Maar dan moet je lang wachten tot de dokter je kan zien. Dus als mensen verspreid bellen kan je iedereen verspreid zien en zijn er geen opstoppingen. En als de overdracht is, zijn ze ook even aan het overdragen en dan duurt het even voordat er opgestart is. Ik vind het wel een nuttige tip.
Dat vind ik dan weer overdreven. De richtlijnen zijn anders, zonder alarmsymptomen. Juist kinderen hebben vaak zonder 'reden' koorts en knappen over het algemeen na dag of 4 wel op.
En buiten dat, de HAP is echt heel duur. En het is zeker niet altijd te voorkomen, maar de gevallen die wel te voorkomen zijn, schelen toch weer.
Opzich lees ik eigenlijk maar 1 lid welke telkens een reactie geeft zodra er iets van een irritatie vanuit de assistent/dokter wordt gegeven. Ik snap jullie helemaal, alsof jullie geen irritaties mogen hebben zeg. Op onze praktijk zit de assistente tussen 08-00 en 09:00 alleen. Ik wist dat niet en werd doorgestuurd om urine in te leveren door de vk. Die arme assistente moest de dingen voor mij in orde maken, een kweekje maken omdat ik ook nog in het zo wat af moest geven om te laten onderzoeken, die telefoon ging en er stonden 4 mensen te wachten met de vraag dat ze een afspraak hebben bezocht kwamen melden ( voor hun neus een papier; heeft u een afspraak, neem plaats in de wachtkamer ) Ze bleef nog vriendelijk maar het was pas half 9 en ik zou al zo’n beetje klaar zijn met de dag Ik kon voor de kweek 24u later bellen. Ik bel dan na 09:00 de volgende dag en niet precies 24u later want dan speelt datzelfde verhaal zich weer af. Ze was mij daarom zo dankbaar en ik vind het van den zotte dat dit tegenwoordig een uitzondering moet zijn ipv de regel dat je even een beetje met elkaar mee denkt. Heb overigs een hele fijne huisarts. Ik belde van de week ook om half 5 nog omdat mijn zoon naast hoge koorts al een aantal dagen ( griep ) ineens tekenen van blindedarmontsteking vertoonde. Ze stond erop mij nog te zien en zaten binnen no time op de SEH. Ik heb nooit het gevoel teveel te zijn maar ik snap heel goed als de telefoon nog gaat om half 5 dat ze dan even zuchten hoor voordat ze opnemen.
Dat is waar, en nu zeker een goede tip. Maar dan is het probleem dus de communicatie vanuit de HAP zelf. Daar kun je zelf iets mee doen ( bijv door midd van bandje aan telefoon en poster ophangen bij hap zelf).
Hier is het geloof ik dat ze 3 dagen hanteren. Als ze bijvoorbeeld ook echt geen vocht binnen houden en futloos ogen (en je zit bijv ook nog vlak voor het weekend) ander verhaal. Bij (pasgeboren) baby’s hanteren ze wel korter. Ik weet niet eens hoe lang, 1 dag geloof ik.
Tegenwoordig is de richtlijn 5 dagen. Ligt ook meer aan hoe een kind eraan toe is. Als een kindje met 4 dagen koorts nog goed drinkt, vrolijk is en nog wat speelt en tv wil kijken, zonder vage klachten schrik ik niet van. Er zijn ook kinderen met 1 dag koorts die suf zijn en niet willen drinken en alleen maar slapen. Het is per kind anders. En het onderbuik gevoel van de ouders is ook heel belangrijk.
Onder de 3 maanden is sowieso meteen komen. En idd, het gaat ook om de rest. Als iemand belt met kind heeft 2 dagen koorts, maar eet en drinkt en plast, dan mag je van mij nog wel even afwachten. Als je belt dat kind 2 dagen koorts heeft, maar niet drinkt en niet plast of veel huilt ofzo, ja dan laat ik je snel komen. Ow, edit, wat @Yoshi83 zegt dus, haha.
Ik zit dus bijna altijd alleen Maar mensen kunnen plasje afgeven en dan bel ik ze rond 11 over de uitslag. En dan heb ik dus ook nog weleens iemand om bv bloeddruk te keten, telefoon en mensen aan de balie. Gelukkig ben ik redelijk stressbestendig, haha
Mijn week ergenis: - Geen namen op de flessen/speentjes. Bijna iedereen heeft dr Brown en Bibs spenen, in dezelfde kleuren ook nog. Als je 12 baby’s hebt is dat een hele uitdaging om het bij de juiste baby te houden. Een naam scheelt echt zoveel - Soms gebeurt het weleens dat sokken omgewisseld worden. Nogmaals 12 baby’s met sokken die constant afzakken zonder naam, is echt een uitdaging om dit bij elkaar te houden en als dan ouders vervolgens geïrriteerd zijn omdat de sokken onjuist zijn maar verder een volledig uitgerust tevreden baby met een volle buik en schone kleding terug krijgen aan het einde van de dag, denk ik soms wel eens; ZET DAN EEN MERKJE ERIN
Dan komt het dus voor dat als je om 22.45 belt je een afspraak aangeboden krijgt voor 1.30u. Dat vinden veel mensen dan weer belachelijk, dat ze midden in de nacht moeten komen. Maar ja, als er in het half uur voor jouw telefoontje al 8 afspraken gepland zijn duurt het even...
Het was volgens mij Danka Stuijver die een column had over hoe mensen de zorg als Gorillaz of Getir zien: binnen 10 minuten je niet spoedeisende probleem opgelost, 24 uur per dag. Kan hem helaas niet terugvinden.
Ik ben gastouder en ik vind het een heerlijk beroep! Mijn grootste irritatie: als je klaar staat om weg te gaan, iedereen aangekleed hebt zitten in de kinderwagen en je ruikt vervolgens een luchtje waardoor je iedereen weer binnen moet zetten. En “ de dader” moet gaan verschonen. Of je komt net aan in het bos/speeltuin en je plukt de kinderen uit de bakfiets en eentje besluit daar meteen zijn broek vol te kakken waardoor je naar huis kan. Vroeger meer ergernissen: ouders die je activiteiten wilden bepalen ( pietje heeft vandaag zin om te kleien, ik heb gezegd dat jullie dat wél kunnen gaan doen- eh nee ik in overleg met alle kinderen bepaal wat we doen- want elsje heeft bedacht dat ze wil verkleden, de mama van roosje vertelt dat roosje wil verven, nummer 4 wil met de watertafel spelen en nummer 5 wil koekjes bakken..) Ouders die kinderen kleding aantrekken die NIET vies mogen worden! Eh we spelen buiten, ze worden vies. Wat wil je dan dat ik doe kind in een stoel voor het raam zetten terwijl de rest lekker buiten speelt? Ooit een ouder die vervolgens kind hier het oudste van het oudste aantrok, maar kind kon wel lekker spelen.
Bedoel je deze, van Rinske vd Goor? We willen Getir-zorg, binnen tien minuten geleverd door flitsverzorgers https://www.volkskrant.nl/a-b49973c2
Ik ben ook gastouder, die poepluiers net voor vertrek zijn inderdaad niet grappig. Ik heb vaak luierdoekjes, luiers, romper, reserve-onderbroek, broek en sokken bij me voor poepluiers en ongelukjes onderweg/op bestemming. Zodat we toch kunnen blijven. En natuurlijk een plastic zakje om de vieze/natte kleren in te doen. Vond het zo vervelend als je dan terug moest omdat er 1 gepoept heeft. Gelukkig maar heel weinig nodig gehad, maar als het nodig is, ben ik toch altijd blij dat ik het bij me heb.
Collega’s die andere collega’s benadelen om hun eigen hachje te redden. Want ja, de cijfertjes zijn belangrijk.
Ik heb sowieso een hekel aan mensen die verkleinwoordjes gebruiken. Bij baby's vind ik het nog acceptabel, maar bij kleuters kan het écht niet meer. Maar goed... Zal vast niet iedereen het mee eens zijn On topic: Collega's die vragen of jij een bestand kan doorsturen (ik zit dan op kantoor en zij zijn bijvoorbeeld onderweg), later blijkt daar een fout in te zitten en mij de schuld geven.