Het is geen klacht die meteen dezelfde avond of binnen het uur opgelost moet worden, volgende dag had ook gekund, er is toch niks mis met even afwachten?
Ik vind dat ook heel vervelend. Hier kun je bellen van 8-10. Dan hebben ze overleg. En dan hebben ze ook overleg tussen 14 en 15. Feitelijk zijn de beltijden van 8 tot 17u met uitzondering van 10-11u, van 12-13u en van 14-15u. Op zich nog 'best' schappelijk (al vind ik 3u per dag bezet nog veel) alleen ben je hier altijd standaard nummer 7 in de wacht ofzo en duurt het alsnog mega lang voordat je aan de beurt bent. In de ochtend ben ik druk met de ochtendspits en lukt het niet om zo lang te wachten waardoor ik al gauw net voor of na de lunch pas kan bellen. Als ik dan dezelfde dag gezien zou moeten worden is het verzoek om eerder te bellen voor het spreekuur.. ehhhh... . Wees dan beter bereikbaar of neem een extra telefoniste aan.
Dat werkt bij ons niet je moet eerst het hele bandje luisteren voor je een keuze kunt maken. Ik kan het bandje ongeveer wel dromen. welkom bij huisartsenpraktijk … wij zijn bereikbaar van 8.00 ‘S ochtends tot 17.00 uur ‘savonds. Voor spoed toets 1, bij levenbesreigende spoed belt u ook 112. Voor herhaalrecepten toets 2, dit kan dag en nacht. Herhaalrecepten voor 1 uur smidshaard aangevraagd kunnen 2 werkdagen later, ik herhaal 2 werkdagen later bij u apotheek worden opgehaald. Indien u denkt een blaasontsteking te hebben kunt u voor 10 uur ‘s ochtends u urine inleveren in de daarvoor bestemde container. Bent u een medisch collega toets dan 3. Voor de assistente blijft u aan de lijn. De praktijk is van 8.00 tot 12 uur bereikbaar voor het maken van afspraken. Tussen 13.00 en 14.00 uur kunt u bellen voor uitslagen. Na 15 uur is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen. We hopen op uw begrip. En dan heb ik het hele Corona verhaal verdrongen. Dat bandje duurt een minuut of 4 en daarna krijg je ook nog te horen er zijn 1 of meer wachtende voor u, een ogenblik gedult, gevolgt door u bent beller nr. Xxx. Als ik om 8 uur stipt bel heb ik mazzel als ik om 8.20 iemand aan de lijn krijg.
De volgende dag was zaterdag. Dus dat was ook de hap geweest. En hij was zonder plekjes om 8 uur naar de opvang gegaan en om 17.00 had hij twee aardig grote plekken op zijn wang. Dus in dit geval het mijn baby dan onnodig de volgende dag nog grotere plekken gehad. Alleen omdat ik dan een nachtje had moeten afwachten. En dan was ik alsnog bij de Hap uitgekomen. Gelukkig had ik een vriendelijke assistent aan de lijn en is het snel helemaal goed gekomen zonder dat ik bij de hap ben geweest. Top opgelost!
Ik heb er nog een: Niet proactieve collega’s. Ik heb er een aantal die altijd afwachten nooit zeggen: ik pak dat op. Nooit bij trainingen of projecten degene zijn die de presentatie doen.
Mijn grote ergernis is de nieuwe versie van ons financiële systeem waarbij we ten opzichte van de vorige versie in functionaliteit achteruit zijn gegaan. Collega's die eigenlijk hun werk onvoldoende onder de knie hebben en die dan worden aangewezen om nieuwe collega in te werken. Beetje ergernis, maar vooral verbazing.... een fulltimer die langdurig ziek is, en qua werkdruk niet wordt gemist.
Ohh wat irritant dat je dan ook alles echt eerst moet afluisteren. Ik vind de belmenu's van verzekeringen ook vaak heel lang. Soms ben je echt 3 volle minuten aan het luisteren. Lijkt kort, maar is echt lang. Als je geluk hebt dan staat het belmenu ergens online. Bij de Ohra geloof ik wel.
Nou heb je even. Ben doktersass in een gezondheidscentrum. Pat die gaan tikken op het raampje, roepen of het raam openschuiven omdat ze niet snel genoeg worden geholpen omdat je met iets anders bezig ben of gewoonweg aan de telefoon zit. Mensen die op de spoedlijn gaan bellen wat geen spoed is. Patienten die vaak niet komen opdagen en na de zoveelste keer een rekening krijgen en dan gaan beweren dat ze wel hebben afgebeld. Specialisten die alles terugschuiven naar de huisarts. Ja meneer u kunt daar en daar naartoe maar dan moet de huisarts een verwijzing maken wtf en vervolgens moet je tig keer bellen voor een verslag want dat is nog niet gemaakt. Specialisten die in de lunchpauze op de overleglijn gaan bellen. Vorige week echt 3x in mijn lunchpauze. Opzouten hoor. Patienten die recepten inspreken en nergens terug te vinden zijn en dan maar weer bellen en gaat het over medicatie die ze eens van een buurvrouw hebben gekregen haha Mensen die niet willen begrijpen dat je urine in een daarvoor bestemd potje moet opvangen en niet in een pot van de Hak met een lekkende deksel. Mensen met een grote bek en gaan dreigen en klachten gaan indienen, succes ermee Kortom een pokkenbaan.
ik snap ook niet dat mensen dat doen. Ik sta altijd juist netjes bemoedigend te glimlachen zo van: ik zie dat je bezig bent, doe rustig aan!
Gelukkig doen de meesten dat hoor. Ik heb ook weleens gehad dat een patient telkens kwam zonder afspraak voor aanstippen van zijn wrat. 2x coulant geweest, want toch even tijd, maar wel gevraagd of hij een afspraak wil maken volgende keer. Komt ie weer zonder afspraak binnen. Zit ik daar allemaal druk aan de telefoon, mensen aan mn balie. Na 10 minuten vraagt ie of hij nog geholpen wordt. Dus ik zeg dat dat de reden is dat ik graag wil dat iemand een afspraak maakt, want hij zat er ook op een rottijd. Heeft ie een klacht tegen me ingediend bij mn werkgever.
Dat specialisten in de pauze bellen snap ik wel. Als ze spreekuur of ok hebben is dat het enige moment dat ze kunnen bellen. Ik bel zelf ook altijd tussen de middag als ik wil overleggen over een patiënt. No show ook herkenbaar, dagelijkse kost net als mensen die te laat komen. Snap het echt niet. Dat op het raam tikken zou ik ook niet vrolijk van worden.
Pfff wat zijn mensen soms toch apart! Die vindt zichzelf belangrijk zeker. Wel vervelend dat er een klacht wordt ingediend vooral als ie niet gegrond is.