Ikea Matras - garantie

Discussie in 'De lounge' gestart door nelta, 24 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ha allen,


    Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie bij Ikea?
    Ons matras is nu 3.5 jaar oud en er zit een flinke deuk in sinds kort en dat zou volgens de garantie voorwaarden onder de garantie vallen.
    Maar hoe pakken we dat aan. Ikea is telefonisch niet te bereiken, voor zover ik kan vinden op de site.
    We kunnen we met het matras erheen, maar hebben geen reserve matras en ik weet niet of we gelijk een nieuwe mee krijgen (die waarschijnlijk ook eerst 72 uur in vorm moet komen, voordat je erop kun slapen.
    Hoe zouden we dit aan moeten pakken?
     
  2. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Wij hebben jaar of 7 geleden aanspraak op de garantie gemaakt. Ik heb dat toen via de mail gedaan. Je moet even hele goede foto's maken, waar je duidelijk de deuk ziet. En kijken of je de kassabon nog hebt.
    Wij hebben toen nieuwe matrassen mogen uitzoeken.
     
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Wij hadden dat vorig jaar, matras van 1 jaar oud met een gigantische deuk erin. Terwijl wij allebei niet zwaar waren (als het nou aan het eind van mijn zwangerschap was, dan had ik het begrepen #walvis :rolleyes:).

    Wij hadden ook gemaild met foto’s en konden gewoon een nieuw matras uitkiezen. Die is nu nog prima :thumup:
     
  4. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.377
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Het nummer van de klantenservice is 050-711 12 67 (van de website geplukt).
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Thx.
    Ik ga denk eerst maar een foto mailen.
     
    Suzy85 vindt dit leuk.
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat dus. Er zit ineens een forse deuk in. Volgens de voorwaarden zou dat idd garantie zijn.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    22.421
    10.349
    113
    Je zou een plank kunnen leggen op het matras. Dan zie je hoe dikke kuil het is.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat gaan we inderdaad doen. En dan kunnen we met de foto's langs de klantenservice.
     
    owly vindt dit leuk.
  9. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Jip....mijn zus en schoonbroer hadden ook zo'n kuil na 3 jaar. Viel ook onder garantie. IKEA is voor hun niet heel ver rijden. Dus ze waren langs gegaan met foto's. Week later met de matrassen. Deze konden ze meteen omruilen. Prima service. Met de huidige matrassen zijn ze wel tevreden
     
  10. Vergeten

    Vergeten Fanatiek lid

    1 dec 2019
    1.016
    1.753
    113
    Vrouw
    Vorig jaar bij mijn ouders online contact opgenomen, moesten foto's sturen van de deuk met plank erop. Daarna een mailtje dat we een andere matras konden uitkiezen (wel zelfde maat) en bij levering van nieuwe matras (was niet meer op voorraad in onze filiaal),hebben ze de oude meegenomen.
     
  11. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Idd plank erop en meetlat erbij zodat zichtbaar is hoe diep de kuil is.

    qua formaat konden wij gewoon een ander formaat kiezen, ipv een tweepersoons hebben we 2x een eenpersoons gehaald.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heb idd zonder gedoe mn geld m/tegoedbon teruggehad en we nemen nu gelijk een nieuw matras mee.
     

Deel Deze Pagina