Maar een app op de telefoon is toch helemaal niet handig voor deze mensen? Als iemand (en dan degene die ook alle andere zaken regelt) een papieren bewijs voor ze maakt en uitprint, is het toch in 1x klaar? Ik heb deze begin juli gemaakt voor zowel ouders als schoonouders, in hun portemonnee gestopt en klaar. Mochten ze het ooit ergens moeten laten zien, is het een kwestie van papiertje uit de tas halen.
Dat doet haar baas dus niet zelf maar laat zijn personeel daar voor opdraaien. Ik zou dan tegen mijn baas zeggen rot lekker op en los het zelf lekker op
Dus net als dat jouw baas jou er voor op liet draaien om patiënten die binnen kwamen erop te wijzen dat ze een mondkapje op moesten doen. Je doet hier nu of je zo’n grote mond hebt, maar je doet ook maar gewoon wat je opgedragen wordt. Net als dat je hier verkondigde dat je niet aan de onzin van nu mee zou werken, je niet met je telefoon zou gaan zwaaien om ergens binnen te mogen en je dan wel wat bij een kraampje zou kopen. Maar toch zeg je, nu het eenmaal zover is, wat anders en zwaai je net zo hard met je telefoon als een ander. Waarom dan een ander zo aanvallen op wat ze doet, in opdracht van haar baas?
Natuurlijk en wij zouden onze ouders ook helpen om het op papier uit te printen indien nodig. Nu is het bij ons zo dat ze er best mee kunnen omgaan als die app maar eenmaal op de telefoon staat. Maar het ging erover dat er helaas ook een groep eenzame ouderen is die deze hulp niet hebben. En waarom zouden die dan heel moeilijk moeten gaan doen om zo'n QR-code op papier te bemachtigen, waarvan ze waarschijnlijk echt geen idee hoe ze dat moeten doen terwijl ze bij de vaccinatie een mooi vaccinatiebewijs van RIVM/Rijksoverheid hebben gekregen? En natuurlijk, dat is niet 100% waterdicht, dat zou je kunnen namaken. Maar hé, verwacht je nou echt dat die eenzame oudere van 85 die ook eens een kopje koffie buiten de deur wil gaan drinken, de connecties heeft om een nagemaakt vaccinatiebewijs te bemachtigen? Nee, die zijn gewoon gevaccineerd en daarom hebben ze dat bewijs. Hadden ze connecties, dan hadden ze waarschijnlijk ook wel een QR-code op papier.
Ja en ben je daar jaloers op ofzo dat ik wel mijn telefoon kan laten zien mocht het nodig zijn? Misschien bij jezelf eens ten rade gaan waar je frustratie vandaan komt want opvallend is het wel. Je haalt er allerlei dingen bij die helemaal niet relevant zijn. Het ging erover dat ik het gek vindt dat een ouder iemand binnen een gezelschap toegang wordt ontzegd omdat ze geen telefoon heeft of een geprint exemplaar. Ik ben van mening dat je best eens iets door de vingers kan zien en naar de situatie op dat moment kan kijken hoe er mee om te gaan en niet enkel halsstarrig blijven hangen in iets wat je van bovenaf wordt ingefluisterd. Ik ben van mening dat wanneer je een goede verhouding heb met je werkgever en jij laat eens iemand binnen die op dat moment geen bewijs heeft en je ziet een confrontatie aankomen dat er dan echt wel begrip is wanneer jij op dat moment die keuze maakt. Ik geef mensen ook vaak genoeg het voordeel van de twijfel en dan gaat het ook weleens niet via de regeltjes en dat is dan maar even zo maar het maakt het wel allemaal net iets makkelijker en is er ook geen man overboord en heeft zeker geen vreselijke onoverkomelijke gevolgen.
Mijn moeder kon een speciaal nummer bij de gemeente bellen en die regelen het dan voor je. Ze heeft hem nu op papier toegestuurd gekregen. Ze heeft geen smartphone en ook geen digiD en doet haar overschrijvingen nog via een acceptgiro
En ik denk dan ook dat verreweg de meeste restaurants waar zo iemand ern bakkie komt doen dat papiertje gewoon zal accepteren. Ik zou het heel raar vinden als ze dat niet doen. Dat het niet geaccepteerd wordt bij de ingang van ern evenement waar vooral de jeugd op af komt, die daar digitaal kaartjes voor hebben gekocht, wrlke ze op hun smartphone bij de ingang laten zien. Dat is ern ander verhaal. Hoewel je daar ook met het verhaal dat door technische problemen de qr niet werkt zou kunnen proberen icm papiertje van de ggd. Mijn moeder kreeg het ook niet voor elkaar. Dus ik heb geregeld dat de spp op haar telefoon staat. Het lukte haar zelf de code aan te maken. Maar vervolgens bij het restaurant kon ze de app niet meer vinden Heb t icoontje op haar startscherm gezet. Nu kan ze ook alleen ergens heen. Maar voor de zekerheid heeft ze het papier van de ggd ook maar in haar tas gestopt Je kan heel moeilijk denken. En dommigheid mensen doen ook moeilijk. Maar de meeste horeca-mensen zijn gewoon redelijke wezens en servicegericht. En blij met klanten.
Het ging mij vooral om je aanval naar die persoon toe. Waarom je het dan nu terugkaatst op mij snap ik dan weer niet? Als ik jaloers zou zijn, had ik ik natuurlijk allang een prik gehaald, zoveel moeite is dat voor mij niet geweest Jij valt iemand aan om haar doen, terwijl je zelf dus precies hetzelfde doet. Je zou dat ook gewoon toe kunnen geven, want ik verzin dit niet, maar haal het allemaal letterlijk hier uit dit topic.
Misschien moet je je eigen berichten hierover dan eens teruglezen. Mensen vallen niet over het stukje dat ik nu dikgedrukt heb. Misschien is niet iedereen het ermee eens, dat is wat anders. Maar ik geloof niet dat iemand enige boosheid, frustratie of irritatie voelt vanwege deze mening. Wèl bij je zeer aanvallende teksten zoals: Alsof het je eigen schuld is als je klappen krijgt of erger. 'Had jij je maar niet aan de wet moeten houden'. Omgekeerde wereld! Zeer suggestief verhaal. Alsof de medewerkers van de horeca gekozen hebben voor deze rijen. Ook nogmaals een sneer dat je verkeerd bezig bent als je je aan de wet houdt, want dan ben je maar een braverik. En oh ja: het is allemaal de schuld van de baas. Terwijl die óók deze regels niet verzonnen heeft! Nog een stapje verder: kennelijk zouden mensen zelfs maar ontslag moeten nemen als hun baas ze vraagt zich aan de wet te houden. (Hmmm, snap nu ineens waar die mensen die steeds demonstreren de tijd vandaan halen...) En dan durf je ook nog te zeggen dat andere mensen eens moeten kijken waar hun frustratie vandaan komt. Als je nou je eigen berichten zo onder elkaar ziet, zie je dan zelf niet hoeveel frustratie daar vanaf spuit? Dàt is hetgeen waar mensen over vallen. Niet de (voor velen begrijpelijke) mening 'ga wat flexibel om met die ouderen', maar om je zéér aanvallende reacties daarna en de gefrustreerde toon die je daarbij gebruikt.
Was niet de bedoeling om een hele discussie uit te lokken met m’n verhaal over de ouderen man. Er was geen rij, en de jongen van de check staat buiten de horeca, dus er kon niet met broodjes worden gegooid. Zowel de jongen als de meneer bleven heel vriendelijk. Het was gewoon vervelend voor beide, want de app werkte niet. Ik weet ook niet hoe het is afgelopen nadat er een manager werd geroepen want toen was ik al weg uit die hoek van de winkel.
We hoeven toch helemaal nergens uit te komen? Ik spreek je aan op je manier van reageren op bepaalde personen en je eigen doen en laten wat je te kennen geeft hier. Deze reactie zegt voor mij wel genoeg eerlijk gezegd..
Dus als je pfizer hebt gehad (zie topic zwanger na pfizer) dan moet je filmpjes kijken van Engel. Compenseert het effect van het vaccin weer
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5259537/griepprik-kinderen-belasting-zorg-epidemie Sorry hoor maar waar gaat dit heen En dan vooral onderstaand stuk: weer voor de ouderen en de kinderen zelf bouwen op deze manier geen enkele weerstand meer op. Ik mag hopen dat ze inzien dat dit echt te ver gaat.
Nou daar trek ik denk ik ook wel de grens hoor. Corona is 1 ding, maar de griep speelt al jaren en dat is nooit nodig geweest. Pff. Het houdt gewoon niet op, echt om moedeloos van te worden.
Was te verwachten. Hopelijk gaat dit ze niet lukken, maar ik ben bang dat veel ouders hierin gewoon meegetrokken worden.