.000 km in 6 jaar. Alles origineel zoals koppeling, versnellingsbak etc. behalve distributieriem en dat soort zaken die ‘slijten’. (Rijschool dus slijtage is hoog normaal gezien ivm veel stadskilometers)
@GossipGirlxoxo ook mercedes gaat over op de hybrides en elektrische auto’s. Misschien vindt je man dit wel wat al heb ik niet de indruk dat hij zuiniger is dan die met een normale motor. https://autofans.be/rijtesten/coupe/45588-rijtest-mercedes-amg-gt-4-door-coupe-53-4matic-2020
Uiteraard, denk dat veel mensen dat ook graag willen. Denk alleen dat het wel een beetje naief is te denken dat iedereen zoveel kan sparen.
Het is wel een beetje waar je je prioriteiten legt natuurlijk. Maar als je iets echt graag wil kan je er natuurlijk wel gewoon jaren voor sparen. Maar er zijn natuurlijk ook nog steeds heel veel mensen die Überhaupt geen auto kunnen betalen. En dat is ook helemaal niet erg. wij hebben jaren zonder auto gedaan en dat ging eigenlijk ook wel prima.
Ja, dat zou kunnen als het dan niet ten koste gaat van andere dingen. Maar goed, ik snap de hele autohype nooit zo goed, een auto moet rijden voor mij. Hoe die er verder uitziet en van welk merk boeit me dan helemaal niks.