dat jij je daar goed bij voelt is prima. Maar het is wel opmerkelijk om het even zo simpel te adviseren, zo werkt het nl niet voor iedereen.
Helaas niet. Heb het zelfs al diverse keren meegemaakt. En wie het doet? Geen idee! Nu ging het de laatste weken om een breaker en een blikje icetea green, maar toch. Heb het zelf betaald en wil het graag zelf opdrinken/eten
Oh ja, medewerkers die omdat je een niet_Nederlands uiterlijk hebt meteen overgaan op Engels als je ze de eerste keer niet gehoord hebt. Mijn reactie is dan altijd u mag gewoon Nederlands praten hoor, ik hoorde u alleen niet goed. En dit is me vaker overkomen. Vind dat zo bijzonder.
Ik snap ook dat al die keren dat het ‘gewoon’ koorts was en een ‘overbezorgde moeder’ / bezorgde zieke volwassene vaker voorkomen dan wat de dochter van Summerbelle overkwam. Het lijkt mij juist ook onderdeel van jullie functie, dat je dus observeert en beoordeeld, maar ook geruststelt. We hebben jullie kennis en ervaring nodig. Is het dan gek dat iemand belt bij koortsklachten? Omdat je je zorgen maakt, of je moedergevoel je verteld dat er iets niet in de haak is? Of is het kwalijker dat iemand niet belt die bang is om neergezet te worden als de irritante patiënt. En dan toch een longontsteking, hersenvliesontsteking of erger blijkt te hebben. Helaas heb ik door die houding in mijn leven meermalen niet de zorg gekregen die ik nodig had, met alle gevolgen van dien. En dat geldt ook voor onze oudste zoon. Tegelijkertijd realiseer ik me dat beoordelen niet makkelijk is. Sorry, off topic, maar dat moest even
Werk in het ov •mensen die instappen na het fluitsignaal • Mensen die de deur open houden terwijl ze dicht gaan • vouwfietsen die niet opgevouwen worden • fietsen in de spits • fietsen met alle bagage er nog op • fietsen die op een andere plek staan dan is toegestaan, want de fietsplekken zijn allemaal al bezet..en zo de doorgang belemmeren Ja dat betekent dus dat jij niet mee kan. • fietsen over het perron terwijl er mensen lopen • ouderen die express niet inchecken terwijl ze voor 09.00 in de trein zitten en wel al hun keuze dag op de kaart geladen hebben en dan nog boos worden als ik een boete uitschrijf. • reizigers die het verschil tussen prorail en ns niet weten. • mensen die denken dat je makkelijk kunt doorrijden terwijl je een aanrijding hebt gehad,of de trein voor jou. Gewoon nog een keer eroverheen gaan joh,maakt toch niks meer uit. • collega's die doen alsof ze nooit controleren en boetes schrijven,terwijl ik weet dat ze bijna een heel boekje per maand uitschrijven. • mensen die denken dat je als conducteur alleen maar op een fluitje hoeft te blazen en je dus behandelen alsof je dom bent. • Huisdieren op de stoel zetten,ook met een dekentje is het gewoon vies en nog steeds niet toegestaan
Heb dat ook zo vaak meegemaakt! Ivm tinnitus hoor ik niet altijd alles. Dan hebben ze hun conclusie al snel getrokken... Of zelfs eens, alleen maar op basis van mijn uiterlijk: "mevrouw, in Nederland werken we op afspraak hè." Ja dat wist ik en die afspraak stond er ook gewoon... Het kwam alleen niet in haar op om te bedenken dat die oer Hollandse naam bij mij hoorde.
Oei nu moet ik even heel hard denken maar ProRail is toch de beheerder en NS de vervoerder, even heel kort door de bocht?
Ik heb dat dus ooit 1x gehad. Ik was echt in alle staten. Sindsdien zet ik overal echt super groot mijn naam op!
Nou ja, ik zou er niet raar om doen of reageren maar zou ook ever verbaasd zijn als ik Mvr de Vries of Mvr van Dijk roep en er komt een dame met een bv een hoofddoek naar me toe. Niet dat dat erg is natuurlijk, maar dat zie je gewoon niet vaak.
Klopt helemaal! Ns rijdt alleen over het spoor en heeft de treinen in beheer. Het onderhoud en storingen(overweg/sein/wissel etc) die opgelost moeten worden,doet Prorail.
Ja maar serieus he. Het zou niet in me op komen om zoiets al te doen. Ik bedoel weet ik veel hoe diegene de producten bereid heeft en wat het is. Misschien is de lunch bereid door iemand die net heeft lopen kakken op de wc en zijn handen niet gewassen heeft en worden er producten gebruikt die nog net of net niet meer houdbaar zijn. Oh God nee, ik moet er niet aan denken. Ook met bekers kwark of verpakte producten. Weet ik veel hoelang het open is en hoe het is vervoerd.. brrr... Bovendien is het ook nog eens vreselijk asociaal.
Verbaasd ben ik wel gewend, dat is eigenlijk wel standaard. Maar die ene keer werd er dus gewoon vanuit gegaan dat ik op de bonnefooi naar het ziekenhuis kwam zonder een afspraak, en dat vond ik wel een bijzondere aanname. Ik zou op z'n minst gewoon eerst naar de naam hebben gevraagd.