het kan toch ook niet dat ze 12/1 al kunnen beslissen of ze open kunnen. Dat is te kort op oud en nieuw. De data zijn gewoonweg dom gekozen.
Mijn nichtje woont in Engeland en zij vertelde dat er daar wel meer kinderen in het ziekenhuis liggen door de Britse variant en dat er ook kinderen op de ic komen die verder geen onderliggend probleem hebben. Verhouding met volwassenen is het wel minder, maar met de Britse variant wel meer dan de "gewone" variant (Geen officiële bron, echt haar verhaal en wat zij om zich heen hoort daar )
Ik geloof dit ook wel ik heb gisteren op meerdere nieuwssites gelezen dat die mutatie juist besmettelijker is ook onder de jongere
Dit is ook echt verschrikkelijk En ik denk dat we dat hier ook gaan krijgen en dat ze daarom de scholen nog langer gesloten houden
Zie onderstaand artikel, de geruchten gingen rond maar is niet waar. Een arts in het ziekenhuis vertelde dat er net zoveel kinderen in het ziekenhuis liggen als tijdens een normale winter.
Die routekaart was waarschijnlijk op de achterkant van die toespraak over groepsimmuniteit geschetst. Allebei in de doofpot beland...
De kinderen krijgen per dag huiswerk. De leerkrachten zijn bereikbaar via teams tot 3 uur ongeveer. De jongste heeft 1x per week een meeting en de oudste 2x. Wij hebben een dagplanning, tussendoor nog andere dingen.
Dat idee heb ik ook, de doelen verschuiven niet alleen, de doelen lijken gewoon totaal te veranderen. Eerst was 'flatten the curve' helemaal hip, de exponentiele groei eruit halen zodat we ruimte zouden hebben op de IC. En dit was nodig om genoeg tijd te hebben om de IC te verruimen. Daarna kwam het 'R-getal' in the picture, maar nu lijkt deze helemaal niets meer te zeggen. Btw het r-getal is nu onder de 1 (0.91) volgens de website van de rijksoverheid. Maar nu is het r-getal opeens niet meer zo interessant want nu is het doel het aantal IC-opnames per dag te verlagen naar 10... Of was het nou het aantal besmettingen te verlagen naar 3600 per dag? Ik houd het allemaal niet meer bij. In maart 'versprak' Rutte zich over groepsimmuniteit opbouwen, en in november werd er met veel poeha een routekaart gepresenteerd, maar hier praten we inderdaad ook niet meer over. Eerst voegt het dragen van een mondkapje niets toe en biedt het alleen schijnveiligheid, en een paar maanden later is het verplicht. Ik had er vroeger al een hekel aan als kinderen de spelregels veranderden tijdens het spelen, maar ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk nog steeds wel vervelend vind .
Wat een heerlijke uitvinding lijkt me dat! Ik ga eens polsen bij onze school of ze hier wat mee kunnen Ik wordt echt kierewiet van al die verschillende programma's, lay-outs en inlogcodes hier...... Hier dan weer gEEn Snappet. Ook dat zou wel een vooruitgang zijn zo te horen... Overigens krijgt onze zoon sowieso geen online les. Enkel wat weekopdrachten (niet veel, ben je nog geen 15 min. per dag mee bezig). Wel 2x per week een korte meet met z'n eigen groepje en de juf, maar dat gaat meer over koetjes en kalfjes dan dat het inhoudelijk ergens over gaat (vooralsnog dan, ik hoop dat het vanaf de 2e online meet wel verbeterd..)...
De zuluconnectportal lag maandagochtend prompt op zijn gat. Was trouwens tijdens de eerste lockdown ook. Maar nu was het gelukkig maar één ochtend, vorige keer was het dagenlang elke ochtend ellende. Toen had ik er trouwens nog wel een beetje begrip voor. Nu vroeg ik me echt af of er tijdens die 2 weken kerstvakantie echt nìemand van de RolfGroep had bedacht dat het 4 januari rond een uur of half 9 wel eens druk kon worden op de lijn. Snappet is inderdaad wel fijn ja. Zeker nu!
Duitsland geeft alle ouders 10 dagen ouderschapsverlof extra voor de lockdown. Dat lijkt me nou nog eens een leuk idee om na te doen voor Nederland Duitsland verlengt lockdown én scherpt die aan https://www.volkskrant.nl/a-bf60c359
Dat er dingen zijn die in verband met elkaar staan verrast mij niks. Van een hoop dingen die jij noemt denk ik dat ze naar een samenhangend geschat kaartje kijken. In maart was er nog hoop dat er een immuniteit zou worden opgebouwd, ze hadden toen niet kunnen weten dat dit niet het geval zou zijn. Die route kaart was sowieso al stom omdat er ingezet werd op het hoogste punt. Waar ik mij echt mateloos aan irriteer zijn de spelletjes. Zeg gewoon hoe het ervoor staat, dat geeft een stuk minder ruimte voor inzicht in spelletjes en geef toe waar de fouten liggen. Het is nieuw. Dat betekend dat je moet handelen en ondertussen moet hopen dat je de juiste keuzes maakt. Geef imo vooral inzicht in de keuzes die gemaakt zijn/gemaakt worden. Bewaar de spelletjes voor later, niemand zit daar nu op te wachten.
Ja precies. Die bijbelbelt bijvoorbeeld. Prima als ze lekker met zn allen naar de kerk gaan maar moeten anderen niet de dupe van zijn.
Begin je hem door te krijgen? Dit is al bijna een jaar aan de gang nu, en als gedresseerde hondjes blijven we telkens proberen door die nét iets hoger gelegde hoepel te springen. En onder invloed van de media tóch steeds weer de buren/de tokkies/de gelovigen/de buitenlanders de schuld blijven geven.
https://www.ad.nl/politiek/nederland-nog-lang-niet-uit-lockdown-we-zijn-er-echt-nog-niet~a90ae377/ Pas bij 10 ic opnames iets versoepelen, het doel is terug naar 3 ic opnames per dag....waarschijnlijk word er bij ons ook aangescherpt....voorlopig zijn we nog niet van de lockdown af.
M8jn zoontje van 5 vond de werkboekjes erg makkelijk. Dat had de juf ook tegen hem gezegd. Toen ik zijn ' klacht' doorgaf aan de juf via parro, stuurde ze hem een aantal uitdagende opdrachten op maat (van constructiemateriaal een huis met puntdak bouwen voor zijn knuffel bijv). Zegt hij: mam, wil je de juf appen dat ik het toch niet te makkelijk vindt? Ik heb hier geen zin in De juffen houden dus zeker de vinger aan de pols. Zelf had ik bij Heutink wat werkboekjes taal en rekenen besteld, die vindt hij erg leuk en passen wat meer bij zijn niveau. Er zijn ook wat meer avi startboekjes onderweg. En verder knutselen we zelf van alles, want de 2 werkjes van school waren binnen een half uurtje na thuiskomst af. Het was wel een eyeopener trouwens om in de boekjes te zien wat het daadwerkelijke niveau in groep 2 is voor zowel taal als rekenen, hij kreeg altijd al andere werkboekjes, ik wist niet dat het verschil zo groot was Oja, en ik heb een serieuze concurrent in huis: ik ben hier thuis ongekroond heerser op het gebied van memory en kwartet. Doe ik voor het eerst kwartet met hem (rompompom letterkwartet), is de stand 7-1. Ok wel wat tips en uitleg gegeven, maar hij vroeg me de laatste 11 kaarten in 1 beurt...