Benieuwd naar jullie typische werkgerelateerde ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Milkyway7, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marni

    Marni Bekend lid

    26 apr 2007
    770
    17
    18
    Het is geen klacht die meteen dezelfde avond of binnen het uur opgelost moet worden, volgende dag had ook gekund, er is toch niks mis met even afwachten?
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij ons:

    3: assistente :p

    Ik ken het bandje en druk gelijk op 3. 1 is natuurlijk spoed
     
    linnim vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De volgende dag was zaterdag, dus ook de hap, wat is dan het verschil?
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind dat ook heel vervelend. Hier kun je bellen van 8-10. Dan hebben ze overleg. En dan hebben ze ook overleg tussen 14 en 15.

    Feitelijk zijn de beltijden van 8 tot 17u met uitzondering van 10-11u, van 12-13u en van 14-15u. Op zich nog 'best' schappelijk (al vind ik 3u per dag bezet nog veel) alleen ben je hier altijd standaard nummer 7 in de wacht ofzo en duurt het alsnog mega lang voordat je aan de beurt bent. In de ochtend ben ik druk met de ochtendspits en lukt het niet om zo lang te wachten waardoor ik al gauw net voor of na de lunch pas kan bellen. Als ik dan dezelfde dag gezien zou moeten worden is het verzoek om eerder te bellen voor het spreekuur.. ehhhh... o_O. Wees dan beter bereikbaar of neem een extra telefoniste aan.
     
    Novi vindt dit leuk.
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, mijn kapper zegt ook altijd dat ik het niet vantevoren moet wassen.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Dat werkt bij ons niet je moet eerst het hele bandje luisteren voor je een keuze kunt maken.

    Ik kan het bandje ongeveer wel dromen.

    welkom bij huisartsenpraktijk … wij zijn bereikbaar van 8.00 ‘S ochtends tot 17.00 uur ‘savonds. Voor spoed toets 1, bij levenbesreigende spoed belt u ook 112. Voor herhaalrecepten toets 2, dit kan dag en nacht. Herhaalrecepten voor 1 uur smidshaard aangevraagd kunnen 2 werkdagen later, ik herhaal 2 werkdagen later bij u apotheek worden opgehaald. Indien u denkt een blaasontsteking te hebben kunt u voor 10 uur ‘s ochtends u urine inleveren in de daarvoor bestemde container. Bent u een medisch collega toets dan 3. Voor de assistente blijft u aan de lijn. De praktijk is van 8.00 tot 12 uur bereikbaar voor het maken van afspraken. Tussen 13.00 en 14.00 uur kunt u bellen voor uitslagen. Na 15 uur is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen. We hopen op uw begrip.
    En dan heb ik het hele Corona verhaal verdrongen. Dat bandje duurt een minuut of 4 en daarna krijg je ook nog te horen er zijn 1 of meer wachtende voor u, een ogenblik gedult, gevolgt door u bent beller nr. Xxx. Als ik om 8 uur stipt bel heb ik mazzel als ik om 8.20 iemand aan de lijn krijg.
     
    Nina Sanders en Mapje vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Met verven is het voor en hoofdhuid ook fijner niet te wassen vooraf.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    De volgende dag was zaterdag. Dus dat was ook de hap geweest. En hij was zonder plekjes om 8 uur naar de opvang gegaan en om 17.00 had hij twee aardig grote plekken op zijn wang. Dus in dit geval het mijn baby dan onnodig de volgende dag nog grotere plekken gehad. Alleen omdat ik dan een nachtje had moeten afwachten. En dan was ik alsnog bij de Hap uitgekomen. Gelukkig had ik een vriendelijke assistent aan de lijn en is het snel helemaal goed gekomen zonder dat ik bij de hap ben geweest. Top opgelost!
     
    Gewooniemand, Riverdale87, Aries en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb er nog een:

    Niet proactieve collega’s. Ik heb er een aantal die altijd afwachten nooit zeggen: ik pak dat op. Nooit bij trainingen of projecten degene zijn die de presentatie doen.
     
    Sado en Syane vinden dit leuk.
  10. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Mijn grote ergernis is de nieuwe versie van ons financiële systeem waarbij we ten opzichte van de vorige versie in functionaliteit achteruit zijn gegaan.
    Collega's die eigenlijk hun werk onvoldoende onder de knie hebben en die dan worden aangewezen om nieuwe collega in te werken.
    Beetje ergernis, maar vooral verbazing.... een fulltimer die langdurig ziek is, en qua werkdruk niet wordt gemist.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohh wat irritant dat je dan ook alles echt eerst moet afluisteren. Ik vind de belmenu's van verzekeringen ook vaak heel lang. Soms ben je echt 3 volle minuten aan het luisteren. Lijkt kort, maar is echt lang. Als je geluk hebt dan staat het belmenu ergens online. Bij de Ohra geloof ik wel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou heb je even. Ben doktersass
    in een gezondheidscentrum.
    Pat die gaan tikken op het raampje, roepen of het raam openschuiven omdat ze niet snel genoeg worden geholpen omdat je met iets anders bezig ben of gewoonweg aan de telefoon zit.
    Mensen die op de spoedlijn gaan bellen wat geen spoed is.
    Patienten die vaak niet komen opdagen en na de zoveelste keer een rekening krijgen en dan gaan beweren dat ze wel hebben afgebeld.
    Specialisten die alles terugschuiven naar de huisarts. Ja meneer u kunt daar en daar naartoe maar dan moet de huisarts een verwijzing maken wtf en vervolgens moet je tig keer bellen voor een verslag want dat is nog niet gemaakt.
    Specialisten die in de lunchpauze op de overleglijn gaan bellen. Vorige week echt 3x in mijn lunchpauze. Opzouten hoor.
    Patienten die recepten inspreken en nergens terug te vinden zijn en dan maar weer bellen en gaat het over medicatie die ze eens van een buurvrouw hebben gekregen haha
    Mensen die niet willen begrijpen dat je urine in een daarvoor bestemd potje moet opvangen en niet in een pot van de Hak met een lekkende deksel.
    Mensen met een grote bek en gaan dreigen en klachten gaan indienen, succes ermee ;)
    Kortom een pokkenbaan.
     
    Gewooniemand, Riverdale87, cosdy en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Ohh hier zou ik ook echt wild van kunnen worden! Zo onbeschoft vind ik dat hé!
     
    Ienemine en Anouk2005 vinden dit leuk.
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    ik snap ook niet dat mensen dat doen. Ik sta altijd juist netjes bemoedigend te glimlachen zo van: ik zie dat je bezig bent, doe rustig aan!
     
    Syane, Milkyway7 en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ja ik precies hetzelfde :) voel me eerder bezwaard
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig doen de meesten dat hoor.
    Ik heb ook weleens gehad dat een patient telkens kwam zonder afspraak voor aanstippen van zijn wrat. 2x coulant geweest, want toch even tijd, maar wel gevraagd of hij een afspraak wil maken volgende keer. Komt ie weer zonder afspraak binnen. Zit ik daar allemaal druk aan de telefoon, mensen aan mn balie. Na 10 minuten vraagt ie of hij nog geholpen wordt. Dus ik zeg dat dat de reden is dat ik graag wil dat iemand een afspraak maakt, want hij zat er ook op een rottijd. Heeft ie een klacht tegen me ingediend bij mn werkgever. :eek:
     
    Gewooniemand, Syane, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Super raar zeg! Dat mensen dat doen :|
     
  18. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland

    Dat specialisten in de pauze bellen snap ik wel. Als ze spreekuur of ok hebben is dat het enige moment dat ze kunnen bellen. Ik bel zelf ook altijd tussen de middag als ik wil overleggen over een patiënt.

    No show ook herkenbaar, dagelijkse kost net als mensen die te laat komen. Snap het echt niet.

    Dat op het raam tikken zou ik ook niet vrolijk van worden.
     
    Anouk2005 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  19. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Pfff wat zijn mensen soms toch apart! Die vindt zichzelf belangrijk zeker. Wel vervelend dat er een klacht wordt ingediend vooral als ie niet gegrond is.
     
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja type dat verwacht dat ie krijgt wat ie wil, geld in overvloed. Zn zoon is net zo.
     

Deel Deze Pagina