Als ik in Teams sta op 'niet storen' en mensen bellen me op mijn mobiel 'ja er stond niet storen dus ik dacht, ik bel je op deze manier even..' (Ik neem dan wel op want ja, straks is er nood ofzo)..
O mijn man zijn ergenis (ik vind het zelfs best asociaal) Wanneer sales medewerkers in het weekend door hun klanten gebeld worden dat ze met een geblokkeerde tankpas staan (niet betaald dus) dan zoeken ze mijn man op fb op om hem daarover een prive bericht te doen. Dat hij de passen vrij moet geven dus (ze hebben zn mobiele nummer met reden niet).
Als ik een telefoondienst heb en mensen dan hun naam niet noemen. Ik vind dat eigenlijk heel erg onbeschoft.
Studenten die vastgeplakt zitten aan hun telefoon, maar nog geen drol zelf lijken te kunnen vinden op de digitale onderwijsomgeving van universiteit. En dan mij vragende mailtjes gaan sturen 'wat moet ik nu?' Lees GVD gewoon eens de FAQ! (aangezien daar 99% van de tijd het antwoord gewoon staat) En oh ja, misschien is het handig als je mededelingen vanuit de universiteit ook leest? Dan hoef je me daar ook niet over te mailen. (voor jongeren die opgegroeid zijn met computers en devices zijn ze niet goed in zoeken van informatie... Het verbaast me nog steeds)
Grappig want hier is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat je je naam niet noemt. Dat doe je pas als iemand iets voor je op moet zoeken en ze dus je gegevens nodig hebben. Niets onbeschofts aan al moest ik er wel aan wennen toen we hier net woonden omdat je zo gewend bent dat je opneemt of er door de ander wordt opgenomen met een naam
Als je ‘mij’ belt dan is dat in principe altijd met een vraag. Ik heb altijd een bsn nodig. Als iemand dan ‘binnenkomt’ zonder naam of ook maar een groet en meteen de vraag stelt dan vind ik dat onbeschoft.
En dat kan ook, maar waarschijnlijk niet met een uurtje. Bij de instantie waar ik werk kan dat absoluut niet. En dat weten mensen ook, maar toch zijn het altijd dezelfde mensen die het proberen.
Ja, dat vind ik ook niet raar. Ik zal altijd proberen een tijd te verzetten als daarom gevraagd wordt, ook al is dat een uurtje. Lukt niet altijd trouwens, en voor sommige redenen doe ik ook wel meer moeite (een uitvaart bv). Alleen als patiënten de ene dag vragen of alle afspraken in de ochtend kunnen, en de volgende dag de afspraken toch liever vanaf 12 uur willen, ja dan houdt het een keer op.
Toen ik als hostess in het buitenland werkte: - Mensen die niet weten naar welk hotel of badplaats ze gaan. - Mensen die 3 sterren boeken maar 5 sterren verwachten. - Mensen die een tweepersoonskamer met extra bed boeken zodat ze met 3 kunnen slapen voor de prijs van 2 en dan komen klagen dat de kamer te klein is. - Mensen die een kamer boeken met een frans balkon en dan zeuren dat ze geen balkon hebben en dus niet weten wat een frans balkon is. - Mensen die boos worden als hun vluchttijden veranderen want dan missen ze ineens 2 vakantiedagen. Vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud. Dat zijn reisdagen en geen vakantiedagen, dan moet je maar meer dagen boeken. - Mensen die midden in de nacht je wakker bellen dat ze net zijn aangekomen en de verkeerde hotelkamer hebben gehad. Ga aub slapen en bel in de ochtend z.s.m. of ga langs het spreekuur of receptie de volgende dag - Mensen die willen omboeken of bijboeken en dan boos zijn dat het extra kost.
Ligt aan de tijd. Als ze om 14.00 zeggen red ik het niet met school. Als het dan naar 13.00 kan red ik het wel. Of 10.00 ipv 9.00. Alleen meestal wordt het wel week later ja omdat die dag al vol zit. Ligt denk ik ook aan hoe het gevraagt word aan hoe het overkomt?
Dan vind ik het ook echt geen probleem hoor. Gaat er meer om dat het gaat om volwassen kinderen die hun moeder nog laten bellen of partner die dan niks door kunnen geven. Zijn genoeg patiënten waarvoor ik gerust een afspraak inplan als ik gewoon uit kan vragen en de agenda bekend is
kleuterjuffen die een 10-min gesprek houden alsof je zelf ook nog een kind bent. Alles met verkleinwoordjes. Dat je dat bij kinderen doet oke, maar niet bij een volwassene a.u.b. Collega's die pessimistisch zijn, alles zwaar vinden, als je iets aandraagt is het altijd te veel diezelfde collega klaagt over alles en altijd en iedereen. Zagen en zeuren.
O dit vind ik als vakantieganger dan weer superirritant. Niet dat ik dan boos zou worden op iemand van de reisorganisatie, die kunnen er ook niks aan doen. Maar ik heb weleens gehad dat we een weekendje weg gingen van vrijdagochtend tot zondagavond, en dan worden de vluchttijden ineens verzet naar vrijdagavond heen en zondagochtend terug. Of op de terugreis de vlucht verzet naar 's avonds laat, terwijl we in de ochtend de huurauto bij het vliegveld moesten terugbrengen, grrr.
Oh als trimster is dit ook zo'n irritante. "Nou dat doettie normaal anders nooooit hoor!" of "Oh ja, ik was het vergeten door te geven, hihi."
Snap ik helemaal hoor. Is ook balen. Maar mensen worden dan echt heel boos en zeggen dat ze dan minder lang vakantie hebben terwijl in de reiswereld deze dagen als reisdagen tellen. Maar ja. Reisorganisatie heeft ook niks te zeggen over vluchttijden.
Ik heb niet zoveel ervaringen met reisorganisaties, maar ik dacht dat als je online een vakantie boekt van bijvoorbeeld acht dagen, dat je dan bijvoorbeeld op zaterdag heen gaat en de zaterdag erop terug? Dan kan ik me voorstellen dat de pasagiers het als vakantiedagen zien, ik wist niet dat dat achter de schermen dan reisdagen worden genoemd. Maar alsnog kunnen die organisaties daar natuurlijk niks aan doen, ben gewoon benieuwd hoe dat dan gaat.
- Collega’s die een halve trede hoger staan in de hiërarchie en die daarom met mijn veren gaan pronken bij een succesvolle implementatie - Om 23:30 gebeld worden of het oké is dat diegene over vijf weken twee uurtjes vrij neemt - Roddels die een eigen leven gaan leiden - Kleuterjuf moeten spelen over 75 volwassenen - Urenlange discussies voeren over twee cijfers op een sticker Kom op cut the crap en verspil m’n tijd niet. Maar tegelijkertijd denk ik, ach, als dat alles is. Die veren krijg ik vanzelf wel terug. Ik ben toch nog wakker om 23:30. Communicatie is ook lastig; het is cool dat ik 75 mensen daarmee kan helpen. En moeilijk doen om het moeilijk doen meetings; tja lekker makkelijk verdiend dan maar. Drink ik m’n koffie nog eens warm op. (Middenkadermanagement logistiek)