Dat inderdaad. kan me wel voorstellen bij bijvoorbeeld een zelfstandige dat je er grenzen in stelt, er moet ook brood op de plank komen. maar bij een vaste klant vind ik dit ook erg onklantvriendelijk.
Ik begrijp van een ondernemer nu goed dat ze minder coulant zijn met dit soort regels. De meesten hebben enorm veel inkomsten misgelopen de afgelopen 2 jaar. Ze zijn dicht geweest, zijn coulant geweest voor alle geannuleerde afspraken van mensen met corona of corona gerelateerde klachten, veel hebben er daardoor schulden opgebouwd die ze nu proberen terug te betalen. Niet kunnen komen door ziekte is balen maar waarom moet de inkomstenderving dan persé bij de ondernemer liggen? Wel vind ik 2 werkdagen buiten proportie. Dan zou je bij een afspraak op maandag dus uiterlijk woensdag moeten annuleren.
Hier worden geen kosten in rekening gebracht als je afbelt vanwege ziekte, ook niet als dat een uur van te voren is. Kosten worden eigenlijk enkel in rekening gebracht als iemand gewoon niet op komt dagen (en dat gebeurt best regelmatig). Ze geven wel aan dat je 24 uur van te voren de afspraak moet annuleren, maar zijn dus wat dat betreft bij overmacht coulant.
Volgens mij staat er altijd dat je 24u van tevoren moet afbellen. Maar dat is ook gewoon om te voorkomen dat er mensen gewoon niet komen opdagen of op het laatste moment uit gemak afbellen. Je maakt de drempel om af te bellen daarmee hoger. Logisch vind ik. In jouw geval bij ziekte is deze reactie echt belachelijk. Bij ons is het geloof ik zo dat je in het weekend of buiten kantooruren een bandje moet inspreken. Dan zit je toch binnen die marge en is er geen probleem. Word je op de dag zelf echt ziek, dan wordt er geloof ik ook niks in rekening gebracht (denk ik). Dat deden de zorgverleners met Covid toch ook niet? Geen hond die tegen je zei dat je met verkoudheidsklachten moest komen hoor. Toen vond men het ook 'verantwoordelijk' om af te bellen. Je zou denken dat normale ziekte, door je rug gaan whatever daar ook onder valt. Het is al vervelend genoeg. Ik zou zeker even erachteraan bellen en de situatie rustig uitleggen. Dat werkt vaak beter dan boos bellen
Als je afspraak gelijk maandag 8.30 is bij opening dan zou je idd do om half 9 moeten bellen wat vaak woe einde dag betekent ja.. 2 werkdagen vind ik ook absurd.
Ik vind het absurd. Ik heb zelf in huisartsenpraktijk gewerkt, wij mochten nooit wat in rekening brengen. Als iemand steeds niet komt opdagen, wat bij ons heel vaak gebeurde, dan begrijp ik dat. Maar als je op vrijdagavond door je rug gaat, sta je letterlijk met je rug tegen de muur. Het is al fijn dat je kon appen. Ik heb geen privé nr van mijn tandarts/mondhygiëniste. Hetzelfde als je in het weekend ziek word of de nacht van te voren. Ik zou niet betalen en wel het gesprek aan gaan!
Er is mij enige tijd geleden verteld dat een tandarts helemaal geen factuur mag versturen bij te laat afbellen. Ze proberen het wel en je krijgt ook wel een herinnering waarschijnlijk. Maar wettelijk gezien zou het niet eens mogen. Nu heb ik dat nog nooit uitgeprobeerd, want ik ben daar sowieso te braaf voor Maar wil het toch eens uitzoeken. Ik werk zelf in een ziekenhuis. Daar komen regelmatig mensen (helaas,) niet opdagen en daar wordt ook niks voor gerekend
Tja, ik snap het ergens wel. Ze heeft niet alleen jou maar wel 100 patienten. Als die allemaal afzeggen zonder rekening verdient ze niets. Ze heeft die plek toch ineens leeg dan in haar agenda en een lege plek betekend geen inkomen. Snap dat het zuur voelt
Wij hebben volgens mij ook geen no show tarief. En waar het in ziekenhuizen wel gehanteerd wordt, is het een paar tientjes, niet de geschatte consult opbrengsten. En niet na afbellen met goede reden. Zou een mooie toestand worden als we onze combipatienten van vandaag die niet kwamen, een rekening zouden sturen voor in totaal zo'n 3,5 uur specialistentijd. Plus een scan. Ik denk dat we op de voorpagina van de regionale krant belanden. Ik moet zeggen, als ik een no show heb, denk ik vooral aan onze wachtlijst en het verloren gegane plekje, niet aan het geld.
Mijn tandarts heeft hetzelfde beleid maar dat gaat puur om het afzeggen of verzetten wanneer het niet gaat om een overmachtsituatie. In dit geval is het ook voor jou onverwachts en overmacht. Ik zou er een belletje aan wagen en dit aan haar voorleggen. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet coulant zouden zijn en anders zou ik direct weg gaan daar. Beterschap trouwens!
Zo te lezen heb ik geen populaire mening maar ik vind niet dat de mondhyg aansprakelijk is hier. Ja je hebt zsm gebeld maar hoe moet zij die plek dan vullen voor maandag? Dat betekent inkomstenderving en als meerdere klanten per dag of week dat doen, krijg je problemen. Het alternatief is natuurlijk om dit risico door te berekenen in het tarief.
Maar hoe ver ga je daarin? Ik vind het hele bedrag rekenen voor niet geleverde diensten best aso. Een bedrag om mensen te motiveren af te bellen oké, maar ze hoeven niet helemaal gecompenseerd te worden. Dat heet ondernemen. En mondhygiënisten verdienen goud geld hoor, daar hoef je geen medelijden mee te hebben.
Plus TS komt al heel lang bij haar, ze is een betrouwbare vaste klant die waarschijnlijk zeer binnenkort die gemiste afspraak in wil halen. Dat weegt ook mee vind ik.
Tja ze zegt dat ze coulant is daarom de helft 65 euro van 125 totaal. Ik snap t allemaal wel maar ergens voelt t zuur. Komt eerste keer voor Ik zei al tegen manlief mocht ik weer verkouden zijn of corona dan ga ik toch maar gewoon want dit kost anders te duur
Ik ga over 2 weken terug en kom daar 3x per jaar ongeveer. Krijg normaal behandelingen vergoed (betaal 25 procent ongeveer zelf) Ze had natuurlijk ook een rekening kunnen schrijven zodat ik die had kunnen indienen maar blijkbaar doen ze (mondhygieniste en doktoren )dit niet. Alleen fysio doet dit wel zag ik laatst
Maar ga je nou iets doen met wat hier geschreven is? Contact opnemen en zeggen dat je niet gaat betalen met uitleg waarom? Zonder dat je weggaat als klant.
Dankjewel. Weet je ik krijg er gewoon stress door zoiets. Ik ga nu ook naar Fysio en ben bang bijv als dalijk mijn oppas onverwachts ziek is of niet kan ik ook weer t volledige bedrag bij fysio kan gaan betalen het schud me wel wakker. Dit is eigenlijk omdat andere mensen laks zijn en niet afbellen dat ze zo streng zijn.
Ik ga betalen en dit over 2 weken bespreken. Dat ik die 48u niet wist en dat t wel vervelend is omdat je in t weekend niet aan die 2 werkdagen kan komen . Gaat me eigenlijk niet eens om t geld maar meer dat ik t niet echt wist .
Ik wil ook niet weg als klant want ze is een fijne mondhygiënist. Ik had al oke gezegd . Ze kon niemand meer inplannen en geloof dat ook wel. Maar zal zeggen dat ik t zo ook niet wist. Maar misschien ook verwarring omdat kinderfysio gewoon rekening stuurt naar ziekenfonds (terwijl er niet behandeld is)