Ja haha dat is niet eens zo een gek idee. Een kladblokje erbij houden als ik wat verkoop en het niet diezelfde dag weg kan brengen.
In eerste instantie wilde ik het meteen vanaf het begin goed bijhouden en pakket meteen wegbrengen. Niet te doen Had ik een pakket weg gebracht en stond de volgende bestelling al weer klaar. Ik kon dagelijks op pad. Geen zin in. En veel naar frankrijk en dat mondeal real (of zoiets) zit hier 10 km verderop. Pakketdiensten zit hier verdeeld over 3 adressen. Toen besloten 2x per week te versturen. Zo ben je met alles precies op tijd qua verzenden en rij je niet steeds heen en weer. Wat ik doe: Zodra er een bericht binnen komt dat iemand betaald heeft + verzendbewijs dan print ik dat bewijs meteen uit en schrijf hun naam erop. En deze gaat op of in een verzendzakje. Ik ga dan met een stapel zakjes naar de zolder en vul zo zak voor zak met de gekochte spullen. Even op verzendbewijs kijken welke naam erbij staat en dan krijg je een lijst met foto's te zien met de artiken die ze hebben gekocht Vullen en dicht plakken. Hier geen mails voor kortingen. 3 tassen in de gang met pakketdiensten. Tas voor pakketjes die naar hoomer en dpd moeten, tas met Mondreal en evt hoomer en tas voor DHL. Tas pakken en naar het desbetreffende pakketdienst en inleveren.
Goede tactiek! Ik had van te voren nooit verwacht dat dit zo goed zou lopen. Dit is echt next level vergeleken marktplaats.
Oh en zodra ik de tasjes vul dan haal ik meteen de foto's van de verkochte items uit m'n verkoop foto's op m'n laptop/telefoon. Anders zet ik die zo meteen op marktplaats of zo terwijl hij ondertussen verkocht is
Oh en die homer verzendlabels met qr code hoef je niet te printen maar dat doe ik wel. Want anders sta ik bij die verzendtoko in m'n telefoon te zoeken naar de verzendlabel die bij dat pakket hoort. Niet handig en zeker niet wanneer je meerdere pakketten hebt.
Oh dus die homer labels mag je wel printen?! Ik had dat net dus bij het homer punt met 4 pakketjes had overal een post it met de naam opgeplakt zodat ik nog wist wie wat was maar het was niet heel handig telkens die labels erbij te zoeken.
Ja mag je gewoon printen. Maar je moet hem er dan niet helemaal op vast plakken. Gewoon met 1 stukje tape zodat je hem eraf kan halen. Ze scannen hem en daarna plakken ze er een eigen sticker op. Dus je printje gaat de vuilnisbak in. Ik vind het voor mezelf prettiger om hem uit te printen en daarna weg te gooien dan dat ik daar in de mail moet gaan spitten voor die codes..
Ohh wat een gedoe hahaha. Heb net 5 pakketjes weggebracht naar 5 verschillende verzenders. Overal positief op geplakt. Mijn doosjes zijn op. En ik ben nu in het Frans verwikkeld met iemand waar ik niks van snap ook niet met vertalen.. Iemand goed in Frans?? Weet iemand wat ze hier bedoelt? Het gaat over een blouse. Bonjour .es ce qu'elle cache les fesses ☺️svp?.merci
Volgens mij vraagt ze of de blouse de billen bedekt? Geen idee hoor, maar ik zou vragen of ze dat bedoelt en alvast opmeten hoe lang de blouse is
Kijk even bij je verzendmethode online hoelang ze het pakket bij het pickup point voor je bewaren. Zover ik uit mijn hoofd weet is het 2 weken bij DHL/DPD/UPS en 7 dagen bij PostNL.
Als ik geen printer bij de hand heb: Als ik veel dingen tegelijk verkoopt schrijf ik even snel op een kladje het gebruikersnaam, omschrijving artikel en verzendmethode. Daarna verpak ik het met het juiste verzendlabel als ik het eenmaal uitgeprint hebt. Als ik een printer gelijk heb: Print ik gelijk het label uit Schrijf op een wit stuk gebruikersnaam en artikelomschrijving op. Daarna verzamel ik alles en verpak ik het artikel in met juiste verzendlabel. Mailbox organisatie: Alle berichten waarop ik geen snel reactie van ontvang (zegge uiterlijk een dag daarna) verwijder ik. Mijn belevenis is dat als ze het graag willen dat ze of gelijk kopen of snel na bericht alsnog kopen. Twijfelaars verwijder ik Jammere is dat de mailbox geen verkoop/inkoop scheiding heeft. Moet soms echt even doornemen wat ik binnenkrijg en wat weggaat. Dan vind ik een kladblokje daarnaast wel makkelijk om het zo enigszins overzichtelijker te krijgen. Met de artikelen die ik binnenkrijg heb ik ook een kladje met de gebruikersnaam, omschrijving, verzendmethode, datum verzending en verwachtte aankomst. Dan zie ik sneller zo wanneer ik iets binnen kan krijgen.
Volgens mij of de achterzijde vd blouse over de billen gaat. Google translate is inderdaad soms lastig haha. Ik probeer altijd met zo simpel mogelijke woorden te communiceren om geen rare vertalingen te kunnen krijgen.
Haha! precies ja! heb dat ook al een keer zo gehad. Bood iemand van marktplaats erop terwijl het al verkocht was, wist dat niet meer toen hihi
Ik verwijder pas de foto's van de verkochte items als de koper heeft gezegt dat alles oke is. Probeer zelf altijd zo snel mogelijk het pakket klaar te maken. En plak er vaak een post it op ,voor wie het is
Mijn printer staat altijd paraat. Dus zodra ik iets verkoop pak ik het meteen in en plak het label erop. Anders vind ik het voor mezelf erg onoverzichtelijk.