Huh? Bij mij 29 euro voor 2(!) bureaus van 160*80 (ben er eindelijk doorgekomen om 12:00 (denk gok op lunchtijd) jaaay). Die worden 2 februari bezorgd.
@ALL: ben er doorheen gekomen rond lunchtijd! (12:00) Er komen twee hoog laag bureau's aan! 1 voor mn moeder die t in dr naaikamer wil gebruiken voor patroontekenen en knippen (draai draai draai omhoog) en als extra naaitafel (draai draai draai omlaag). Eentje voor ons als thuiswerkplek. Wilde eigenlijk een minder diepe maar aangezien mijn werk een mix thuis en op de zaak gaat doen na corona, is 80 een minimum diepte eis van de arbo kennelijk, en 160 heb ik wel nodig met 2 schermen en een laptop. Gelijk als de sodemieter mn dochter verhuisd naar dr nieuwe kamer. Takke klus, maar is gelukt. Nu haar oude kamer nog verder in orde maken. Grootste stuk staat goed maar om 18:00 alles aan kant ruimen ging met "kieper er maar in" stand G. moest toch naar bed. Klink er uit gehaald en deur dicht getrokken. Morgen weer een dag (met vet veel spierpijn, dagje stalen neuzen gelopen op mn dames veiligheidsschoenen (dank u lidl!))
Van de week een bestelling geplaatst, bureau + bureaustoel, zou 23 februari geleverd worden.. ik ben benieuwd
Wij hebben begin januari besteld. Op de afgesproken datum (3 weken later) zijn 4 dingen geleverd. De andere 64 items zijn niet geleverd. Nu een week te laat, we hebben niks gehoord, geen idee wanneer het komt..... we hebben het gevoel dat we onze 800 euro kwijt zijn en hopen op een wonder dat het binnenkort toch geleverd wordt. Eens en nooit meer om bij de ikea te bestellen.
Ikea loopt een flinke deuk op zo. Niet alleen met de inkomsten die ze missen door de sluiting, maar ook door alle negatieve 'reclame'. Ik vraag me af of de inkomsten die ze nu hebben aan het bezorgen, uiteindelijk opwegen tegen de inkomsten die ze na opening nìet meer hebben door klanten die ze verloren zijn.
Ik heb net 3 min geleden een bureau besteld. Bureau kost 17,95, wordt dinsdag al geleverd en mijn bezorgkosten bedragen 2,99
Dat is toch bizar? Hou kunnen die bezorgkosten zo verschillen? 49 euro voor een dekbedovertrek, 2,99 voor een bureau. En een ander ook een bureau met 49 euro aam bezorgkosten en de volgende 2 bureaus voor 29 euro. Ik weet dat ikea geen webwinkel is. Maar komop, dit slaat nergens op.
Ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen winkel en bezorging. Mijn bestelde bureau in wit was op voorraad bij de ikea in mijn woonplaats en wordt dus door een mdw gebracht. Een andere kleurstelling was niet op voorraad in de buurt dus kon ik kiezen tussen bezorgen via postnl (29,-) of levering via een vrachtwagen (49,-). Die 49,- voor het dekbedovertrek en een bureau heeft de koper ws niet goed gekeken op de site, want je kan dan kiezen tussen vrachtwagen of postnl en standaard staat ie op vrachtwagen aangevinkt.
Ik heb net gezocht op de site en ons bureau komt qua gewicht en verpakking wel in de categorie vrachtwagen en dus 49 euro. Maar die 2 bureaus samen zijn per stuk groter dan de onze en zouden dus ook onder die categorie moeten vallen. Dekbedovertrek is natuurlijk bizar, maar volgens hen kan het bezorgen via pakketdienst vol zitten in je regio en dan gaat het per vrachtwagen a 49 euro. Ze zeggen zelf dat je het dan later opnieuw kan proberen. Pakketdienst (max 9,99 euro) is max 23 kg in 1 verpakking met max 170x73x53 cm. (ons bureau is ca 29 kg over 2 dozen verdeeld; aan de beschrijving te lezen zijn die 2 verstelbare bureaus met draaimechanisme dezelfde alleen de iets grotere maat.)
Het schijnt ook te werken dat je je bestelling in 2x bestel. Dan zijn de verzendkosten vaak goedkoper.
Wanneer heb je besteld? Onder de voorwaarden die ze nu hebben zou dat niet kunnen nl. Ik heb een aantal weken geleden ook al gekeken en toen zou het voor ons ook iets van 23 euro of zo zijn. Nu dus 49. https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/services/delivery/ (Oh wacht, misschien ligt het er inderdaad aan of het op voorraad is in de dichtstbijzijnde winkel)
Ik wilde een dekbed kopen en die 49 euro was echt de enige optie. Geloof me, ik heb gekeken omdat ik dacht: dit is bizar! Inmiddels bij de klantenservice gelezen dat je het dan later moet proberen, omdat dan de pakketbezorging vol zit. Maar ook dat vind ik bizar. Ik heb bij geen enkele online bestelling -ook nu- ooit bericht gekregen dat het product weliswaar op voorraad is, maar bezorging niet mogelijk. Wel langere levertijden. Maar niet dat je het voor 49 euro kunt laten komen omdat pakketpost niet lukt. Ik lig er niet wakker van hoor. Bestel m'n dekbedovertrek dan maar ergens anders en loop na heropening vrolijk weer bij Ikea binnen. Maar vreemd vind ik het wel. Zo'n groot bedrijf! En ik weet dat het van oorsprong geen webshop is. Maar in de huidige tijd, ga je daar dan toch stappen in zetten. De site met àlle producten erop, hadden ze al. Ook de distributiecentra zijn er. Huur een bedrijf in dat er verstand van heeft en regel dat je een goede webshopfunctie krijgt.
Ikea heeft volgens mij een bepaald contract met postnl. En dat maakt dat de levertijden langer kunnen zijn en de bezorgkosten hoger. Als er nog ruimte is om kleine zaken met postnl te laten bezorgen kost dat met €2,99. Als er geen capaciteit meer is gaat het met hun vrachtwagens mee en kost het €49. Zo heb ik de laatste dag dat ikea nog open was een groter bed besteld voor mijn zoon, want ik wilde niet door een drukke ikea lopen. Dat moesten nog wat dingen bij, zoals matras, beddengoed e.d. Als bij elkaar kostte €49. Toen heb ik het bed eerst besteld en dat kostte €9,99 en in een aparte bestelling de rest (kostte €2,99). Ook mijn bestellingen van daarna kostten maar €2,99. Dus ik denk dat alles te maken heeft met de capaciteit van Ikea en postnl. En postnl kan natuurlijk niet zomaar zijn capaciteit opschroeven omdat de Ikea de hoeveelheid bestellingen niet aan kan. Je moet je ook voorstellen dat er normaal gesproken dagelijks echt heel veel mensen bij de Ikea kwamen. Als die nu allemaal gaan bestellen, is het toch logisch dat dat lastiger is qua levertijden en bezorgmogelijkheden, juist bij een groot bedrijf wat van nature geen webshop is en ook veel grote items verkoopt. Ze zijn geen webshop, maar een stenen winkel met bestelmogelijkheden. Dat is echt een wezenlijk verschil.
Dat stuk van de post klopt wel denk ik zoals het ook op hun site staat. Maar ik denk niet dat alle mensen die op een gewone dag bij ikea waren, nu alles bestellen. Voor veel mensen is het gewoon een uitje en dan neem je vast wat kleinigheidjes mee, maar die gaan nu niet online bestellen. Ik snap overigens niet dat je nu niet mag ophalen daar (alhoewel dat natuurlijk onder dezelfde noemer valt als dat de lokale kantoorboekhandel hier zelf alles mag afleveren bij de klanten, maar dat je het niet mag ophalen.) Dat zou toch een hoop schelen lijkt mij. Bij bouwmarkten kan dat nu ook.
Niet allemaal dan misschien, maar toch zeker nog wel vele malen meer dan er normaal zou worden besteld. En daarbij zijn er volgens mij ook weer meer mensen die wat dingen in huis gaan aanpakken, omdat ze toch niks anders te doen hebben. Dus ik begrijp wel dat het nu dat even minder soepel loopt. Afhalen was misschien ook een goede optie geweest. Misschien hebben ze daar ook hun redenen voor. Ze houden zich iig behoorlijk goed aan het zoveel mogelijk thuiswerken, aangezien de klantenservice om vanuit huis werkt. Dus ik denk dat ze de reisbewegingen willen voorkomen. En dat sluit toch goed aan bij situatie nu.