He wat vreselijk naar!! Wij zien dat overigens ook. Als het niet loopt op school krijgen we dat thuis terug te zien. De weekeinde waren niet bepaald gezellig. Wat voor hulp heb je nu buiten school gezochr?
Het goede nieuws is dat uk na de vakantie start op een voltijd hb onderwijs. Nu hopen dat het dan wat soepeler gaat, duim, duim. De stress is nu er even af, dat komt wel weer wanneer de vakantie stopt.
Hier ook echt aan het aftellen. Nog 1 week te gaan, zoon is zo moe, heeft erg last van alle drukte van de laatste weken. Naar dat het bij jullie zo is gelopen, goed dat je hulp hebt gezocht! Welke groep gaat je zoon nu heen? Hopelijk wordt dit jaar wat beter voor jullie!
Dat hopen we ook, het zal geenmwondermiddel zijn en hij zal vast tegen dingen aanlopen maar misschien krijgt hij dan in ieder geval begeleiding en nieuwe uitdagingen. Andere dingen dan alleen het standaard lesprogramma.
Hier viel de fulltime hb-groep qua onderwijs nogal tegen, maar we hebben er geen spijt van dat we de schooloverstap hebben gemaakt, gewoon omdat het fijn is om geen uitzondering te zijn in een klas, er is veel meer aansluiting, begrip enz. Sociaal gezien was dit echt een goede zet.
Fijn! Ondanks dat het fulltime HB onderwijs is toch goed op blijven letten hè. Als het een school in oost Brabant is kan ik je in een PD nog wel bijpraten over de school waar Q op zat…
Het is niet een school in die buurt. Het is vast ook niet zaligmakend maar zou fijn zijn als hij zijn plezier niet kwijt zou raken en weer enthousiast gaat worden. Of in ieder geval een blijer kind. Dus mocht je nog tips hebben waar we nog goed op moeten letten mag je zeker een pb sturen!
Afgelopen jaar heeft hij amper iets geleerd, de hele thuiswerktijd geen online les gehad, zelfs aan de basis ontbreekt het. Wat dat betreft viel het nogal tegen. De rest wil ik wel in een PB zetten i.v.m. herkenbaarheid.
Dat is wel heel apart dat zou ik inderdaad ook niet verwachten!! Welmapart dat er zelfs niet aan de basis is gewerkt. Dit klinkt als een gewone school die aan de onderkant bungelt maar wel de status heeft van hb. Uk heeft dit jaar ook niet veel van uit school geleerd maar dat was omdat het ze niet lukte. Ze probeerde het wel. Tijdens thuiswerken had hij ook echt opdrachten wat hij moest maken van pluswerk. Wel blij dat onze school aangaf dit is het en meer lukt niet. Wat we zagen op de school zag er goed uit maar goed dat is wat je in een korte tijd ziet. Het grote verschil is in ieder geval wel dat ze stil aan het werk waren en bij hem op school is het de hele tijd onrustig. Hij hoort en ziet alles dus zou het fijn zijn als het na de vakantie goed gaat. Als dit het niet is dan weet ik het ook niet maar voor nu moeten we er gewoon voor gaan.
@owly PB ivm herkenbaarheid @Olifantje1991 hij begint na de zomer aan zijn laatste jaar op de basisschool.
Even van me afschrijven: twee weken geleden een evaluatie van het arrangement van het samenwerkingsverband gehad. Voorgesteld werd om zoon niet te versnellen naar groep 6, maar om hem in groep 5 te laten (met instructies en werk van groep 6) omdat dit een groep was waar hij zich thuis voelde. Leek ons okee, we hadden toch niet verwacht dat versnellen ter sprake zou komen, maar hij scoort inderdaad heel hoog. Krijg ik vandaag de groepsindeling; alles is overhoop gegooid en er zitten nog maar drie kinderen van vorig jaar bij hem in de groep! En helaas niet zijn vriendin. Mijn slimme autistische zoon heeft met één kind aansluiting en het kon kennelijk niet geregeld worden dat zij in één klas kwamen . Ik vind het zo jammer en er is natuurlijk niks meer aan te doen, bah bah. Maar waarom dan dat verhaal van dat hij zich thuis voelde in die groep?
Wat een enorm nare situatie! Wat een raar verhaal, eerst aangeven niet versnellen en hij zit zo fijn op zijn plek en nu beginnen met alles staat op zijn kop. Hoeveel groepen 5 zijn er dan? Ik snap niet dat ze er geen rekening mee hebben gehouden dat het kind wat voor hem vertrouwd is niet bij hem in de klas zit. Wat zeggen de ouders van het meisje, niet dat zij zelf wat anders hebben aangegeven. Ik zou een email sturen naar het samenwerkingsverband. Met iemand waar je denk dat die wat meer te zeggen heeft en waar je een goed gevoel bij hebt Vragen hoe dit kan. Dan had hij net zo goed kunnen versnellen, het veilige is dan toch weg
Ja het veilige is inderdaad weg, echt rot. Mede dankzij zijn vriendin ging hij de laatste paar maanden weer zonder mopperen naar school. Ik was daar zo dankbaar voor. Er moesten vier groepen 3/4 naar drie groepen 5/6 stromen, het was kennelijk een puzzel en "bijzondere" kinderen moesten ze verdelen vanwege de zorgbelasting. Een andere reden was ook dat mijn zoon toch al zo veel individuele instructie krijgt, dat het eigenlijk niet uitmaakt in welke groep hij zit. Maar ik ben bang dat hij qua sociale vaardigheden weer terug gaat vallen. Niet versnellen was ook goed wat mij betreft, als hij maar niet twintig keer dezelfde som hoeft te doen. Dat was sowieso de afspraak, plus flink verbreding.
Ik weet alleen niet of dat iets op gaat leveren, er gaat nu toch niks meer gewijzigd worden qua groepsindeling en mijn standpunt over versnellen (voor hem dan) is eigenlijk niet gewijzigd.
Ook dan zou ik het doen, al is het maar voor het geval het negatief uitpakt, sociaal gezien dus. Mijn dochter zat vorig jaar in een vergelijkbare situatie. School was uiteindelijk gelukkig wel bereid mee te denken. Oa door al het gedoe en alle regels en beperkingen afgelopen jaar heeft de uiteindelijk beslissing nog positieve uitgepakt dan we vooraf dachten. Hadden ze er niets mee gedaan, dan had ik wel gedaan wat ik kon en waren de consequenties een gevolg van hun keuze geweest (en had ik dus ook een (nog) actievere houding verwacht bij het oplossen ervan - al had dat vermoedelijk niet meer gewerkt, dat maakte ook dat ik die situatie wilde voorkomen). Maar dat is natuurlijk een afweging die je voor jezelf ‘moet’ maken.