Ja die is niet heel duidelijk. Maar met het been schopt de bal heb je eerst dus het streepje (been) en dan pas de bal. Dus de b is eerst het streepje.
Voor de d en de b ken ik dan weer het ezelsbruggetje van de 'dikke billen' Als je db naast elkaar schrijft dan zijn de rondjes de billen en waar het streepje zit, zit de bilnaad bd kan niet, want er zitten geen twee bilnaden aan de buitenkant
Mijn zoon van 6 leest (semi) wetenschappelijke boeken over de ruimte en zelfs hij gooit de b en de d nog regelmatig door elkaar Zou er alert op blijven maar er nog niet te angstig voor zijn. En anders de IB'er eens vragen om er naar te kijken, die heeft er hopelijk wel verstand van
Vaak ook goed door kinderen te onthouden. Want alleen al het woord billen zorgt op die leeftijd vaak nog voor heel veel gegiechel. Juist omdat het voor hen een "gek" woord is vergeten ze het niet gauw.
Dyslexie zegt ook niks over bv intelligentie, mijn dochter in groep 4 leest alles wat los en vast zit (nu bv Harry Potter), maar tóch is er een vermoeden van dyslexie doordat ze klanken verwisselt (de b en d, maar ook de p en q - ze kan pop dus lezen als dop of bob of bod etc, daarnaast blijven sommige klanken moeilijk - maar intern lezen lijkt wel vlotter te gaan). Qua intelligentie is ze dus toe aan boeken anders dan ‘kip legt een ei. het ei is wit.’ zeg maar, maar haar mogelijke dyslexie zit haar wel in de weg.
Ahh top het bijbehorende plaatje gevonden zie ik (was ik vergeten te zeggen dat die bestaat)! Moet vast goed komen. Die olifantenbillen gaan vast niet gauw uit jullie meiden hun geheugen
Dit inderdaad. Het staat volkomen los van intelligentie! Wat je schrijft over de boeken herken ik ook. Best lastig.