Ik ben blij dat mijn zoon geen knutseldingen hoeft te maken ,hij houd er echt niet van.Het is iedere dag al een strijd om hem aan zijn schoolwerk te krijgen....Gister stond hij dan ook echt te springen van blijdschap omdat de scholen maandag weer open gaan (ik ook hoor)...tot ik net een mailtje kreeg van school,ze zien duidelijk heel veel beren op de weg ,veel mitsen en maren dus of ze echt open gaan weet ik niet,ze lijken er heel erg tegen op te zien....terwijl ze wel noodopvang doen en het juist druk is daar.
Pfff lekker dan. Lijkt me toch dat ze dat niet zelf eigenstandig kunnen beslissen. Dinsdagavond maar ff afwachten.
Ik denk niet dat school zelf mag besluiten om niet open te gaan omdat ze het niet zien zitten eigenlijk...
Thanks! Ideeën genoeg hier! Ik denk dat ik zo'n kreng ben dat dan een filmpje gaat sturen ipv een foto.
Ook makkelijk: zoon ging een keer aan de haal met pannendeksels op de trap, en dan een tennisbal via alle deksels naar beneden laten stuiteren.
Wij zijn hier al een hele tijd mee bezig met school en orthopedagoog. En het gaat echt al veel beter, onze dochter praat nu in ieder geval thuis. Maar het zit gewoon echt in haar en ermee om leren gaan is echt zo moeilijk. Thuishouden ook niet echt een optie, want dat wil ze niet, want dan is ze weer 'anders'. Ze weet sinds gisteravond dat de scholen weer open gaan en het was vandaag alweer drama.
Ik zit grinnikend alle knutsel-bijdragen te lezen hier. Ik vind het wel leuk om wat alternatieve opdrachtjes te doen (niet overdrijven graag). Maar mijn kinderen NIET. Alleen voor koekjes bakken zijn ze af en toe te porren. Oudste is de hele dag online. Dus die krijgt sowieso al het volledige lesprogramma. Inclusief een alternatieve gymles (vandaag was het een bootcamp in zijn eigen kamer ) Jongste heeft een hele boel kopieën met opdrachtjes, puzzeltjes etc. meegekregen. Maar is er na de verplichte stof niet meer voor te porren. Afgelopen voorjaar wel wat leuke dingen gedaan. Een ervan was een vormenspeurtocht. Aantal vormen getekend op een blaadje. En die moest hij buiten gaan zoeken. Verder ook dingen gedaan met letters kleien, stoepkrijten, dingen bouwen etc. Maar toen had ik er ook veel meer energie voor dan nu. Was alles op een of andere manier nog een soort van nieuw en spannend.
Heeft iemand de aanvullende maatregelen al gevonden? Blijft de BSO open voor noodopvang of stopt dat nu ook?
Ja dat ook. Maar ik merk dat de juffen hier echt wel hun best doen, maar ze snappen geen bal van mijn dochter (ik soms ook niet hoor, maar ik heb geen opleiding die richting op).
Lijkt mij ook, maar zie het in de berichtgeving nergens staan. Alleen; 'ze blijven gesloten'. Heb de vlekken alweer in m'n nek om de opvang te regelen Clusterbesmetting op het KDV, zoon kan de komende 3 weken niet heen. En dan de onduidelijkheid over de extra maatregelen, ik trek dat slecht
Helemaal eens met vetgedrukte, maar hoe leer een kind dat aan? Wij zijn er hier nu een jaar bewust mee bezig met een orthopedagoog en ik vraag me af of ze er ooit echt mee kan omgaan. De situatie is hier nog wel houdbaar, maar door de scholensluiting zie ik dus wel hoe anders ze kan zijn. Dus hopelijk leert ze ermee omgaan, of komt ze de schoolperiode een beetje fatsoenlijk door en heeft ze later een leuke baan met bv. dieren of weinig collega's.
Ja dat is wel herkenbaar. Jongste is soms ook onnavolgbaar. Die heeft al een paar keer de psycholoog met de mond vol tanden laten zitten Ik merk wel dat ik hem zelf steeds beter leer begrijpen. Met hulp van boek over autisme en het veel tijd samen doorbrengen. Gelukkig op school geen echt grote problemen.
En als je de BSO niet open doet zorg je ervoor dat veel ouders ook thuis blijven werken want ze moeten in de middag hun kinderen opvangen. Of denk ik nu te slecht, zouden ze echt alleen bang zijn voor groepen door elkaar heen?
Ruim 5000 volledige thuiszitters en daarnaast nog minimaal hetzelfde aantal dat wel nog in het systeem zit en worstelt naar een oplossing. Vind ik niet relatief weinig.