Ik ben net een maand overgestapt en krijg alweer met een faillissement te maken. Dit is niet te geloven. Maar ik heb nog geen email ontvangen.
Dus wel of niet terugboeken? Ik verwacht zeker 400 euro terug te moeten krijgen vanwege de zonnepanelen + dat ze het tarief van het contract bij Eneco waarschijnlijk niet meer gaan nakomen.
Hier net zo, al zitten wij er nog maar een maand bij. Wij hebben het wel gestorneerd, hebben al eerder meegemaakt dat de leverancier failliet ging, en de 400 euro die we nog terug zouden krijgen konden we naar fluiten. Wel echt kloten, want maandbedrag was van 125 naar 166 gegaan, en gaat nu naar 290 euro per maand! Moeten dus ook nog uitvogelen wat we vanaf 1 december gaan doen..
Ik weet niet of het je echt in de problemen kan brengen? Ik bedoel.. ik moet gewoon het contract betalen, maar hun hebben teveel geld gekregen. Dus ben ik echt zo fout als ik het geld terug boek en netjes terug stort als ik mijn tegoed wel terug krijg?
Misschien een domme vraag, maar stel dat ik het terug wil boeken, hoe doe ik dat dan? Ik heb nog nooit iets terug geboekt.
https://www.ad.nl/economie/klanten-welkom-energie-voelen-zich-dubbel-gepakt-welkomstpremie-kwijt-en-twee-keer-zoveel-betalen~aa571526/
Aan de andere kant, gedurende de zomermaanden betaal je al vooruit voor de winter. De echte stookmaanden heb je nog niet gehad. Ik werk met data voor een energieleverancier en die berekend tarieven wel op basis van bijv. weerinformatie/trends/voorspellingen. Dus het kan zomaar zijn dat ze vooruit de calculatie al hebben gemaakt en bedachten dat ze dat niet gingen redden. Niet als "we hebben nu een schuld" maar "als we niks doen hebben we een heeeeele zware schuld". Ik zou er niet op rekenen dat je geld terugkrijgt maar allicht is er nog een optie.
Storneren geloof op je transactie gaan staan en dan kan je optie storneren aanklikken. Kan zijn dat t niet terugkomt, vaak worden bankrekeningen bevroren bij faillissement, communicatie naar buiten is doorgaans de allerlaatste stap.
Lucky you! Wij wisselen nooit van energiemaatschappij dus zitten al jaren bij eneco. Ik herken de mega tarieven en voorschotten overigens nog niet terwijl we per 1 november nieuwe tarieven kregen, ivm aflopen contract. Mja, allicht dat hormonen me op t moment in de weg zitten, we gaan t wel meemaken. Kachel staat in elk geval wat lager ingeregeld op zn programma.
Zelfde schuitje hier. Afgelopen afschrijving heb ik gestorneerd en de incasso stop gezet. We zitten er pas drie maanden en hebben veel zonnepanelen. Kon dus al in de overzichten zien dat we over die maanden geld van hun kregen. Heb ze een mail gestuurd wat ik heb gedaan en waarom. En dat ik op de eindafrekening wacht om alles recht te trekken.
Pas wel op met storneren. Reken erop dat je een deurwaarder achter je aankrijgt met potentieel nog hogere kosten. Al het geld wat overblijft bij een faillissement wordt natuurlijk eerlijk verdeeld en niet toevallig aan de ene alles omdat die gestorneerd heeft en de ander niks omdat die dat niet heeft gedaan. En sowieso staat de belastingdienst vooraan in de rij. dat storneren heeft waarschijnlijk geen enkele zin. Maar ja, proberen kan altijd.
https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/ik-heb-een-probleem/energiebedrijf-failliet Allicht is deze nog handig
Heb de mail ook gekregen. Hier neemt Eneco het 1 nov over. Iemand zei me laatst al, pas op met zo’n klein bedrijf, die gaan nu failliet.
Even heel iets anders, ik lees nergens dat het bedrijf failliet is. De leveringsvergunning is ingetrokken omdat ze niet meer aan hun toekomstige verplichtingen kunnen voldoen, maar ze kunnen nu schijnbaar nog wel aan hun verplichtingen voldoen. Dus de kans dat je een eindafrekening krijgt schat ik best hoog in.
Maar in het artikel staat wel dat klanten niet zeker zijn of ze hun te veel betaalde geld terug zullen krijgen. Beetje pech dus Wij zaten ook bij deze maatschappij en hadden het bedrag waarschijnlijk ook wat te hoog ingeschat. Dat had man gedaan, omdat we vorig jaar best wat bij moesten betalen. Toen waren de kinderen natuurlijk meer thuis door de schoolsluiting. Dat dacht hij nu voor te zijn. We wachten maar af, meer kunnen we niet doen ben ik bang...
Klopt ,nu de vergunning is ingetrokken gaan ze de balans (eindafrekeningen) opmaken en op basis daarvan word uitstel van betaling aangevraagd of faillissement maar of dat ervoor zorgt dat je geld terug krijgt is nog onduidelijk.Eneco moet ook nog bekijken of ze de contracten voor hetzelfde tarief over kunnen nemen (waarschijnlijk niet) en wat de klanten dan gaan betalen. Eindafrekening Wie nog geld tegoed heeft van Welkom Energie, bijvoorbeeld een welkomstbonus of omdat er een hoog termijnbedrag vooruit is betaald, ziet dit geld mogelijk niet terug. Op dit moment heeft Welkom Energie nog geen surseance van betaling en/of faillissement aangevraagd. Zolang dat niet gebeurt moeten klanten teveel betaald geld gewoon terugkrijgen. ,,Welkom Energie gaat nu eindafrekeningen maken. Dan wordt duidelijk hoeveel geld klanten nog tegoed hebben of moeten betalen”, laat ACM-woordvoerder Tjitte Mastenbroek weten. Mocht Welkom Energie dan niet aan zijn financiële verplichtingen kunnen voldoen, zal uitstel van betaling en faillissement volgen. In dat geval lijken consumenten definitief gedupeerd.