Ik begrijp je punt wel maar het klagen bij de directie heeft geen nut, krijg je als antwoord dat ze druk mee bezig zijn en hun best doen. Dan zou je bij een koepel moeten klagen maar a wil je dat en b levert waarschijnlijk ook niet heel veel op. MR is hier vier handen op een buik met de directie.
We kregen 3 werkboekjes en materiaal voor 2 werkjes. Werkjes zijn al af Ook moet hij de hele week een weerkalender bijhouden. En een gymfilmpje van zijn eigen meester. Volgende week gaan ze samen met een pasr kinderen en de juf een spelletje doen via teams. Toen ik de foto van de werkjes opstuurde in parro kreeg ik wel direct een extra uitdagende opdracht voor hem terug op het gebied van ruimtelijk inzicht. Ze kent hem goed. De boekjes zijn wel echt veel te gemakkelijk voor hem, maar voor de rest van de klas prima. Dat heeft ze hem ook gezegd bij het ophalen en dat hij het zichzelf soms wat moeilijker moet maken. Verder gaan we zelf van alles doen dus zich vervelen doet hij niet. Dat doet hij sowieso niet,hij speelt en knutselt de hele dag door zelfstandig. Zo heerlijk! Heb ook wat leesboekjes besteld, lezen gaat steeds vloeiender en hij vindt het ontzettend leuk!
Hier hadden ze voor de vakantie een aantal standaard opdrachten gekregen waar de leraren niet zo veel aan hoefde te doen. De kleuters hadden een werkboekje, groep 7 (en de rest denk ik ook) de digitale lessen. In de vakantie voor beide al een werkplanning gekregen met voor de kleuters een extra werkboekje en veel opdrachten, dat moet ‘natuurlijk’ wel allemaal samen gedaan worden. Voor de oudste stonden vanmorgen al verschillende instructiefilmpjes online. Naast het normale taal en rekenen hebben ze ook gym oefeningen en verschillende creatieve schrijf en teken opdrachten. Elke dag weten ze welke leerkracht ze kunnen bellen of chatten, de leraar belde Q vanmorgen zelf al om te checken of t allemaal lukte. Hulde aan de leerkrachten dus, super dat ze het weer zo oppakken! Al hoop ik wel echt dat het bij deze 2 weken blijft. Voor 2 weken is het nog wel haalbaar om mijn eigen werk heel anders in te delen, hoe langer t duurt hoe lastiger natuurlijk.
Wat een verschil met de eerste lockdown, hier. De oudste 2 (groep 8 en groep 6) hebben een dagschema en workshops in Teams. Als ze vragen hebben stellen ze die via Teams aan hun leraar. Ook hebben ze een gezamenlijke dagopening en -sluiting en goede pauzes: we zijn tussendoor even een rondje gaan lopen en hebben uitgebreid geluncht met het hele gezin. De vorige keer was het chaos en met zn allen aan de keukentafel. Stencils printen en alles uitleggen, nul contact met de leraren, alleen wat filmpjes toen. Dit is beter te behappen.. man en ik wisselen nu ook bewuster af. Tuurlijk, leuk is het niet en de tweejarige houdt me flink van mijn werk, maar het is wel oké.
Vandaag de opdrachtjes gekregen van school voor groep 1. Het is een werkboekje met drie simpele werkblaadjes en vier kleurplaten. Had eigenlijk wel iets meer verwacht?
Hier nu ook begonnen. Al voor de vakantie kregen we een pakket mee en vandaag begon de dag met de hele klas op teams. Op een paar na. De opstart ging wat stroef maar het is toch gelukt. Voor elke dag hebben we wat taken en dat ziet er allemaal goed uit.
Wat slecht Scholen hebben genoeg tijd gehad om alles op tijd klaar te hebben en gelijk vandaag te beginnen
Eerste dag zit erop. Oudste was de hele dag online! Wel met boeken en schriften ernaast. Die hebben gewoon het normale lesprogramma gevolgd. Ik heb er weinig van meegekregen. Zat rustig in zijn eigen kamer en kwam er alleen uit voor de pauzes. Toen ik vroeg hoe het was zei hij "poep" Jongste zijn klas is in drie groepen verdeeld en hij had twee sessies. 1 in de ochtend en 1 in de middag. En wat opdrachten voor de rest van de tijd. Die vond het wel heel leuk. Mama is moe en baalde van de slechte verbinding met het eigen werk (Met 4 man tegelijk online vraagt best veel van je Wi-Fi ) Maar al met al ben ik positief over hoe het liep.
Wij hebben het internet ook drastisch verhoogd! Wij zitten met zijn drieën in Teams, was in maart/april niet te doen. Vandaag ging het goed. Ze deden het ook goed op school, ze is van 9-14 toch wel constant bezig geweest. En daarna had ze ook nog online pianoles, dus wel intensief hoor. Ze wilde niet eens meer buiten spelen, zo moe was ze er van
Hier is het ook veel beter dan in maart. Ze hebben tot 12.00 uur les gehad en moesten daarna nog wat opdrachtjes doen. Met 5 man op internet (4 teams) gaf eigenlijk niet eens problemen.
Ik vind dat ook niet meer dan logisch eigenlijk. Ik las hier in het voorjaar ook veel over ouders die les gaven aan hun kinderen. Maar dat moet toch eigenlijk niet nodig hoeven zijn Ik was niet thuis, maar onze meiden hebben een prima dagje gehad zeggen ze.
Ik had gedacht dat ik bv wel even moest helpen met Teams, met een sommetje hier en daar etc - maar het ging echt goed. Ze zijn erg gewend al aan online werken en in Teams wees het zich eigenlijk ook vanzelf. En ze vonden het allebei heel erg fijn vandaag, dus dat is ook mooi In het voorjaar zat mijn jongste nog in groep 2 en kreeg ze niet veel werk, paar kleurplaten en simpele werkbladen - dat had ze zo af en dan moest ik de rest verzinnen
Hier hebben ze van school allemaal hun eigen chromebook meegekregen voor de vakantie. De dagen voor de vakantie al online gebeld om te testen en nog wat zelfstandig werk. Vandaag echt online les vanaf kwart voor 9 tot 12 met even pauze tussendoor. In de middag nog wat zelfstandig werk. Veel beter als vorige keer. Ze hebben er nu ook meer zin in. Vragen stellen is makkelijker.
Hier een groep 1 met een dagtaak: vakantietekening en voor de week een takenbingo dat is gewoon een aantal opdrachtjes. In de ochtend wel een filmpje voor de opstart. Verder stond vandaag in het teken van inbreken op squla. De doorkoppeling van hun portaal was niet meer van toepassing, en de tijden waren veranderd. Nu staat Squla open van 12:00-16:00 (geen eerdere ervaring mee) maar dat was kennelijk 10-15 begreep ik. (schoolaccounts)
Vind ik voor zijn leeftijd echt een compliment waard. Online lessen volgen is best pittig. Wifi bereik zit hier ook aan zn grens. Met mijn werk trek ik de lijn bijna dicht .
Hier ook weer goed geregeld. Beter dan in maart. Toen 2x per week online meeting en een lijstje wat ze per dag af moesten hebben. Dat was soms heel snel klaar bij oudste... Nu een compleet dagprogramma onder schooltijd. Inclusief de reguliere pauzes. Elke dag online meeting met de meester met kleine groepjes van 4-5 leerlingen. 2x per week meeting met z'n allen zodat ze met elkaar kunnen kletsen. Chromebooks van school geleend. Vandaag naar school. Daar al het werk gemaakt , online geweest met de meester. Alle leerkrachten waren gewoon op school. En totaal 12 kinderen. Netjes dus.