Nou, wij waren netjes aan het wachten op onze beurt, toen ik de assistente van de week sprak heb ik er naar gevraagd, hij bleek helemaal niet te zijn aangemeld, dus we waren aan het wachten voor jan met de korte achternaam....ze hebben hem alsnog aangemeld...maar we zijn inmiddels een week verder...nog niks.... En dan lees je dagelijks berichten dat de opkomst zo slecht is.....en dat ze versneld andere groepen gaan oproepen..... We durven niet zomaar een afspraak te gaan, want op sommige plekken vragen ze wel naar de uitnodiging...
Ik heb vandaag de 1e vaccinatie gehad. Ik moest de brief, vragenlijst en afspraakbevestiging laten zien.
Omdat er veel minder mensen zijn op komen dagen dan verwacht zijn ze gisteren begonnen met jaartal 63/64 die een afspraak mogen maken en vandaag ook 1965. Door de lage opkomst van de griepprikgroep zaten er gaten in de tijdsloten bij het vaccineren. Maar er zijn nog steeds mensen aan het wachten op de brief, van de groep met voorrang die nu dus moet wachten op een plekje wat vrij is. Wat zonde dat dit zo gegaan is...
Zeker zonde, maar schijnbaar is dan de animo bij de 'griepprikgroep' niet zo hoog. De meesten hebben de oproep al gehad. Dus ja, dan maar door. Elke prik is er weer 1!
Ook vandaag weer geen brief. Ik neem haast aan dat deze kwijt is en niet meer komt. Wordt dus afwachten tot mijn geboorte jaar aan de beurt is.
Je huisarts kan gewoon een nieuwe aanmelding doen. En las nu zelfs dat ze een voorbeeld brief hebben. Dus even achteraan gaan en dan moet het goed komen. Mijn ouders hebben ook nog steeds niks ontvangen.
Vooral heel veel fouten waar door mensen geen brief hebben ontvangen die wel risico zijn, mensen zonder risico wel een brief. In ieder geval in mijn omgeving 5 mensen nog geen brief ontvangen.
Mijn ervaring was helaas ook dat ik de huisarts moest aansporen om mij alsnog aan te melden. Dit had ik gedaan nog voor de brieven de deur uit zouden gaan. Dus ik snap de assistentes hier die zeggen "nee, bel ons niet we hebben het druk zat!" maar helaas is het vaak wel de enige optie voor als je dus nog geen brief hebt gehad en wel bij de griepprik groep hoort, omdat er veel fout is gegaan. Dus @anne19791980 misschien toch even terug bellen en erop aandringen dat enkel zij je kunnen helpen, door je nogmaals aan te melden.
Assistente heeft aangegeven dat ze verder niks kon doen , dat ik al aangemeld ben, en ik tot vrijdag moest afwachten. Ik denk dat ik het er bij laat. Het kost mij te veel energie en ik ben er te veel mee bezig. Vind het gewoon klote dat ik met hartfalen, ritmestoornissen geen brief heb en mn buurvrouw van 40 met hooikoorts wel.
Nee hoor, je huisarts kan gewoon zelf een nieuwe aanvraag doen. Hebben daar vorige week mail over gehad over hoe je dat als huisarts kan doen. Dat is echt weinig werk.
Hier gelukkig in de praktijk niet mee gemaakt. Wel 2 die een oproep hebben gehad en ik niet snap waarom. Maar liever dat dan iemand die hem wel moet hebben, hem niet krijgt. Ik snap ook niet waarom het zoveel fout is gegaan eigenlijk. Zo moeilijk is het niet...
Ik krijg echt exact hetzelfde te horen, zo ontzettend frusterend hè! Ze willen gewoon die moeite niet doen, waarschijnlijk doordat ze al een hele hoge werkdruk hebben. Tenminste, dat neem ik aan. Maar wij kunnen er ook niks aan doen dat die post niet komt... En het kost inderdaad zoveel energie tegen dat "nee, het kan niet, wacht maar tot vrijdag" te vechten. Zo herkenbaar.
En het is ook gewoon weinig werk. De huisartsen hebben nu een brief tot hun beschikking. Gewoon even uitprinten voor een patiënt en klaar. Is echt 1 minuutje werk.
Begrijp ik nu van jouw dat de huisartsen deze brief ook hebben en deze kunnen printen, zodat mijn man hem bij de praktijk kan ophalen???
Dus ze zouden hem zo kunnen printen?? Ze hadden het heel druk want ze gaan deze week vaccineren in de praktijk. Volgende week woensdag ben ik er toch voor een uitstrijkje dus dan ga ik het aankaarten.
Ik krijg ook te horen dat ze het heel druk hebben en dat het te veel tijd kost. Terwijl het dus maar 1 minuutje werk is. Maar als ik dat zeg, wordt dat als heel bijdehand opgevat. Ik moet maar een week wachten, krijg ik te horen... (terwijl de situatie juist heel urgent is i.v.m. medicatie die ik nodig heb en enkel na de vaccinatie kan krijgen) Het is zeker niet mogelijk om contact op te nemen met dat verzendhuis om te achterhalen of daar iets mis kan zijn gegaan?
Yep! Ik kan je net als aan een ander op het forum wel even het mailtje doorsturen dat wij hebben gehad vorige week met hoe huisartsen dat kunnen doen. Kun je die mee om hun oren slaan Kijk, natuurlijk hebben we het druk hoor, ik word ook gek van alle nutteloze vragen over de vaccinatie, die mensen gewoon zelf even op internet op kunnen zoeken. Maar dit vind ik echt anders. Er zijn wat dingen mis gegaan, er is een brief, doe niet zo moeilijk als assistente. Gisteren heb ik alleen even moeten bellen met onze beheerder van het huisartseninformatiesysteem om die brief te vinden. Maar het is echt 1 minuut werk om die voor een patiënt uit te printen. Je hebt er gewoon recht op.
Ik heb gewoon een lijst waarop ik zo kan zien wie een oproep moeten krijgen. Die heeft dat verzendhuis gekregen. Ik ga er dan vanuit dat dat goed gaat. Vraag me af of je daar zelf zo voor kunt bellen. Misschien als huisarts zijnde. Maar ja, zo ver ga ik dan ook niet, als ik dus gewoon een brief uit kan printen.