Onlangs heb ik voor een ouder familielid een QR code op papier aangevraagd, dat ging vrij simpel. Mooi geregeld, dacht ik ... Nu is per post de mededeling gekomen dat er geen vaccinaties zijn geregistreerd en er dus geen QR code kan worden afgegeven. Samen ingelogd via DigiD om er dan één digitaal aan te maken. Zelfde verhaal. Via een andere site zijn via DigiD de gemaakte afspraken in te zien (familielid is wel degelijk 2x gevaccineerd), dus het ligt wel ergens vast. Maar nu de hamvraag, hoe krijg je nu een QR code? Al meerdere nummers geprobeerd en info gezocht op internet. Uiteindelijk bijna een half uur in de wacht gehangen bij de GGD, moest weg dus maar opgehangen. Iemand de gouden tip?
Oei wat vervelend! Ik neem aan dat je toch bij de GGD moet zijn. Op een ander moment nogmaals proberen zou ik zeggen.
Is je familielid toevallig met AstraZeneca gevaccineerd bij de huisarts? Want ik hoor dat er dan soms wat problemen zijn met de administratie?
Die afspraken kun je niet inzien met je digid geloof ik. Maar heb er zelf idd al een aantal patienten over gesproken. Dan is het gelukkig wel makkelijk op te lossen. Anders idd GGD weer bellen. Heeft die persoon wel zn vaccinatiebewijs die hij/zij heeft meegekregen wel nog?
Wat heeft die persoon aangegeven toen hij de afspraak maakte? Ik moest aangeven of de vaccinatie gegevens gedeeld mochten worden met GGD en RIVM. Geef je geen toestemming? Dan kun je volgens mij geen QR aanmaken. Misschien is dat het probleem
Collega van mijn man heeft dit ook gehad, alleen de GGD kan je dan verder helpen. Zij kunnen het, als het goed is, ergens terug vinden. Succes!
Ik heb hetzelfde gehad, van alles geprobeerd via RIVM, GGD, Corona-Check-app en Rijksoverheid en men beloofde van alles, maar er gebeurde niets. Toen ik voor de 30e keer in 5 weken tijd met 0800-1421 had gebeld en na 45 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn kreeg, m’n verhaal vertelde en in de wacht werd gezet omdat ze wat na moest vragen, werd de verbinding na 20 minuten verbroken. Zelf maar weer gebeld en de 1e die ik toen aan de lijn kreeg kreeg de volle laag van mij. Ben wel netjes gebleven, maar duidelijk verteld wat ik ervan vond. Dat heeft geholpen, binnen 2 uur kreeg ik via de mail een beveiligde link waarmee ik mijn QR-code op kon halen in de app (en ook uit kon printen). Dus blijven bellen en hopen dat je de juiste medewerker aan de telefoon krijgt die een spoedprocedure op kan starten.
Nee je geeft alleen toestemming om te delen met rivm en de huisarts. Ggd regelt de vaccinaties dus ook de primaire registratie welk vaccin ze aan wie hebben gegeven. Als je dat niet wilt wordt dat verder met niemand gedeeld.
Een soortgelijk verhaal ken ik ook van iemand en na tig keer bellen lukte het de avond voor de laatste persconferentie wel na 4x doorverbonden te zijn. Paar uur later ook een mail waarmee het lukte. Ik hoorde wel van iemand die via de GGZ is gevaccineerd in een instelling, dat ze al een paar weken ermee bezig zijn, maar dat er waarschijnlijk met de registratie ook wat mis is waardoor ze die qr nog niet krijgt. Er waren er daar meer op de afdeling met dat probleem.
Thanks voor jullie voor jullie reacties! Ik probeer alle vragen hier even te beantwoorden. @Mapje familielid is gevaccineerd met Pfizer bij een GGD locatie @Liekje81 die bewijzen zijn er nog ja @Zxcvb ik heb de afspraken destijds niet gemaakt, maar degene die dat gedaan heeft noemde toen nog wel "alles maar doorgeven" dus ik ging er van uit dat dat ook zo is, maar kan maar zo anders zijn natuurlijk, dat het daar aan ligt @Magnolia29 ik had 0800-5090 gebeld, die kwam ik ergens tegen dat je daar terecht kon als het niet lukte. Hebben jullie dat nummer ook gebekd of een ander nummer? Edit: zie nu staan "collega van je man", dan hebben jullie dus niet gebeld Het wordt in elk geval weer een rondje bellen als ik jullie reacties zo lees ...
Familielid heeft geen app en ook geen device om een app op te installeren, zou dan toch ook wel kunnen?
Dan moet je er 1 per post kunnen krijgen, maar als het probleem bij de registratie ligt zal dat eerst opgelost moeten worden lijkt mij.
Hier is de 1e ook nog steeds niet geregistreerd. Nu 2 weken geleden. Straks ook maar eens een rondje bellen Succes ermee
Vriendin heeft deze gebeld nadat ze wel internationale qr kreeg maar de nederlandse niet. En binnen 5 min was het opgelost mdat ze 3 maanden heeft gebeld met andere nummers
In de app komt te staan dat er niets is. En ook op coronatest.nl staat niets. Nu staat er sinds vanmiddag wel een afgeronde afspraak, maar met verkeerde datum.