Benieuwd naar jullie typische werkgerelateerde ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Milkyway7, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Mijn ergernissen:
    - bedrijven die niet beginnen met laden/lossen op de tijd die ze zeggen.
    - vanaf de wal brullen alsof we honden zijn ipv naar de deur te lopen
    - jachten en bootjes die denken dat ze alleen op het water zijn
    - steeds minder plekken om met het schip fatsoenlijk te liggen en/of aan wal te kunnen
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    16.392
    21.775
    113
    #82 citroenrasp, 30 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2022
    Ik denk ook dat vrouwen vaak bang zijn om als aansteller weggezet te worden. Ik kreeg ook wel eens een opmerking in die trant van m'n gynaecoloog (ging alleen over harde buiken), met de mededeling dat ik dat in het informatiefoldertje had kunnen lezen. Alleen had ik nooit dat informatiefoldertje gekregen van ze :rolleyes: Ik weet dat het voor verloskundigen en gynaecologen lopendebandwerk is, alleen voor mij was het gewoon nooit duidelijk wanneer wel/juist niet aan de bel te trekken. En als je dan zoals ik wordt afgebrand op het feit dat je je aanstelt (ondanks eerdere vroeggeboorte en risicozwangerschap) dan bel je niet zo snel meer. En als je vervolgens te laat/laks met iets bent is het ook weer niet goed... Als patiënt vond ik dat dus erg lastig.
     
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Maar bij koorts alleen, terwijl je er verder niet erg ziek van bent, hoef je ook niet gelijk antibiotica. (Tenzij je een bijzondere voorgeschiedenis hebt) Je kan een oorontsteking in het algemeen best even aanzien de eerste dagen.
     
    Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mijn baan als hondentrimster is meestal leuk. Ik doe het ook met veel plezier maar soms heb je er die ene klant tussen zitten die je kunt missen als kiespijn. En met 18 jaar ervaring met honden met een lange vacht weet ik echt wel hoe het werkt.

    - Klanten die beweren dat ze fifi de dag ervoor nog helemaal geborsteld hebben wat duidelijk niet het geval is.
    - Klanten die beweren dat de hond in de klit zit omdat ik niet eerder plek voor ze had. (omdat er andere klanten ingepland staan)
    - Klanten die de hond niet opvoeden en trainen in het borstelen waardoor de hond een enorme lastpak is en dan geïrriteerd zijn dat het resultaat er minder mooi uitziet. Ja Bep, als jou hond mij constant wilt bijten en ik amper iets aan kan raken maakt dat het werk er niet makkelijker op he.
    - Klanten die onrealistische verwachtingen hebben en dan nog geïrriteerd zijn als je zegt dat iets gewoon niet gaat. Van een klittenbaal is nu eenmaal niets moois te maken. Ron Jeremy veranderd ook niet ineens in Vin Diesel.


    Gelukkig heb ik een heleboel super lieve klanten en mensen die wel snappen hoe het werkt.
     
    Gewooniemand en Zeebra vinden dit leuk.
  5. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Momenteel geef ik leiding aan een Klantenservice team van een energieleverancier, waar ik ooit zelf zelf de Klantenservice medewerker was. Toen ik nog de medewerker was, ergerde ik me aan “domme” klanten. En dat klinkt heel gemeen maar soms had je de hele dag klanten aan de lijn die deden alsof ze van niks wisten terwijl ze bij elk telefoontje “ja” zeggen en overstappen van leverancier naar leverancier. Stop gewoon een keer met ja zeggen! :roflmao:
    M.u.v. oude/kwetsbare mensen trouwens, daar heb ik een zwak voor en vind ik zo sneu!
     
  6. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Onderwijsassistentes die aangenomen zijn om de werkdruk te verlichten. Binnenkomen en roepen dat ze zich vervelen. Je vraagt of ze je willen helpen en dan zeggen ze ‘nee sorry, daar heb ik geen zin in’.

    Collega’s die al jaren in een hogere schaal zitten, maar het werk niet doen waarvoor ze betaald krijgen.

    Collega’s die doen alsof ze zo hard werken, maar vervolgens altijd in de personeelskamer zitten en rondhangen.

    Leerlingen die geen respect hebben en je gewoon recht in je gezicht uitschelden.
     
    Zeebra en Maslov vinden dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home

    Ehm dat is dan toch gewoon werkweigering?
    Ik zou zoiets niet meer vragen maar gewoon mededelen
     
    Gewooniemand, hummeltje5, Zeebra en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dat doe ik voortaan ook:o: was een keer en nooit meer dat ik het zo vriendelijk vroeg :roflmao:
     
    Nic1976 en Anna009 vinden dit leuk.
  9. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Aanvulling:
    Vergaderingen die niet op de vaste middag gepland worden, maar op mijn vrije (mid)dag.

    Ouderavonden die op je vrije dag zijn gepland, terwijl je net een afspraak hebt gemaakt bij het ziekenhuis… want er wordt verwacht dat je dat op je vrije dag doet :o:
     
  10. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    - Dat ik op verschillende locaties moet zitten en bijna overal alleen zit. Dat ik daar ook weinig spullen kwijt kan omdat we de kast met veel collega's delen.
    - Dat mijn kamer gereserveerd wordt en er soms toch anderen in zitten.
    - dat het de bedoeling is dat er meer gedaan wordt in de tijd en dat er tegelijkertijd bedacht is dat we dingen als vakantie zelf wel in ons rooster kunnen verwerken en ik gewoon heel veel tijd kwijt ben aan administratie.
    - dat in de geestelijke gezondheidszorg er zo weinig mogelijkheden zijn voor mensen met echt ernstige problemen.
    - dat ik mijn takenpakket goed heb afgesproken, maar er continue verzoeken of opdrachten komen om dat weer te veranderen.
    - dat ik vaak toch weer te hard ga rennen en te veel oppak en totaal uitgeput raak.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Toen ik nog werkte als schoonmaakster.
    Andere collega’s die de opmerking maken: laat maar liggen, dat maakt de schoonmaakster wel schoon of ruimt de schoonmaakster wel op.
    o_O
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Huh maar zeiden jouw collega-schoonmaaksters dat dan over de andere schooonmaaksters?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Yoshi83

    Yoshi83 Actief lid

    8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    -Mensen die bellen voor een afspraak en dan nog de agenda of pen en papier moeten gaan zoeken.

    -Iedereen wil dezelfde dag geholpen worden. En een grote mond als het verder in de week wordt. Wij hebben het druk. Wat nodig is wordt dezelfde dag gezien, anders is het even geduld hebben.

    -Collega's die enorm in de stress schieten bij drukte. Het is ALTIJD enorm druk. Wen eraan of laat je omscholen.

    -Na 15 jaar in nederland wonen nog steeds geen enkel woord nederlands spreken. Het hoeft echt niet vloeiend maar een beetje is toch wel handig. En anders neem iemand mee om te tolken.

    Ik werk in een huisartsenpraktijk.
     
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik werk in een soort speeltuin, lijkt wat op Ballorig enzo. Gasten kunnen een soort abonnement/strippenkaart nemen. Daarvoor krijgen ze een pas die je heel makkelijk kan scannen en dat zorgt ervoor dat je snel door kan lopen.
    De ergernis: Mensen die aan de balie komen zonder pas en dan boos zijn de ze administratiekosten moeten betalen. Jullie kunnen het toch gewoon opzoeken?
    Ja dat kan, maar probleem was dat driekwart van de mensen de pas niet mee nam want wij zoeken het toch wel op. Weten ze niet meer op welke naam de pas staat. Dan kan je lang zoeken in de computer. En dan vervolgens klagen dat ze zo lang in de rij staan.
    Die pas kreeg je niet voor niets!

    En scheldende mensen aan de balie. Als je een klacht hebt dan willen we je graag te woord staan en naar een oplossing zoeken of uitleggen waarom iets werk zoals het werkt. Maar we lopen geen stap harder wanneer je godverdomme gilt en je roept dat wij mensen met een normaal verstand achter de balie neer moeten zetten. Echt, dan stik je er wat mij betreft ook maar in. Ze roepen vaak ook dat ze niet weer komen. Nou, graag zelfs.
     
  15. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    hahaha ik moet stiekem heel erg lachen om je post :roflmao::roflmao:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    nee ik werkte bij bedrijven, scholen, dagcentra’s etc
    En als laatste op een woonvoorziening.
    De mensen die daar werkte zeiden dat dan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Je hebt ook kwaadaardige partijen op de markt he. Die omzetten zonder toestemming. Hebben wij ook een keer gehad. Man had alleen ja gezegd tegen het sturen van informatie. Krijgen we vervolgens een mailtje met fijn dat u wil overstappen. Ho even vriend, dat is niet de afspraak. Heel duidelijk geschreven dat we dus NIETS hadden afgesproken. Uitdrukkelijk verbod om ook maar iets in gang te zetten. Volgende mailtje: welkom als klant bij E, dan en dan wordt u overgezet. Heel kwaad mailtje en nog wel meer, maar geen enkele reactie van de "tussenpersoon", alleen bevestigingen vanuit de maatschappij.
    Het was allemaal makkelijk terug te draaien, maar blijkbaar zijn al je gegevens als energieconsument, inclusief rekeningnummer en verbruiksgegevens, gewoon voor Jan en alleman verkrijgbaar. Dat wordt ergens centraal opgeslagen begrepen we, en of het nou een lek is of gewoon te koop is werd me niet helemaal duidelijk.
    Dat bedrijfje was niet belbaar, vage website.
    We hebben nog wel een klacht ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens en onze energiemaatschappij.
     
    Gewooniemand, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik sta de hele dag alleen op een woning met dementerende (7) samen met een assistent die helpt met de was/huishouden, eten koken en cliënten helpen met eten. Gewoon mijn 2e paar ogen als ik in de zorg zit.

    Ik help altijd overal in mee naast de zorg (bedden opmaken, wasmachines aanzetten, cliënten helpen met eten). Ik zit geen moment van de dag stil en neem mijn pauze pas als alles klaar is (vaak pas tegen 13.00). Op een dag had ik een assistent van een andere woning en een nieuwe collega die ingewerkt moest worden. Toen alles klaar was gevraagd of ze het goed vond dat wij samen wat gingen eten. Dit was prima. Gezegd dat ik 1 ruimte verderop zit en als er iets is ze me kon bellen/ophalen. Dit heeft ze niet gedaan ;) De dag erna krijg ik ineens commentaar van mijn collega dat het niet netjes is dat ik haar alleen heb gelaten en wij met z'n 2en zijn gaan eten. Dat de assistent het veels te druk en chaotisch vond. (De assistent stond toen mijn collega mij hierop aansprak in de keuken en hoorde alles). Pas toen mijn collega weg was zei de assistent dat ze het niet oké vond de dag ervoor en dat ze dat deze avond graag anders zou zien. Ze had gister niks hierover gezegd want ze moest even een dag hierover nadenken.

    Nou echt ik was woedend.:roflmao: Wat bezield je om over mij te gaan klagen tegen een andere collega, terwijl je zelf alles oké vond en mij had kunnen ophalen. Daarbij, werke we die dag erna weer samen. Had me dan even gezegd waar je mee zat. Ik heb die dag geloof ik weinig woorden meer gewisseld met haar.:|
     
    Gewooniemand, Zeebra en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  19. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat weet ik als geen ander. Daar waarschuwde ik klanten zelfs wel eens voor want wij willen ook niet zo aan onze klanten komen. Maar je prikt snel door de mensen heen die gewoon keer op keer echt niet opletten.
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    En waar ik me ook aan irriteer;

    Ik ruil met iedereen als ik kan, maar wanneer ik een dienst wil ruilen kan/wil niemand. Daar ben ik dus ook klaar mee.:rolleyes:
     
    GossipGirlxoxo en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina