je moet ook niet gek staan te kijken als je ineens een deurklink in je handen hebt, of een raam wat naar beneden gaat. Maar die kleine dingen neem ik voor lief Hij is wel waardevast dus in aanschaf misschien wat duurder maar dat krijg je er bij de verkoop ook wel weer voor terug.
Mijn vivio was jaren geleden 9 euro wegenbelasting en reed 1:20. Super betrouwbare auto op 1 ding na geen onderhoudt eraan gehad
Dat kan toch nooit voor 50 euro per maand aan benzine? Dat is 50x12=600 euro benzine, dat is 600/1,50 = 400 liter 15000/400= 37,5 1 op 37,5, knappe auto
Tja, toch kan dat. Ik tank echt maar 50 euro per mnd en rij zo'n 15000km in een jaar. Kan er niks meer van maken.
Welke auto reed je ook al weer? Gaan we massaal dezelfde kopen nu . Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een auto die 1 op 37,5 rijdt. Jouw “tja, toch kan dat” overtuigt me daarom niet meteen. https://www.ad.nl/auto/deze-tien-benzineauto-s-zijn-het-allerzuinigst-in-de-praktijk~a2558a69/
Bij mij zo ongeveer dezelfde cijfers Nu moet ik ook wel zeggen dat de benzineprijzen erg verschillen overal. Een volle tank kost me nu zo'n € 45.
Ik kan niet anders dan concluderen dat jullie of die 15000 km niet halen, of stiekem toch iets vaker tanken. Er bestaan geen benzine-auto’s die 1 op 35-40 rijden namelijk, dus dat is heel knap dat in dit topic al 2 mensen wel zo’n auto hebben...
Bestaat er nog geen hybride? Met heel erg mn best doen zit ik op 5,5 liter op 100km. Ik zou trouwens wat testritjes maken. Want wij kunnen allemaal wel zeggen wat geweldig is. Jij moet de auto ook gewoon fijn vinden rijden. Zo vind ik een vw up echt een koekblik. En bij Toyota en Kia krijg je vrij veel auto voor je geld. En heb je de absolute top wat betreft de ondehoudslijstjes. Wat ik fijn vind aan mijn picanto (2013) is dat hij als een van de weinige een ketting heeft ipv een distributieriem. Die zijn veel minder gevoelig en hoeven in principe nooit vervangen te worden. Het vervangen is al snel een beurt van 800 euro. Dus daar ben ik heel blij mee.
De yaris hybride is de allerzuinigste hybride omdat het de meest compacte hybride is en deze rijdt volgens toyota 1 op 27, maar in de praktijk haalt hij dat meestal niet, wel gemiddeld zo’n 1 op 22, wat uiteraard erg netjes is. Maar ze zegt dat ze maar 1x in de maand tankt en de tank van een kleine auto is meestal zo’n 35 liter. Dat is dan maximaal 35x12= 420 liter per jaar, kan dus nog steeds niet.
Ik kan mij dat ook niet voorstellen. Wij zitten eerder aan 120 euro per maand en rijden nog geen 12000 per jaar.
Mijn zus heeft een suzuki alto en ik ben jaloers. Vind dat hele mooie auto's, maar te klein voor mij. De kinderen picanto vind ik ook mooi. Ik heb ooit een Peugeot 206 gehad, weinig problemen mee gehad, maar mijn man (die monteur is) koopt absoluut geen Franse auto. Hij zegt dat Toyota wel goed is. Zelf hebben wij allebei een Ford. Hij een Mondeo en ik een focus. Die van mij is aan vervanging toe en volgend jaar willen we kijken naar een Ford Fiësta, Ford Focus of Kia C'eed.
Dat laatste is ook zo bij een C1 en neem daarmee aan ook bij de Aygo's en 107's. Vinden wij ook een groot voordeel!
Ik heb ook een aygo. Het is een prima ding, heeft mij nog nooit laten staan maar je verwachtingen moeten ook niet te hoog zijn. Het is vooral veel blik en weinig comfort vind ik. En koop dan zeker een 4 deurs. Als ik de kinderen achterin zet moet ik daarna mn stoel weer goed zetten, de rugleuning klapt mee naar voor en gaat dus niet in dezelfde stand terug. Zoooo ontzettend irritant. Daarin tegen heeft hij ons nu na 4 jaar jaar enkel normaal onderhoud gekost verder niets. En de airco blaast als een malle in de zomer
Ik vind het conford van de picanto ook wel oke. Maar ik heb wel een versie die netjes bekleed is aan de binnenkant.