Hier bovenbouw andere begin en eind tijd. Groep 7 en 8 mondkapjes. Ouders op plein mondkapjes. Verder vaste groepjes voor de kids en de bovenbouw klassen worden over 2 lokalen gesplitst. Deel volgt de instructie dan via live stream. Vrijdag verkleed naar school, maken ze er in de klas wat leuks van. Voor de kinderen die afgelopen weken 4 zijn geworden mag ouder 1e keer mee naar binnen. Voor de onderbouw verandert er gelukkig niet zoveel dus dat is fijn
Hier ook bericht gehad, er verandert weinig. Nog steeds op een vaste plek verzamelen op het schoolplein en niet van die plek afkomen leraren halen, om de beurt, hun groep naar binnen. Het enige is dus het gedeelte van in quarantaine bij een besmetting in de klas. Daar staat bij ons in dat je na 5 dagen een test mag doen en bij een negatieve test weer naar school mag. Bij geen test is het kind na 10 dagen weer welkom. We gaan wel zien hoe het loopt, mocht er een quarantaine komen bekijken we dan wel of dochter zich wil laten testen of niet.
Hier een school die zegt zich grote zorgen te maken over de veiligheid maar helaas open moeten. Ze gaan niet het onmogelijke ban zichzelf vragen en indien nodig worden klassen naar huis gestuurd. Ze kiezen voor 1/2 klassen dus weer of de ochtend of de middag
Wauw dat bericht van Slob op NOS. Werkelijk waar, wij moeten ontspannen omgaan met de schade die de overheid bewust heeft aangericht.
Ben erg benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Steeds dezelfde helft die via livestream les krijgt -en dus juf/meester niet 'in het echt' te zien krijgt? Gaat juf/meester dan af en toe switchen tussen de lokalen (waarbij de 'veiligheid voor leraren' afneemt), zodat hij/zij Pietje uit de livestream groep 1 op 1 kan helpen ipv. klassikaal? Heeft de ene dag groep A de leerkracht en groep B de livestream en de andere dag andersom?
Gewoon liveblog van NOS https://nos.nl/liveblog/2367253-slob-waarschijnlijk-veel-meer-zittenblijvers-door-corona-nu-5-mensen-vast-voor-datalek.html
Nou ja ergens heeft hij een punt. Er zijn gewoon groepen kinderen die 0,0 achterstand oplopen tijdens een lockdown, maar helaas ook groepen kinderen die zoveel achterstand oplopen, dat het normale tempo niet meer bij te benen is en een extra jaar dan een oplossing vormt. Je kunt daar heel spastisch over doen, maar er zijn nou een maal ergere dingen. Als zo'n extra jaar alle problemen oplost mogen we blij zijn denk ik. Maar hoezo de schade die de overheid bewust heeft aangericht?
Nou dat denk ik ook niet want dat kost alleen maar geld..... Je moet er niet voor niks als school naar streven om een leerling in maximaal 8 jaar de basisschool te laten doorlopen. Zo snel mogelijk doorstromen dus!
Vergeet ook niet dat er vorig schooljaar op sommige (veel?) scholen een 'niemand blijft zitten' beleid is gevoerd.. Dus kinderen die vorig jaar eigenlijk al beter hadden kunnen blijven zitten, zijn dan toch doorgestroomd.
Die zittenblijvers gaan bij ons voornamelijk de leerlingen zijn die vorig jaar (na de eerste lockdown) het voordeel van de twijfel hebben gekregen.
Bewust of niet, dit is wel een gevolg van hun beleid. Wat als het jouw kind was? Die door het gebrek aan onderwijs niet meer bij zijn/ haar vriendjes in de klas komt en een jaar moet overdoen. Wat denk je dat dat kan doen met een kind, bijv het zelfvertrouwen? Ik vind dat erg.
Ik ben wel benieuwd naar hoe het anders zou zijn gelopen. Hoeveel kinderen blijven er normaal zitten. Externe begeleiders mogen bij ons ook niet meer de school in. Gezien het passend onderwijs moet je er thuis heel hard aan trekken om dat te compenseren.
Zitten blijven is nooit leuk, maar continue op je tenen moeten lopen, vergroot ook je plezier niet. En de kinderen die bij ons op school ooit zijn blijven zitten, hebben het allemaal prima naar hun zin in de nieuwe groep... Zitten blijven is nou eenmaal niet iets wat enkel door de lockdown komt...