Gewetensvraag...

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ja ik ben niet zo braaf en zou het niet melden.
    Mooi meegenomen toch maar zou hem niet eindeloos blijven gebruiken haha
    Kan daar ook niet om wakker liggen hoor
     
    Amaranthas en Biny vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben niet roomser dan de paus en zou het niet melden. Denk stiekem dat er best meerderen zijn die dit misschien niet durven te zeggen. :p
    Zou hem alleen niet nu nóg vaker gebruiken maar het gewoon nu zo laten. Oke, het is niet zo netjes maar er zijn ergere dingen in de wereld om je zorgen over te maken :p.
    En als je er echt niet van zou kunnen slapen (ik zeg niet dat dat bij jou zo is) dan moet je het op voorhand al niet doen :)
     
    Taiga en Spectre vinden dit leuk.
  3. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik snap je
    Vaak geven ze coupons voor 1000en klanten maar 1 en dezelfde scan (ean) code en zolang die code in het kassasysteem actief is zal die korting blijven rekenen. Ze hebben dan geen blokkade gemaakt na 1x scannen.

    werk in supermarkt en wij hebben ook een klanten app en pas, 1,5 jaar lang konden klanten tegen inlevering van gespaarde punten het gratis artikel onbeperkt krijgen maar dat is nu systeemtechnisch opgelost en kan dus niet meer. Maar nu ook een actie nav krasloten en daarbij heeft klant de pas/app niet nodig maar is er dus maar 1 scancode aangemaakt voor alle klanten dus kan die onbeperkt gebruikt worden
     
    einad vindt dit leuk.
  4. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik zou niet weten waarom ik de bon vaker dan 1 keer zou gebruiken als er duidelijk staat dat het voor eenmalig gebruik is.
    Klinkt misschien heel onaardig, maar voor mij valt dit onder stelen.
     
    Marti, februari2012, zwaaistaart en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Misschien wel dezelfde supermarkt.
     
  6. Maar ik gebruik wel altijd die app, dat maakt het lastig.
    Als ik het meld en het bedrag moet terug betalen is het ook geen probleem hoor.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  7. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik zou het niet zeggen. Niet mijn fout.
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Zo denk ik er ook over.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel zeggen, als dit bij elke klant gebeurt is dat niet zo fijn voor de supermarkt
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.873
    5.149
    113
    Home
    Ik ben ook niet heilig
    Waarom is het gelijk heilig of perfect als je het wel meld?


    Als het via de app is dan zou ik het de volgende keer even melden bij de kassa
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ligt aan de winkel... Als het een lokaal, klein bedrijfje is dan zou ik het zeggen.
    Maar bij een grote (supermarkt)keten; nee hoor. Is niet jouw fout en je wilt de app natuurlijk blijven gebruiken voor andere voordelen/zegels enz. Gewoon doen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Is het niet
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Sommige denken hier dat je een coupon bewust meerdere keren indient. Maar ik begrijp dat bij t gebruik van de pas, wat je uiteraard elke keer doet bij deze winkel voor 'alles', het automatisch in werking treedt.
    Ik zou me niet druk maken dat je het teveel hebt gekregen. Ik zou dan wel melden dat het je opvalt dat deze korting steeds berekend wordt terwijl dat volgens jou niet de bedoeling is.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    16.387
    21.768
    113
    Dit. Er komen wel vaker dergelijke topics voorbij en ik krijg een beetje het idee dat "men" je gelijk veel te braaf/"heilig" etc zou vinden. Maar voor mij staat zoiets als dit gewoon gelijk aan diefstal en heeft weinig te maken met braaf of heilig zijn.
     
    Anna009 en TotalBella vinden dit leuk.
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Die korting van 7,50 ken ik niet en werkt niet via de app /pas
     
    einad vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Valt mij altijd op hoe braaf zp is wat dat betreft.
    Volgens mij zeggen 8 van de 10 ook dat ze terug zouden gaan naar de winkel als ze thuis zien dat er 1 artikel van bijvoorbeeld 2 euro niet was aangeslagen en dus niet is afgerekend.
     
    Spectre, einad, dreames en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Dit is geen diefstal, maar een fout in het systeem van de winkel waardoor ze automatisch onbewust/ ongewild korting geven.
    Diefstal is op onrechtmatige wijze iets in je bezit krijgen. Dat benadeel je de winkel bewust
     
  18. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik zou er niets van zeggen. Je gebruikt gewoon de app. Van een grote supermarktketen met bijbehorende ict ga ik ervan uit dat het goed geregeld en getest is. Gaat de korting er elke keer af dan zal dat wel de bedoeling zijn en ga ii me er zeker niet druk over maken.
     
    dreumesje, Indiana en einad vinden dit leuk.
  19. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Echt hoor als de wereld toch eens zo eerlijk was als iedereen hier beweert te zijn....
     
  20. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gewoon de volgende keer even melding maken bij de klantenbalie.
    Dan kunnen ze de fout in het systeem herstellen
     
    hummeltje5 en einad vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina