Dat laatste dacht ik ook al. En vergeet niet dat Ikea bij de eerste lockdown ook al vrijwillig dicht was natuurlijk.
Ja precies, en dat zorgt er in ieder geval voor dat ik er wel begrip voor kan opbrengen dat het nu niet zo soepel loopt met de bestellingen. Ook omdat ze er verder heel transparant over zijn op hun website. Ik kan dat juist wel waarderen.
Ze hebben veel kritiek gekregen, maar ik heb wel het idee dat ze er wel wat mee doen. Volgens mij is de berichtgeving op de website ook aangepast onlangs. Bijv dat ze vanuit huis werken en daar begrip voor vragen.
De kritiek kan ik ook wel begrijpen. Vooral als je een hele grote bestelling hebt gedaan van een paar honderd euro. Dan ga je je toch zorgen maken of het wel geleverd wordt, helemaal als de klantenservice moeilijk te bereiken is. Maar ik denk nu echt dat het een kwestie van geduld is en dat ze gewoon achterlopen met het verwerken van de bestellingen.
Ik wil genoeg van de Ikea maar ga me er niet aan wagen. Scheelt me een hoop stress en gedoe, ik wacht wel tot de winkels weer open zijn en ga dan uiteindelijk wel een keer voor een hele lijst. Denk overigens wel dat dit iets is waar misschien aan te werken is voor Ikea voor in de toekomst. Investeren in een perfecte online bestel en bezorgservice. Als je nu kijkt zou daar wel eens toekomst in kunnen zitten voor ze.
Correct, hier twee keer die skarsta. 1 bureau over twee pakketten is totaal 32kg per bureau. Totaal dus 64 kg. https://www.ikea.com/nl/nl/p/skarsta-bureau-zit-sta-wit-s89324812/ Ze komen met de vrachtwagen, uitlevering medewerker.,l Het filiaal is 10 km van ons vandaan en die heeft de voorraad beperkt in huis. Allicht dat dat het verschil maakt. Ookal is het verschil van 2 bureau's a 29 vs dekbed a 49 natuurlijk compleet niet logisch te verklaren. Alleen al voor het "inname ruimte vrachtwagen" dan wel "hanteerbaarheid". Mja, eerst zien dan geloven als ik t zo lees
Bij ons niet op voorraad bij dichtstbijzijnde filiaal op ca 30 km. Dat zal inderdaad het verschil maken. Hoop voor je dat het toch goed is!
Toen ik er eindelijk doorheen kwam begon die ook met 49 euro, gaat trouwens om een aantal opbergdozen, de grootste maat eraf gehaald om te kijken of het hielp, en zo steeds iets eraf. Uiteindelijk toen ik de helft nog over had kwam die op 2,99. Toen ben ik weer beetje bij beetje gaan toevoegen en tot de grootste bak bleef het op 2,99, met de grootste erbij werd het 9,99. Scheelde natuurlijk al veel met die 49 euro toen de grootste er weer af gehaald, 2,99. Op mijn man zijn telefoon alleen de grootste in het mandje gedaan, ook 2,99. Nouja goed ik heb dus in 2 delen besteld, 2x 2,99 maar dit was allemaal in een half uurtje tijd, met dezelfde leverdatum, 3 prijzen gezien.
Vandaag toch nog een bureau besteld, Er stond bij levering nu dat ze aankomende Donderdag het al komen bezorgen en nu maar 9,99 bezorgkosten. Denk hier ook dat het komt omdat we heel dicht bij een locatie van ze zitten.
Ze hebben de webshop al jaren hoor, al lang voor covid. En je moet inderdaad normaal gesproken opletten wat je bestelt qua gewicht en afmetingen, maar verder werkt het prima.
Ikea is toch niet de enige winkel die meubilair verkoopt? Er zijn vast genoeg andere webwinkels die lagere verzendkosten hebben lijkt me..
Ik moet nieuwe kledingkasten bestellen voor onze nieuwe woning, maar ik wacht nog even Ik schrok me rot van de berichten op Facebook Wat een draaaaamaaa.
Ik krijg dit te zien : Door extreme drukte kunnen we helaas je bestelling niet aannemen. Probeer het later nog eens. Sorry voor het ongemak!
Er was iemand die wilde 1 gordijnroede bestellen van 7.99. Kreeg 50 euro bezorgkosten. De ander bestelde een hele keukenkast, 2.99 bezorgkosten...
4 besta pootjes - 29 euro bezorgkosten, Ikea die het op voorraad heeft zit ongeveer 10 km hier vandaan... dan maar geen pootjes onder de kast