ik haat dekbeddiscounter. Want er komt gewoon geen dekbed. En geen service. Maar wel reclame, uiteraard.
Er wordt vaak geld afgehaald bij sommige toerismebedrijven / hotels bij boekingen en oplichters die boekten met een gestolen kaart/nummer proberen dan via annulatie dat geld te krijgen. Hebben wij helaas een aantal keer meegemaakt. Heel vervelend voor de opgelichte, want als hotel of bedrijf heb je echt geen zicht of bewijs op dit soort procedures.
Wij waren als hotel trouwens keihard opgelicht door deze dame in de link. Ze heeft voor zeker 2000 euro bij ons gebruikt en kwam telkens met valse betaalbewijzen en smoesjes. Het ergste is dat ik haar ingecheckt heb en het totaal niet doorhad, terwijl ik echt altijd heel alert was. We hadden haar creditcard niet gekregen en niet kunnen checken omdat ze door de mazen van het net glipte bij onze controle. En bij aankomst begon ze vanalles op mijn balie te leggen van eten want ze was van een catering bedrijf en ik werd zo overweldigd dat ik het echt niet door had. Heel geslepen vrouwtje. Bleek ze dus bij meerdere hotels en bedrijven dit gedaan te hebben. https://www.pzc.nl/gent/75-slachtoffers-willen-geld-terug-van-meesteroplichtster-elisabeth-c~a76d88ce/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Wij werken niet met online betalen maar met eerst een emailbevestiging met contracten en facturen en dan een bankoverboeking in termijnen. Het gaat namelijk om grotere bedragen en dat staat er vooraf ook heel duidelijk aangegeven. Dus betalingen via opgelichte mensen doen dat kan het ook niet zijn. Het is me echt een raadsel maar we moeten het er maar mee doen
ja echt! Ik heb daar eens wat besteld en dat kwam nooit aan. Ik heb het via Mollie op kunnen lossen. Daar kun je inloggen, de betaalcode invullen en dan gaan zij er voor je achteraan. En via die weg gelukkig het geld terug gekregen.
Huh hier kijk ik oprecht verbaasd om want wij hebben echt al heel vaak daar wat besteld. Laatst ook een 4 seizoenen dekbed en die was de volgende dag al binnen.
Ja. We hebben er over gepraat en ik heb aangegeven dat het qua geld goed zit. Geld zit niet in de weg. Wat me dwars zat was liegen en draaien omtrent het betalen.
Ik had ook lichte twijfel hoor, ik had er nog nooit van gehoord! Toen ben ik gaan googelen en las ik ergens het woord ‘phising’ en toen heb ik het gesprek direct weggeklikt en geblokkeerd.
Zo doen ze het op het werk van mijn partner ook.. Gaat dan wel om een miljardenbedrijf in beleggingen. Ze huren speciaal bedrijven in die gaan proberen te hacken en of werknemers in die mailtjes trappen. Geloof dat 90% ongeveer op de link heeft geklikt.